FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Vin: vanzarile la PET cresc in defavoarea sticlei

Vin: vanzarile la PET cresc in defavoarea sticlei

Variatiile diverselor segmente din categoria vinurilor linistite nu sunt semnificative la nivelul retailului din Romania, dar, pe un fond de scadere a vanzarilor, consumatorii s-au orientat catre produsele de prim pret si promotii de volum.

In acest context general, datele companiei MEMRB pentru perioada aprilie 2009 – martie 2010 comparativ cu aprilie 2008 – martie 2009 ofera, in continuare, o privire mai detaliata asupra evolutiei diverselor segmente din piata vinurilor linistite. Datele iau in considerare intreaga categorie a vinurilor, care include vinurile de soi si vinurile de masa.

Astfel, in perioada aprilie 2009 - martie 2010, in totalul categoriei vin, cea mai mare pondere au detinut-o vinurile de soi, cu un volum de 53,9% si o valoare de peste 80%. Restul procentelor este detinut de vinurile de masa. Vinurile de soi se afla, insa, pe un trend descendent ca volume de vanzari, de la 56,1% in perioada aprilie 2008 – martie 2009. Segmentarea dupa culoare situeaza in continuare pe primul loc vinul alb, atat in volum, cat si in valoare, tendinta acestuia fiind de crestere fata de perioada precedenta raportata: 71,5% in volum si 66,7% in valoare, comparativ cu vinul rosu care a detinut 28,5% in volum si 33,2% in valoare.

La o segmentare pe soiuri, cele mai achizitionate in perioada aprilie 2009 - martie 2010 au fost: Muscatel (6,6%), Grasa de Cotnari (3,0%), Pinot Noir (2,9%), Muscat Ottonel (2,9%), Feteasca Regala (2,9%). O cota importanta in volumul vanzarilor pentru perioada mentionata a fost detinuta de „alte soiuri de vin” (63,1%).

Cresc vanzarile pentru vinurile demi-seci
Segmentarea dupa tipul de vin situeaza sortimentul demi-dulce pe primul loc in volumul vanzarilor (perioada aprilie 2009-martie 2010) cu o pondere de 45,3%. Segmentul demi-sec a fost pe locul secund cu o pondere in volumul vanzarilor de 30,7%, dar in usoara crestere a volumelor de vanzari fata de perioada precedenta raportata, cand se situa la 28,5% din vanzari. Vinurile seci continua sa scada in volum, de la 8,9% la 8,1% in aprilie 2009 - martie 2010.
Vanzarile in functie de capacitatea ambalajelor evidentiaza cresteri pentru vinurile la doi litri, cu o pondere in volum de 38,3%, fata de 35,9% in perioada aprilie 2008 – martie 2009.

Evolutia vanzarilor in functie de tipul de ambalaj releva scaderea vinurilor vandute la sticla, in favoarea PET-urilor. Daca in perioada aprilie 2008 – martie 2009 vinurile la sticla reprezentau 62,7% din volumul vanzarilor, in perioada incheiata in martie 2010, volumul vanzarilor pentru vinul la sticla a ajuns la 59,2%, in favoarea ambalajelor PET, aflate pe un trend ascendent si din punct de vedere valoric, cu 1,4 pp, pana la 13,4% din vanzari.
Podgoria care a inregistrat cele mai bune vanzari este Murfatlar, urmata, la mare distanta, de Tarnave si Cotnari.

Vinurile de Soi
Vinurile de Soi reprezinta 53,9% din vanzarile totale de vin din Romania, conform MEMRB, pentru perioada aprilie 2009 – martie 2010, iar segmentul se afla in scadere de volum, fata de perioada precedenta, cand raporta 56,1% din total categorie.

In randul acestui segment, soiurile cu cele mai bune vanzari sunt Grasa de Cotnari, Pinot Noir, Muscat Ottonel, Feteasca Regala, Sauvignon Blanc, iar, ca tip, vinurile demi-dulci conduc in volumul vanzarilor, cu 40,2%, urmate de cele demi-seci, cu 35,5% si in crestere fata de perioada anterioara raportata. Pentru vinurile de soi, in mod evident ambalarea la sticla nereturnabila domina vanzarile. De asemenea, aproape trei sferturi din segment este acoperit de vinurile albe – 68,8%.

Vinurile de Masa
Acest tip de vinuri a marcat o majorare a volumului de vanzari, de la 43,9% in aprilie 2008 – martie 2009, la 46,1% in aprilie 2009 – martie 2010. Pe scurt, segmentul ar putea fi caracterizat astfel: vin alb (74,5% din volum si in creste

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content