FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > 4 din 10 români obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată

4 din 10 români obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată

4 din 10 români (40,8%) obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată, iar 17,5% apă îmbuteliată minerală carbogazoasă. Pentru 42% din români, calitatea produsului este direct proporțională cu îmbutelierea apei, arată un studiu Reveal Marketing Research. 

România se afla pe locul 10 în anul 2018 în ceea ce priveşte consumul de apă îmbuteliată, nivelul fiind sub media de 119 de litri per capita (EFBW). Studiul Reveal Marketing Research a descoperit că 51% din români consideră că apa de la chiuvetă nu este complet potabilă, iar consumul acesteia poate dăuna sănătății. Al doilea segment, format din 30,4% dintre respondenți – aceștia cred că pot bea direct apă de la chiuvetă fără să o filtreze, iar sănătatea să nu le fie afectată în niciun fel. Un procent de 18,6% este reprezentat de românii care cred că apa de la chiuvetă este complet dăunătoare și preferă să bea doar apă îmbuteliată.

Criterii pe baza cărora aleg românii apa minerală plată sau carbogazoasă

Calitatea produsului este un factor important pentru 45,4% dintre respondenții studiului, urmată de prețul accesibil (41,5%) și sursa/proveniența (23,8%) când vine vorba de alegerea apei minerale plate pentru consum. În cazul apei minerale carbogazoase, este calitatea produsului (42,2%) – ca și în cazul apei minerale plate, calitatea produsului este un factor important, consumatorii orientându-se spre un brand pe care îl consideră calitativ, urmată de prețul accesibil (37%) și compoziția apei (24,6%).

Prețul accesibil și calitatea ridicată în top 3 atribute atunci când vine vorba de cumpărarea apei îmbuteliate.

Reveal Marketing Research a înregistrat atributele cele mai importante pentru români atunci când cumpără apă îmbuteliată. Astfel, studiul a ajuns la următoarele concluzii în privința apei minerale plate: cele mai important atribut menționat de 40,6% dintre consumatori este accesibilitatea prețului, urmat de, calitatea ridicată a produsului cu 32,6%, apoi atributul referitor la puritatea apei cu 31,3%. În ceea ce privește apa minerală carbogazoasă, cele mai importante atribute sunt deopotrivă: calitatea ridicată a produsului (38.6%), accesibilitatea prețului ( 38,3%) și puritatea apei (30,2%).

Pe lângă nivelul de notorietate, studiul a analizat și consumul declarat de apă îmbuteliată și a identificat din ce medii consumă românii. Astfel că pe primul loc se află mediul urban (44%), respectiv mediul rural (36,7%).

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content