FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > 250 de participanţi la ediţia a 11-a a conferinţei Trade Round Table

250 de participanţi la ediţia a 11-a a conferinţei Trade Round Table

Progresiv Trade Round Table 2014

Ediţia a 11-a a conferinţei Trade Round Table, organizată de Magazinul Progresiv pe 9 octombrie 2014, s-a bucurat de un număr record de participanţi: 250 de persoane şi-au dat întâlnire la cel mai mare eveniment de business al pieţei FMCG din Bucureşti!

Ca în fiecare an, Trade Round Table (TRT) a abordat subiecte care aduc soluţii pentru îmbunătăţirea colaborării dintre retaileri şi furnizori şi care anticipează direcţiile în care va merge piaţa în următorii ani. Participanţii au aflat, de asemenea, informaţii de actualitate din retail, despre promoţii, comportamentul cumpărătorului şi campanii implementate recent de către branduri mari din FMCG.

Invitatul special al ediţiei din acest an a TRT a fost Himanshu Pal, Retail Insights Director la Kantar Retail - una dintre cele mai mari companii de research şi consultanţă în retail din lume. Prezent pentru prima dată la o conferinţă în România, Himanshu a vorbit despre nevoia regândirii modelelor de analiză a performanţei business-ului retailerilor şi furnizorilor deopotrivă, odată cu intrarea în era comerţului multi-canal. Cum măsori performanţa vânzărilor în online? Ce indicatori noi de vânzări şi profitabilitate se impun în segmentul magazinelor mici de proximitate? – acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care a adus răspunsuri invitatul special al conferinţei.

Participanţii au avut de ales între două workshop-uri

O noutate în programul conferinţei, în acest an, a fost desfăşurarea a două workshop-uri în paralel: unul pe Shopper Marketing, iar celălalt pe E-commerce.Participanţii la workshop-ul pe Shopper Marketing au aflat cum vede GSK Consumer Healthcare inovaţia în comunicarea cu cumpărătorii, având ocazia de a face o vizită virtuală în Shopper Science Lab-ul din Marea Britanie al companiei. De asemenea, au aflat detalii despre cel mai recent proiect al reţelei Cora din zona fidelizării clienţilor, care mizează pe personalizarea mesajului transmis.

La acelaşi workshop, Liviu Toader - Managing Director al Arc - a prezentat în premieră un studiu de shopper marketing realizat de agenţia Arc, parte a Leo Group, iar Ioana Mucenic - Managing Partner al agenţiei pastel - a analizat campanii de shopper marketing din România şi din afara ţării şi a vorbit despre impactul noilor tehnologii în comunicarea la raft.

La rândul său, workshop-ul pe e-commerce a reconfirmat complexitatea business-ului în online, speakerii Ionuţ Cociaş – Directorul de dezvoltare al Zitec – şi consultantul Cosmin Costea – Managing Partner COSTEAconsulting - tratând subiecte precum: construirea unei strategii de e-business, marketingul online şi perspectivele de dezvoltare ale acestui segment de piaţă în România. Radu Tudor, Project Manager-ul Cora Drive, a prezentat date actualizate despre serviciul Drive lansat în decembrie 2013 în magazinul Cora Lujerului din Bucureşti şi a dezvăluit în premieră câteva dintre planurile reţelei în zona de online, printre care lansarea serviciului de livrare la domiciliu.

Nici aici nu au lipsit datele de piaţă, Dorian Cazacu – Directorul departamentului de Studii Cantitative la Ipsos Research România - prezentând în exclusivitate în cadrul workshop-ului concluziile celui mai recent studiu realizat de compania sa pe tema comportamentului de cumpărare al românilor în magazinele virtuale.

Cum putem creşte ponderea produselor româneşti la raft?

Unul dintre cele mai “fierbinţi” subiecte ale momentului este colaborarea dintre marile reţele de magazine şi micii producători români de legume şi fructe. Iar unul dintre cele mai recente şi mai interesante proiecte implementate aparţine retailerului Billa Romania: "Bun, din Romania!". Speakerul Sorana Georgia, Directorul General al companiei, a dezvăluit detalii despre proiect şi planuri de dezvoltare. La finalul prezentarii sale, ea a mai facut un anunt in premiera: lansarea cardului de fidelitate Billa Card Plus.

Pe acelaşi subiect a vorbit şi Robert Arsene, CEO-ul Agricover Group, însă el a adus perspectiva jucătorului din agri-business care urmăreşte organizarea micilor producători de profil, astfel încât aceştia să poată lucra cu marile lanţuri de retail. Deja sunt şase jucători din IKA (reţele internaţionale de magazine) ce s-au alăturat deja acestui program.

Workshop e-commerce

70.000 de promoţii în fiecare an în retail

La TRT, subiectul promoţiilor în retail a generat foarte multe întrebări în rândul participanţilor. "Doar 30% dintre consumatori declară că nu sunt influenţaţi de promoţii. Anual, în România, consumatorii sunt bombardaţi de peste 70.000 de promoţii pentru mai mult de 60 de categorii. Iar volumul va creşte", a subliniat Anca Taran, Performance Management Consultant la Nielsen România. O altă informaţie interesantă este că Europa de Est este cea mai sensibilă regiune la schimbările de preţ, ceea ce impune jucătorilor din FMCG o mare atenţie la strategiile promoţionale. Anca Taran a venit şi cu soluţii şi exemple pentru participanţi legate de realizarea unor promoţii eficiente, care să nu afecteze brandul pe termen lung.

Laurenţiu Dimitriu, Directorul de Vânzări al Nestlé România, a prezentat la Trade Round Table, în premieră, iniţiativa UE denumită "The Supply Chain Initiative" care îşi propune să îmbunătăţească relaţiile dintre retaileri şi furnizori. Acest proiect îşi are originile în mediul de business, fiind gândit şi lansat de către mai multe organizaţii şi companii internaţionale. În România, acest cod de bune practici este de-abia la început, iar companiile interesate să adere sunt invitate la discuţii.

La Trade Round Table a fost prezentată şi cea mai recentă campanie de consumator a producătorului PepsiCo pentru brandul Lay's, "Ghiceşte reţeta secretă". Potrivit Alinei Imbrea, East Balkans Snacks Marketing Manager la PepsiCo, aceasta este una dintre cele mai curajoase şi mai neconvenţionale campanii derulate de Lay's în România. Ea a adus la TRT şi câteva date de piaţă care să demonstreze potenţialul de creştere al categoriei de chips-uri de cartofi în România: cu un consum de 0,51 kg/capita la nivelul lui 2014, piaţa locală este încă departe de ţările din vestul Europei cu tradiţie în consumul acestor produse (în Marea Britanie, de exemplu, consumul este de 3,6 kg/capita). Reprezentantul PepsiCo a prezentat şi modul de implementare în retail a noii campanii.

Ediţia a 11-a a conferinţei Trade Round Table a fost susţinută de către sponsorii: Mondelez, Toyota, Zuzu, Unilever, Zitec, Ursus Breweries, HL Display, Vegeta şi Distileriile Alexandrion.

De asemenea, tombola organizată la finalul evenimentului a oferit participanţilor premii foarte atractive constând în sesiuni de training-uri Globaltraining, un program de tipul mini-MBA ("Enterprise Operations") oferit de The ExP Group şi cursuri de negociere "The Elite Negotiator" susţinute de trainerul Eugeniu Mihai.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content