Vanzarea asociata site-ului de prezentare, o nisa cu potential in 2012 | Progresiv

Componenta comerciala a unui website de companie va lua avant in urmatorii ani. Astfel, i se ofera consumatorului o posibilitate rapida de a cumpara produsul, fara a mai amana achizitia pana la prima vizita in  magazin. Acesta este unul dintre elementele pe care se bazeaza producatorul Farmec pentru a-si continua cresterea, dupa un an cu un avans semnificativ al vanzarilor sale. Vanzarea asociata site-ului de prezentare, o nisa cu potential in 2012

Producatorul de cosmetice Farmec din Cluj a incheiat anul financiar 2011 cu o crestere a vanzarilor de 15,6% fata de 2010 si a ajuns la o cifra de afaceri de 110,9 milioane de lei. Mircea Turdean - directorul general al companiei - prezinta, in cadrul unui interviu cu revista Magazinul Progresiv, strategia care a stat la baza acestei cresteri si care consta in relansarea periodica a unor game de succes cu vechime din portofoliu, pe langa alte noi lansari de produse. 2011  a fost al patrulea an in care o gama cu notorietate – Gerovital Plant – a beneficiat de un lifting in materie de ambalaj si formula, astfel incat produsul a fost relansat in acord cu tendintele actuale ale industriei. Acest proiect, alaturi de lansari de game pentru protectie solara (Gerovital Sun) si a altor produse de ingrijire personala (Gerovital Body Slim si Gerovital Plant Tratament Pro Color) au fost activitatile cele mai importante care au contribuit semnificativ la cresterea cifrei de afaceri a companiei, potrivit directorului Farmec S.A.  

1,5 mil. euro investiti in marketing

Anual, compania lanseaza in medie 75 de noi produse, motiv pentru care si bugetul de marketing al companiei in 2011 a fost de 1,5 mil. euro. O mare parte din suma a fost alocata activitatilor de promovare, atat pe TV, print, online cat si prin actiuni in-store derulate in retelele de comert locale si internationale. In plus, parteneriatul incheiat in 2011 cu Comitetul Olimpic Roman si sponsorizarea echipei olimpice a Romaniei a adus un plus de imagine companiei si brandului asociat, Gerovital Plant, care in anul relansarii sale a vorbit despre valorile romanesti. „Am fost singurul brand romanesc sponsor al campaniei initiate de COSR. Am derulat actiuni in sute de puncte de vanzare cu ajutorul a sute de promoteri care au asigurat atat sampling, cat si informare asupra produselor si campaniei. Desi amploarea campaniei ne-a solicitat foarte mult, mai ales prin trainingul necesar personalului de la raft, am obtinut rezultate spectaculoase pe toate palierele de imagine ale campaniei, iar acest lucru a meritat efortul depus”, afirma Mircea Turdean, Directorul General al Farmec Cluj-Napoca.

Prin serviciile de merchandising contractate de companie, zilnic in cateva puncte de vanzare nationale, atat din retailul local, cat si international, exista oameni dedicati care au grija ca produsele Farmec sa fie bine reprezentate la raft prin mijloace de promovare adecvate spatiilor aferente – suplimentari de produse, brosuri sau display-uri. Pentru partenerii sai din comertul traditional, producatorul ofera consultanta pentru stabilirea sortimentatiei adecvate tipului de clientela din zona targetata, precum si know-how la nivelul personalului de vanzare, cu scopul de a finaliza cu succes vanzarile din categorie.

Site-ul genereaza vanzari neasteptate

Cu un buget de circa 15% din suma alocata activitatilor de marketing, la sfarsitul anului 2011 compania a lansat site-ul www.farmec.ro care contine, pe langa prezentarea companiei si a portofoliului de produse, o serie de meniuri care le ofera utilizatorilor sfaturi generale despre cum sa realizeze diverse procedee cosmetice, pastrand in acelasi timp o latura obiectiva in raport cu brandurile companiei. Acesta reprezinta o modalitate directa de a obtine informatii despre consumator si despre modul in care acesta relationeaza cu produsele companiei. Feedback-ul obtinut este centralizat pentru a contribui la directia proiectelor care urmeaza a fi implementate. O parte din succesul website-ului se datoreaza prezentei anterioare in reteaua de socializare Facebook, unde compania avea deja un numar impresionant de „fani” si carora le-a fost recomandat ulterior site-ul companiei.

