FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > "XTreme Shoppers", o noua categorie de cumparatori

"XTreme Shoppers", o noua categorie de cumparatori

GfK Consumer, o divizie a GfK Custom Research din America de Nord, a dat publicitatii cateva dintre concluziile celui mai recent studiu, Future Buy, care este de altfel prima cercetare integrata pe partea de comportament de consum, din acest an. Studiul, bazat pe un mix de metode de cercetare, de la cea calitativa clasica, la analiza trendurilor, a patternurilor privind comportamentul de cumparare online sau a celor de navigare a magazinelor, a identificat atat aparitia unei noi categorii de consumatori, cat si posibile scenarii de evolutiei pe partea de experienta de cumparare.

Pe masura ce internetul devine o unealta puternica de cercetare si concomitent un canal de achizitie, o categorie inovativa de consumatori isi face aparitia – XTreme Shopper (n.r. cumparatorii extremi). Curentul este sustinut, pe de o parte, si de influenta in crestere a retelelor de socializare care sunt privite din ce in ce mai mult drept sursa de informare demna de incredere. Potrivit studiul Gfk, 31% dintre americani pot fi incadrati in aceasra noua categorie, semnaland astfel modificari la nivel de „cultura de cumparaturi”.

Cumparatorii care se incadreaza in acest segment sunt aceia care cauta si se folosesc de toate tehnologiile si informatiile disponibile tocmai pentru a simti ca detin controlul total asupra procesului de cumparare si al experientei de achizitie. Folosindu-se atat de magazinele traditionale, cat si de internet, acesti cumparatori realizeaza o sinergie intre cele doua canale si maximizeaza din toate punctele de vedere procesul de achizitie – timp, bani, energie, etc.

Una dintre caracteristicile „cumparatorilor extremi” este aceea ca ei percep experienta de cumparare ca pe o provocare si nu se dau inapoi de la nimic pentru a „castiga”. In plus, folosirea site-urilor de cumparaturi online in randul acestora este mult peste media altor segmente de cumparatori, ceea ce a determinat si o schimbare si la nivelul strategiilor implementate de retailerii ce isi desfasoara actitivitatea in mediul online, care pun tot mai mult accentul pe crearea  sentimentului de spatiu virtual de cumparaturi.

Retailul traditional, in conceptia XTreme Shopperilor, este doar o rotita dintr-un mecanism mult mai complex, unde pot sa testeze produsele – sa atinga, sa simta, sa citeasca informatiile de pe ambalaj sau sa primeasca recomandari de asociere a categoriilor. Un factor cheie care contribuie la sporirea randurilor acestei categorii de consumatori este numarul tot mai mare de instrumente pe care consumatorii le au la dispozitie pentru a-si personaliza cumparaturile.Tot studiul Future Buy  releva faptul ca XTreme Shopper nu este nici pe departe doar o nisa futurista, ci mai degraba un fenomen ce se extinde cu rapiditate la nivel national in  si care transcede pana si criteriile demografice.

Sursa: http://www.retailcustomerexperience.com/article/127294/GfK-Future-Buy-study-unveils-XTreme-shoppers

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content