FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Valoarea pietei locale de digital va creste cu doua cifre si in 2012. FMCG-ul printre principalii investitori

Valoarea pietei locale de digital va creste cu doua cifre si in 2012. FMCG-ul printre principalii investitori

Valoarea totala a pietei locale de digital ar putea ajunge la 65 de milioane de euro in 2012, ceea ce inseamna o crestere cu 21% fata de anul anterior, conform celei de-a doua editii a studiului Digital FactBook realizat de agentia HyperActive. Este pentru al patrulea an consecutiv cand piata locala de digital ar creste cu double digit. In calculul acestei valori au fost luate in considerare investitiile media in digital si in mobile marketing si fee-urile si comisioanele platite catre agentiile de comunicare online.

„Cuvintele cheie si trendurile care vor marca 2012 sunt: video, mobile, social media si e-comerce. In ultimul an, retelele sociale au inregistrat o crestere extraordinara a popularitatii si utilizarii, pe masura ce social media a devenit parte integrata din viata noastra si un mod de relationare natural. Estimam ca in acest an bugetele de puiblicitate investite in Social Media vor creste cu circa 50%. Advertiserii vor utiliza social media mult mai strategic, ca instrument veridic de business si vor construi mesajul astfel incat sa vorbeasca peste zgomotul multimii”, declara Alex Visa, Managing Partner HyperActive.

Anul trecut, valoarea totala a pietei locale de digital a crescut cu 30% fata de anul 2010, pana la 52-55 de milioane euro in 2011, conform Digital FactBook. Cheltuielile media, care includ investitiile catre furnizorii locali de media online, cele de pe piata de search (in special Google) si furnizorii media internationali (Yahoo.com, Facebook), au ajuns la 34 de milioane de euro in 2011, ceea ce inseamna o crestere cu 30% fata de 2010. Potrivit Digital FactBook, fee-urile platite agentiilor de digital locale (includ serviciile de strategie, creatie, design, productie, social media, analytics) au crescut pana la o valoare totala de 12-13 milioane euro, in timp ce investitiile in mobile marketing au fost evaluate la 7 milioane de euro.

Telecomul, industria financiara, industria auto au fost anul trecut cei mai mari investitori in digital, urmati de industria bunurilor de larg consum.
“Advertiserii trebuie sa se uite acum mai mult la context si sa livreze consumatorilor experiente integrate, integrat insemnand acum comunicare traditionala plus mobile plus online. Iar Digitalul, ca sa functioneze, trebuie sa ia in calcul 3 elemente: creativitate, tehnologie si media”, adauga Alex Visa, Managing Partner, HyperActive.

Principalele motoare de crestere ale pietei in 2011 au fost social media si mobile marketingul. Cu 4 milioane de useri inregistrati la final de 2011, Facebook ramane principalul canal social media in Romania.

Piata de mobile marketing din Romania a atins 7 milioane euro in 2011 si va continua sa creasca in acest an cu 15%. Cu toate ca SMS-ul a fost cel mai utilizat instrument de comunicare mobile anul trecut, interesul marketerilor pentru aplicatii mobile, mobile advertising si website-uri mobile a crescut si va continua sa creasca si in 2012.

HyperActive, parte din Lowe Group, este o agentie interactiva full service care ofera solutii complete de comunicare si marketing digital precum: dezvoltare si management de platforme web, marketing online (optimizare & advertising pe motoarele de cautare - SEO & Google AdWords, online advertising & PR, e-mail marketing, viral marketing), mobile marketing, hosting si proiecte interactive speciale. Printre clientii agentiei amintim: Ferrero, UPC Romania, Bergenbier SA, Farmaciile Dona, Johnson & Johnson, Unilever, BMW, Bayer.

Pentru a descarca integral studiul Digital FactBook accesati http://www.digitalfactbook.ro/

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content