O alta componenta importanta a site-ului o reprezinta magazinul online care, intr-o luna si jumatate de la lansare, a generat sute de vanzari, un rezultat incurajator pentru strategia de dezvoltare a companiei in mediul online, potrivit lui Mircea Turdean. „Un proiect online precum cel implementat de noi necesita cateva zeci de mii de euro, iar cu acesti bani poti face lucruri minunate. Suma nu e deloc costisitoare daca ne raportam la valoarea unei campanii de promovare obisnuita. Nu e vorba ca nu vrem sa alocam un buget mai mare, ci canalul in sine nu implica costuri mai mari”, afirma directorul Farmec.

Departament dedicat productiei de marci private

In prezent, producatorul clujean de cosmetice este furnizor de marci private pentru Carrefour si Rewe, contracte ce reprezinta un volum de aproximativ 2,5% din productia totala a companiei. Compania a participat in ultimul an la licitatiile organizate de retailerii internationali si intentioneaza ca pana la finalul lui 2012 sa aloce contractelor de furnizor circa 10% din volumele sale de productie, de patru ori mai mult decat in momentul de fata. Pentru a spori eficienta echipelor interdepartamentale, conducerea companiei a creat in structura orizontala o echipa dedicata proiectelor de marca privata care raporteaza unui director ce are rolul de a le superviza activitatea. „Bineinteles, la un moment dat trebuie
sa ne limitam contractele de furnizor de marci private pentru ca ne-am pune in pericol propriile branduri. Discutam aici nu doar despre capacitati de productie, dar si de eforturi suplimentare de promovare si de costuri. Probabil putem creste ponderea marcilor private pana la 25% din productia totala, insa mai avem pana sa atingem acest nivel. In momentul acesta, pot spune ca suntem in discutii cu toti retailerii internationali din Romania si avem sanse sa atingem obiectivul impus anul aceasta”, afirma directorul general al companiei Farmec.

Un alt obiectiv stabilit pentru 2012 se refera la divizia de export care a contribuit la cifra de afaceri a companiei in anul precedent cu 10%. Obiectivul vizeaza consolidarea unui sistem de distributie coerent in tarile din jurul Romaniei, precum Ungaria, Republica Moldova, Ucraina si Polonia care, desi sunt apropiate teritorial de Romania, lipseau din abordarea strategica a companiei. Din 2011, Farmec a investit in studii de piata cu companii locale si a derulat campanii de promovare, reusind astfel sa se listeze la raftul retelelor internationale de retail in tari precum Ungaria si Republica Moldova. La inceputul anului 2012 s-a realizat primul export catre Ucraina, iar pana la finalul anului producatorul intentioneaza sa adauge pe lista celor 53 de piete internationale din portofoliul sau si Polonia.

Bugetul de marketing creste

Anul acesta nu face exceptie de la regula companiei de a relansa game de succes din portofoliu. Ince­pand cu luna martie, consumatorii vor regasi la raft o formula noua a gamei Aslavital care, pe langa argila – principiul activ de baza al gamei – va fi imbunatatita cu extractul de godji. Farmec, brandul economic al companiei, va fi relansat intr-o formula noua, actuala din punct de vedere al continutului si al principiilor active, produsele urmand sa fie distribuite la raft incepand cu jumatatea anului. Ambele relansari vor fi insotite de campanii de promovare complexe, astfel ca bugetul de marketing estimat pentru acest an va fi mai mare decat cel alocat in 2011. „Rata de majorare a bugetului de marketing este superioara cresterii estimate a cifrei de afaceri pe anul acesta  (5%), in conditiile in care se anunta un an dificil pentru economia romaneasca, indiferent de piata pe care activam”, afirma Mircea Turdean.

Proiectele de relansare ale companiei in 2012 includ si categoria produselor de curatenie. Marcile Nufar si Triumf urmeaza sa fie relansate in doua game extinse, beneficiind de asemenea de formule si ambalaje noi. In 2011 au fost realizate investitii in modernizarea capacitatilor de productie ale Farmec S.A. Pentru 2012, compania va aloca in continuare bugete pentru reinnoirea sistemelor tehnologice de productie, suma estimata fiind de aproximativ 600.000 de euro.

Brandurile din portofoliu Reckitt
Reckitt își restructurează portofoliul pentru a-și asigura o creștere accelerată
Grupul Reckitt Benckiser anunță un nou proces de reorganizare a companiei în vederea generării unei creșteri acelerate. Acesta prevede o...
angajati fericiti
Săptămâna de muncă de patru zile în România: cum o aplicăm și avantajele sale
În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională și cea personală a condus la noi forme de organizare...
AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...