FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Mihai Voicu, Bergenbier: Actualizarea portofoliului, un aspect crucial pentru a rămâne relevant în piață

Mihai Voicu, Bergenbier: Actualizarea portofoliului, un aspect crucial pentru a rămâne relevant în piață

Mihai Voicu, General Manager Bergenbier S.A

Producătorul de bere Bergenbier S.A. continuă să mizeze pe inovație pentru a crește baza de consumatori într-o perioadă în care piața berii nu se bucură de creștere. În aceste condiții, actualizarea portofoliului în linie cu cerințele actuale reprezintă un aspect crucial pentru a rămâne relevant pentru consumator, spune Mihai Voicu, General Manager Bergenbier S.A. Iar lansarea brandului Caraiman vine să întărească portofoliul companiei în segmentul core. 

Ce reprezintă pentru Bergenbier S.A. readucerea în producție a berii Caraiman?
În ultimii trei ani ne-am focusat pe extinderea portofoliului Bergenbier S.A., acesta fiind unul dintre obiectivele strategice. Am venit cu lansări în segmentele premium și beyond beer, cu branduri noi, cum este Fresh 0.0, și cu extinderi de sortimente. Lansarea Caraiman, de anul acesta, este unul dintre cele mai importante proiecte pe care le avem în drumul nostru de a ne consolida poziția în piața din România. A fost nevoie de investiții suplimentare pentru a începe producția noului brand, de sesiuni îndelungi de planificare, de studii prin care să înțelegem nevoile consumatorilor din segmentul core. În urmă cu exact doi ani, momentul în care am decis că vom lansa Caraiman, am început planificarea acestei lansări în cel mai mic detaliu, fie că vorbim de capacitatea de producție, distribuție, strategia de marketing, cea comercială, resurse financiare și, nu în ultimul rând, echipa alocată acestui proiect. Putem spune că este una dintre cele mai mari lansări din ultimul deceniu pentru Bergenbier S.A. și chiar și pentru segmentul de bere core din România. De asemenea, este o lansare ce contribuie la îmbogățirea categoriei de bere, Caraiman vine cu o oportunitate de creștere pentru clienți, prin diversificarea portofoliului de produse. Este un brand care a fost primit cu mare entuziasm, iar premisele pe care le vedem acum ne dau încredere că va fi un an de succes. Și am încredere că 2024 va fi unul de poveste pentru noi fiindcă avem o echipă fantastică în spate. 

Care va fi poziționarea pe piață a brandului Caraiman? Va fi disponibil doar în retail sau va fi găsit și în HoReCa? 
Caraiman este o marcă poziționată în segmentul core, unde dorim să ne consolidăm poziția alături de brandul nostru motor Bergenbier. Este, fără îndoială, segmentul de bere cel mai competitiv, dar în același timp, unul în care nu s-a întâmplat mai nimic în ultimii ani, dacă facem o comparație cu cel premium, care a avut parte de mai multe lansări și noutăți. Dacă Bergenbier este berea prieteniei, Caraiman este cea a echilibrului, a momentelor de pauză, de tras sufletul. Ocaziile de consum ale celor două mărci se completează foarte bine și de aceea credem că în acest moment avem o strategie câștigătoare în acest segment. În ceea ce privește împachetările, Caraiman poate fi savurată atât la doză de aluminiu și sticlă de 0,5 l, cât și la sticlă de 0,33 l, PET și KEG. Așadar, noul brand va fi disponibil în toate canalele, atât în retailul modern și tradițional, cât și în HoReCa.

Care este noutatea cu care vine brandul Caraiman în portofoliul Bergenbier S.A.?
Din studiile pe care le-am făcut, am descoperit că 80% din consumatorii români își doresc un ritm de viață mai lent, momente de pauză, de tras sufletul. În segment sunt mărci care mizează pe relaxare, însă noutatea Caraiman vine chiar din slogan și este echilibrul. Toate elementele brandului au în centru acest atribut și, dacă ne uităm la elementul principal al mărcii, cabana, acesta este simbolul momentului de răgaz dintr-o călătorie pe munte. Profilul consumatorului este cel al bărbaților peste 35 de ani, asumați, realiști și onești, oameni care merită pauze de tras sufletul.

La nivel de producție, ce investiții ați făcut, ce a presupus relansarea Caraiman?
Investițiile în fabrica din Ploiești au fost mereu pe lista priorităților noastre și, cu ajutorul lor, am reușit să mărim producția, eficiența și, nu în ultimul rând, să producem la standarde maxime de calitate. Ne uităm cu mare atenție la cum putem valorifica orice investiție și nu avem în vedere doar un proiect atunci când implementăm un astfel de plan. Cel mai important obiectiv rămâne capacitatea de a ne extinde portofoliul și tot ce am făcut timp de trei ani în supply chain ne ajută acum în ambiția noastră de a ne consolida poziția în piața de bere din România. De asemenea, am investit în oameni, iar în fabrică avem colegi profesioniști, adevărați experți în domeniile lor. Nu am avut emoții în niciun moment pentru că am știut că avem o echipă puternică și un plan bine pus la punct pentru o lansare atât de importantă.

