FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Varietate mare de sezon

Varietate mare de sezon

Intervalul decembrie 2010 - ianuarie 2011, desi a adus comerciantilor vanzari sub asteptari sau cel mult in linie cu prognozele lor, ne-a dat indicii legate de brandurile si furnizorii cei mai relevanti in perioada Sarbatorilor, pe sase dintre categoriile cu cresteri semnificative de vanzari in decembrie.

Au fost analizate categoriile: figu­rinele de ciocolata, frisca pudra, vodca, lichiorul, brandy-ul si produsele pentru ingrijirea corpului, pe baza datelor de retail audit din intervalul decembrie 2010- ianuarie 2011 furnizate de compania de cercetare de piata Nielsen.

Figurinele de ciocolata reprezinta una dintre categoriile cu cea mai mare sezonalitate de pe piata produselor alimentare, vanzarile acestora fiind sustinute puternic de editiile limitate lansate de producatori in perioada sarbatorilor de iarna si de Paste. Majoritatea brandurilor din top, in perioada sarbatorilor de iarna, se adreseaza copiilor. In intervalul decembrie 2010 – ianuarie 2011, Kinder Surprise, Heidi, Kinder Joy, Mos Craciun si Papi au detinut o cota valorica de vanzari, cumulata, de 64,7% in totalul categoriei. Vorbim astfel despre un segment de piata fragmentat, din perspectiva brandurilor prezente la raft, in special in acesta perioada.

Doua dintre primele cinci branduri din categorie se afla in portofoliul companiei italiene Ferrero (Kinder Surprise si Kinder Joy), liderul categoriei de figurine de ciocolata, arata datele Nielsen. Cele mai mari vanzari in valoare au fost inregistrate, in perioada analizata, in retailul modern, in proportie de 75,2%.
In schimb, categoria de frisca pudra este mult mai concentrata, vanzarile valorice in comert in perioada dec.2010 - ian.2011 fiind  reprezentate, aproape in totalitate, de cinci branduri – Dr. Oetker, Darling, marcile private ale retailerilor internationali, Sly (Sly Nutritia) si Ruf (importata de Randler Group). Si in acest caz, magazinele de format modern au avut o pondere dominanta in vanzarile totale din retail, de aproape 65%.

Bauturile alcoolice, produse-locomotiva in magazinul traditional

Din datele Nielsen reiese ca bauturile alcoolice raman si in aceasta perioada categorii-locomotiva pentru canalul traditional de vanzare.
La nivelul categoriei de brandy, primele cinci marci dupa valoarea vanzarilor din comert in perioada decembrie 2010 – ianuarie 2011 au detinut o cota cumulata de 66,6%, ceea ce demonstreaza caracterul fragmentat al segmentului. Cea mai fragmentata categorie din cele analizate pare a fi vodca, primele cinci branduri realizand impreuna putin peste jumatate din vanzarile totale din comert.

 

 

Dintre cele trei categorii de bauturi alcoolice analizate, brandy-ul a detinut in perioada decembrie-ianuarie 2011 cea mai mare pondere in valoarea vanzarilor din comertul traditional, de aproape 68%, mai arata datele Nielsen. Si vodca a realizat cea mai mare parte a vanzarilor (64%) in magazine de format traditional, in timp ce in cazul lichiorului balanta a inclinat catre retelele mari de comert.

In categoria produselor de ingrijire a corpului, perioada analizata a fost noiembrie-decembrie 2010. Retailul modern si farmaciile au fost cele mai importante canale de vanzare pentru o categorie puternic fragmentata, cu o cota de piata cumulata a primelor cinci branduri de doar 56,6%.

 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content