FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Accenture: Inteligența artificială, principala prioritate digitală a directorilor în ceea ce privește reziliența operațională

Accenture: Inteligența artificială, principala prioritate digitală a directorilor în ceea ce privește reziliența operațională

accenture inteligenta artificiala

Aproape trei sferturi (73%) dintre companii prioritizează inteligența artificială în detrimentul tuturor celorlalte investiții digitale cu obiectivul imediat de îmbunătățire a rezilienței operaționale într-un context fără precedent, conform unui studiu realizat de Accenture.

Raportul Reinventing Enterprise Operations a constatat că 90% dintre liderii de afaceri aplică inteligența artificială pentru a aborda aspecte ale rezilienței operaționale, care acoperă activitățile bazate pe date, cum ar fi finanțele (89%) și lanțul de aprovizionare (88%), până la experimentarea cu inteligența artificială generativă.

În cadrul studiului, organizațiile au fost evaluate pe baza a șase indicatori de maturitate operațională: inteligență artificială, date, procese, talente, colaborare și experiența părților interesate. Deși doar câteva companii (9%) au atins maturitatea pe toate planurile, cele care au reușit au înregistrat în medie marje operaționale de 1,4 ori mai mari decât cele ale concurenților, și, în același timp, a generat inovare cu 42% mai rapidă, un grad de sustenabilitate mai ridicat cu 34% și scoruri de satisfacție cu 30% mai mari.

"Toți directorii executivi sunt presați să se digitalizeze mai repede, să pună mai multă reziliență în afaceri și să găsească noi căi de creștere", a declarat Yusuf Tayob, director executiv al grupului Accenture Operations. "Investițiile corecte în tehnologie, în timp ce se promovează talentele, datele și procesele, sunt cele care conduc la o nouă frontieră a performanței."

Cu o strategie de recrutare a talentelor care reflectă datele și maturitatea digitală, companiile au înregistrat în medie o productivitate de aproape trei ori mai mare atunci când au prioritizat activitățile de formare și competențele specializate pentru a răspunde nevoilor de recrutare a personalului. Acest lucru a fost confirmat și de investițiile care se fac în noi modalități de lucru (citate de 94%) și de cei 90% dintre respondenții (COO, CIO, CHRO) care intenționează să crească numărul de personal specializat și tehnic în următorii trei ani.

Pentru a profita pe deplin de această oportunitate, liderii ar trebui să adopte aceste cinci inițiative pentru a dezvolta operațiunile și a atinge o nouă frontieră a performanței:

  • Umanizarea experiențelor de inteligență artificială: explorarea de noi cazuri de utilizare pentru a îmbunătăți rezultatele legate de experiență și pentru a simplifica relațiile cu angajații și clienții.
  • Capacitate de decizie privind datele: definirea unei strategii clare care să reglementeze modul în care sunt create, colectate și completate datele, încurajând dezbaterile și eliminând prejudecățile pentru a capta cele mai eficiente informații care să ghideze procesul decizional.
  • Inovarea proceselor: Vizualizarea proceselor "așa cum sunt", aplicarea cunoștințelor bazate pe inteligență artificială pentru a descoperi noi eficiențe, simulând în același timp schimbări de scenarii pentru a optimiza îmbunătățirea proceselor de afaceri.
  • Forța de muncă agilă: crearea agilității în cadrul strategiei forței de muncă; conferirea de competențe angajaților cu o gamă de instrumente tehnologice pentru a răspunde nevoilor.
  • Abordare de 360°: Crearea de valoare în mod holistic, construind-o de la zero și în toate funcțiile, utilizând perspective bazate pe date, de la clienți, angajați și alți parteneri din ecosistem.

Pentru raportul “Reinventing Enterprise Operations,” Accenture a intervievat 1.700 de directori, dintre care 72% erau directori executivi, din 12 țări și 15 industrii. Cea mai recentă cercetare a evaluat progresia maturității operațiunilor de afaceri - fiecare nivel fiind susținut de modalități mai avansate de lucru cu AI, date și cloud - și (acolo unde a fost relevant) a comparat cu rezultatele din 2021. Studiul combină apoi răspunsurile la sondaj cu date validate extern pe mai multe dimensiuni ale valorii - de la cea financiară la experiență, de la sustenabilitate la talente și incluziune și diversitate la inovare și agilitate.
Acest studiu poate fi explorat în Accenture Foresight, noua noastră aplicație de thought leadership, care oferă un feed personalizat cu toate rapoartele, studii de caz, bloguri, grafice de date interactive, podcasturi și multe altele. Accenture este o companie globală de servicii profesionale care ajută companii, guverne și alte organizații să își construiască nucleul digital, să își optimizeze operațiunile, să accelereze creșterea veniturilor și să îmbunătățească serviciile pentru cetățeni – creând rapid valoare tangibilă. Suntem o companie axată pe talent și inovație, cu 738.000 de oameni care deservesc clienți din peste 120 de țări. 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content