Mențineți bugetul de investiții la aceeași valoare? Pregătiți și alte inovații la nivel de portofoliu?
Cum spuneam, în focusul Bergenbier S.A. rămân investițiile în fabrica din Ploiești, în branduri, precum și în oameni, în echipa noastră. Este un obiectiv permanent pe care ni l-am setat și pe care îl vom urmări cu atenție atât anul acesta, cât și în viitor. Referitor la inovații și lansări noi, deocamdată ne concentrăm pe Caraiman, un brand pe care vrem să îl facem cât mai vizibil într-un timp cât mai scurt. Și credem că premisele de lansare sunt bune, deja se vorbește foarte mult în piață despre Caraiman, despre gustul echilibrat, clienții și consumatorii apreciind calitatea berii. Iar această calitate vine cu un preț accesibil pentru consumator, un aspect esențial în segmentul core.

Cât de important este pentru un producător de bere să mențină portofoliul actual într-o perioadă în care consumatorii sunt foarte atenți la preț?
Actualizarea portofoliului în linie cu cerințele actuale este un aspect crucial pentru a rămâne relevant pentru consumator. Noi am abordat acest trend din timp și cel mai bun exemplu este lansarea Caraiman, care vine cu o promisiune calitate–preț competitivă. În același timp, am început deja extinderea portofoliului în noi teritorii, cum ar fi beyond beer, am avut lansări de branduri, game și sortimente noi. În ceea ce privește vizibilitatea, pentru Caraiman avem o strategie de comunicare integrată, cu vizibilitate în toate mediile relevante: TV, radio, OOH, mediul digital. În TV ne-am dorit o lansare specială, care să ajungă la cât mai mulți oameni, așa că în prime-time,
19 stații au difuzat în același timp spotul Caraiman, un moment numai bun pentru o pauză. De asemenea, avem și un endorser-surpriză al brandului, este vorba de Florin Piersic, un adevărat povestitor care îndeamnă oamenii la momente de calm alături de Caraiman.

Piața berii s-a lovit de multe piedici în ultimii doi ani. Ce estimări aveți pentru acest an? Va fi unul de creștere a volumelor vândute?
Piața berii a cunoscut deja doi ani consecutivi de scădere, ne-am confruntat cu o inflație-record la materii prime, cu putere de cumpărare scăzută; nu a fost deloc ușor, pe alocuri s-a simțit ca o luptă de supraviețuire pentru categoria de bere. Estimez că în 2024 vom avea o evoluție a pieței ușor pozitivă, o creștere de 1,5–2%. Sper că presezonul va așeza un teren fertil, iar în Bergenbier S.A. suntem pregătiți să cucerim noi teritorii și, de ce nu, să ne depășim obiectivele setate.

Care sunt, în prezent, cele mai mari provocări de care vă loviți în activitatea pe piața locală?
Pentru mediul de business, o provocare majoră este impredictibilitatea fiscală. Ne dorim să știm la ce să ne așteptăm timp de cel puțin 12 luni, ideal pentru următorii trei ani. Prin Asociația Berarii României, avem un dialog deschis, transparent cu autoritățile, iar acesta este un pas esențial în stabilirea unor principii sănătoase de colaborare între mediul public și cel privat. România este o piață emergentă, are mult potențial de creștere. Avem experți foarte buni, iar ultimul deceniu de creștere ne-a oferit premise bune de a recupera acea diferență în minus pe care o aveam față alte țări. Și pot să confirm, inclusiv la nivelul grupului Molson Coors Beverage Company, din care Bergenbier S.A. face parte, că vedem o atenție sporită asupra României. Am reușit să demonstrăm că suntem o piață cu un potențial major și am confirmat ce spuneam anul trecut, chiar într-un interviu pentru Progresiv: în ape tulburi se prind pești mari.

Cum vedeți anul 2024 pentru Bergenbier S.A.? Să ne așteptăm la alte surprize în viitor?
Avem toate motivele să fim încrezători în 2024! Bergenbier S.A. are o echipă fantastică, avem o colaborare strânsă cu partenerii noștri din retailul modern și tradițional și un portofoliu din ce în ce mai puternic. Suntem foarte serioși în ambiția noastră de a ne consolida poziția în core și de a cuceri segmentul premium, iar planurile pe care ni le-am trasat sunt solide și ne susțin eforturile. Și, nu în ultimul rând, acordăm o atenție sporită consumatorilor, nevoilor lor și venim cu o calitate excelentă a berilor pe care le producem în fabrica modernă din Ploiești. 2024 nu poate fi decât unul extraordinar pentru Bergenbier S.A.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content