FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Utilitatea procesului de remodelare pentru magazinul Vascar

Utilitatea procesului de remodelare pentru magazinul Vascar

Magazinul cu numarul 10 al retelei este al doilea magazin remodelat cu ajutorul METRO Cash&Carry Romania. Magazinul functiona de sapte ani cand, in august 2010, s-a simtit nevoia unei schimbari majore la nivelul spatiului de vanzare. Punctele cheie ale procesului de remodelare au fost reorganizarea magazinului pe grupe de produse, pozitionarea mai buna a produselor, alocarea de spatii speciale pentru promotii si schimbarea unor echipamente, precum si dotarea corespunzatoare a noului layout. Ideea schimbarii a venit in urma vizionarii unor cazuri concretizate pe care le-am prezentat pe parcursul ultimilor doi ani in revista, potrivit Doinei Scoipan, Coordonatorul Magazinelor Vascar.

Traseul de la idee si pana la inaugurarea magazinului in noul format a durat aproximativ 30 de zile. Rezultatul a fost o propunere combinata a celor doua parti implicate, consultantii METRO Cash&Carry Romania realizand planul personalizat al spatiului de vanzare in functie de nevoile practice ale magazinului.

Pregatirea procesului

Doua dintre punctele slabe ale magazinului erau inexistenta semnalizarii raioanelor in interior si senzatia de nepotrivire a produselor cu locul in care erau acestea plasate. Plecand de la acestea, reprezentantii METRO Cash&Carry Ro­mania au realizat un plan de reorganizare adaptat la caracteristicile spatiului de vanzare.
Procesul efectiv de remodelare derulat in magazin a durat sapte zile, perioada in care magazinul a fost inchis. Deoarece noile dotari au fost achizitionate dinainte, reorganizarea magazinului a vizat amenajarea interioara a spatiului si aranjarea produselor la raft.

Ce schimbari a adus remodelarea?

Pe langa noul layout al magazinului, organizarea a presupus si achizitionarea a doua vitrine, una pentru sucuri si alta pentru gama de delicatese, un congelator si o gondola. „Rafturile le-am cumparat din dorinta de a crea mai mult spatiu pentru produse, intrucat procesul de remodelare viza, printre altele, si majorarea gamelor de produse existente la raft”, afirma Doina Scoipan.

Pe langa posibilitatea de a mari gama de produse la raft, noul format al magazinului asigura un spatiu mai mare de miscare chiar si intre rafturi.
Raioanele din magazin au fost rearanjate astfel incat sa permita clientilor sa identifice mai usor produsele cautate, in functie de categoria din care acestea fac parte. Produsele marca proprie beneficiaza de o asezare strategica la intrarea in magazin, dar si de o etichetare personalizata pentru a fi usor recunoscute de client. Produsele de baza au fost aranjate pe un raft special, iar gondola cu promotii a fost instalata la intrarea in magazin pentru a fi reperata usor de clienti.

O alta dotare existenta la nivelul magazinului a fost plasma situata deasupra vitrinelor orizontale cu carne si mezeluri. Aici ruleaza spoturi cu prezentarea produselor din portofoliul companiei si imagini din fabrica, cu modul in care sunt preparate produsele. „Utilizarea plasmei in scopul informarii clientilor denota transparenta proceselor de fabricare si contribuie la cresterea increderii clientilor in produsele companiei”, afirma Doina Scoipan.

Implicatiile procesului de remodelare

Investitiile de la nivelul magazinului se ridica la 20.000 lei, in conditiile in care cea mai mare parte a dotarilor existente inainte de remodelare au fost pastrate si in momentul de fata. Remodelarea a avut efecte pozitive si la nivelul vanzarilor din magazin. Atrasi de libertatea de miscare oferita de noua aranjare a rafturilor, dar si de diversitatea produselor din magazin, numarul clientilor a crescut cu 25% din luna august 2010 si pana in prezent, potrivit datelor furnizate de comerciant.

La momentul actual, magazinul este vizitat zilnic, in medie, de 450-500 de clienti. De asemenea, volumul vanzarilor a crescut 15% in intervalul mentionat anterior. Bonul de casa mediu este de aproximativ 20 lei, valoare reprezentativa pentru situatia financiara a clientilor din ultimul an, spune Doina Scoipan, care a mai remarcat printre altele ca valoarea cosului de cumparaturi creste in perioada salariilor.

Procesul de remodelare a insemnat si analizarea relatiei cu furnizorii, astfel incat in baza de date a magazinului au ramas din 150 doar 80 de furnizori. Pe langa cei care au dat faliment, magazinul a renuntat la furnizorii care nu aveau produse calitative si la cei a caror oferta nu genera rulaj la raft.

Planuri de fidelizare a clientilor

Magazinul se aprovizioneaza atat de la furnizori regionali cat si nationali, mai putin in cazul produselor proprii. Produsele lactate, uleiul, carnea de pasare si pestele congelat fac parte dintre articolele de provenienta regionala. Restul sunt produse cu notorietate la nivel national si provin de la distribuitorii locali ai marilor producatori. Un alt criteriu de selectare a furnizorilor l-a constituit gama de pret in care se incadreaza oferta acestora. „Am selectat furnizorii si gama de produse astfel incat sa avem pentru principalele grupe de produse atat segmentul premium, cat si mediu si cel mai bun pret”, afirma Doina Scoipan.
Planurile de viitor ale magazinului nu includ, cel putin pe termen scurt, nicio investitie noua la nivelul spatiului de vanzare. Activitatile se vor axa in principal pe fidelizarea clientilor prin actiuni adaptate la specificul magazinului. Asa cum si-a obisnuit clientii, magazinul va continua sa organizeze promotii, concursuri si degustari de produse proprii.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content