FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Usi cu inimi deschise

Usi cu inimi deschise

Deschiderea unui nou magazin inseamna, de fapt, o serie de multe alte deschideri, atat la propriu, cat si la figurat. Mai exact, deschiderea usilor magazinului presupune in prealabil deschiderea relatiilor cu furnizorii si cu colaboratorii, deschiderea relatiei cu angajatii, deschiderea nu numai a usilor, ci si a inimii catre clientii pe care veti dori sa ii aduceti si mai ales sa ii readuceti de cat mai multe ori in magazin.

In mai putine cuvinte, deschiderea magazinului inseamna deschiderea dialogului cu lumea, cu universul in care acesta va functiona. Inaugurarea magazinului este unul dintre cele mai importante momente si de aceea trebuie gandit si pregatit la fel de bine si de atent pe cat a fost pregatita propria sa existenta. Deschiderea magazinului este un eveniment important, nu o simpla zi din care clientii incep sa ii treaca pragul. Ganditi-va la aceasta zi deosebita din viata magazinului dumneavoastra ca la o zi la fel de speciala din viata personala. De aici pleaca totul. In acest fel veti putea sa organizati un eveniment care sa aiba viata si credibilitate, veti realiza o actiune memorabila, nu doar o taiere formala de panglica.

Invitatii

Orice gazda buna incepe planificarea unei sarbatoriri alcatuind lista de invitati. Asa e bine sa demarati si dumneavoastra planul pentru evenimentul de inaugurare. Pe aceasta lista vor intra colaboratorii, furnizorii, autoritatile locale, presa si, desigur, angajatii. La inaugurarea magazinului in care vor lucra zi de zi, va sfatuiesc sa le acordati angajatilor ocazia de a fi tratati la fel ca ceilalti invitati. Va fi pentru ei o lectie usor de asimilat, vor intelege ca sunt importanti in viata magazinului si vor fi cu atat mai constienti ca trebuie sa se dedice cu toata atentia activitatii lor aici. Pentru ca evenimentul sa nu fie concentrat pe propriul ego, si aceasta este o a doua recomandare pe care vi-o fac in mod expres, este indicat sa nu rezumati inaugurarea la discursuri de multumire... mamei si familiei, ci sa organizati cu naturalete o intalnire ca intre prieteni, la care sa participe eventual si o vedeta sau un actor. De ce spun acest lucru: lansarea magazinului trebuie sa fie anuntata publicului ca o informatie care i se adreseaza in mod special; deschiderea noului magazin este un eveniment pentru public, si doar apoi unul pentru dumneavoastra. Pentru dumneavoastra este un business, pentru care munciti din greu de dimineata pana seara, de luni pana... luni si din ianuarie pana in... ianuarie. Evenimentul este relevant pentru public, lui ii este dedicat. Dovada ca la acest moment asista si presa. Pentru ca nu va puteti invita la momentul festiv al inaugurarii toti clientii, apelati la prezenta jurnalistilor care vor prelua stirea si o vor prezenta in materialele lor. ªtim cu totii ca nu o vor face trambitand numele magazinului si nici prezentand CV-ul managerului, fiindca asta este publicitate. ªi atunci trebuie sa le oferiti informatii pe care ei sa le preia de la fata locului si sa le difuzeze pentru ca le considera relevante pentru publicul larg. Pentru conformitate, trebuie sa le pregatiti si un comunicat de presa. Acesta va fi inmanat jurnalistilor prezenti si transmis prin email celor care din diverse motive nu au putut participa. Incercati sa comunicati informatii cu adevarat importante: cifre, planuri, intentii, ce aduceti diferit intr-o piata care ofera cam aceleasi lucruri, ce va diferentiaza, de ce ati aparut. Faptul ca aveti o gama larga de produse nu ii va determina pe jurnalisti sa scrie nimic despre inaugurare, dar daca, de exemplu, veti dovedi ca sunteti un model in zona magazinului pentru colectarea selectiva a deseurilor sau daca ambalati produsele in sacose ecologice, veti vedea ca interesul jurnalistilor de a prelua aceste informatii se va manifesta si in cadrul unei stiri.

Deschiderea oficiala

Dupa ce ati rezolvat problema listei de invitati, urmeaza sa ganditi scenariul zilei care marcheaza inaugurarea magazinului. Acum, ca stiti exact cui va adresati, e momentul sa ganditi modul in care o faceti. Niciodata sa nu procedati invers, pentru ca niciodata nu veti putea sa chemati cata lume doriti. Asa ca pe o lista clara veti putea sti exact ce inseamna momentul festiv. Pentru ca, trebuie sa precizez foarte clar, ziua inaugurarii este impartita in doua sesiuni, una oficiala, despre care am vorbit in cele de mai sus, si cea dedicata publicului larg. Sa le analizam pe rand: Deschiderea oficiala, cea cu care demareaza ziua nr. 1, nu trebuie sa dureze mai mult de doua ore si trebuie sa ii aduca alaturi pe toti cei care au un cuvant de spus in viata magazinului, dar si in viata „cetatii“. Acestia sunt oamenii care constientizeaza importanta magazinului din punct de vedere economic, social, comercial si care, fiecare in felul lui, interfereaza cu magazinul in asa fel incat sa contribuie la buna sa functionare. Fiti gazde primitoare, reactivati in cateva cuvinte ale unui discurs natural misiunea si viziunea magazinului, ciocniti un pahar de sampanie ca sa va mearga bine, fiti transparenti cu presa, raspunzandu-le jurnalistilor la intrebari fara sa faceti economie de informatii. Daca bugetul de inaugurare va permite, puteti organiza un moment special cu suportul unui artist sau al unei vedete, daca nu, puteti incepe linistiti munca si fara spectacol. Nu inainte de a le face invitatilor dumneavoastra o mica surpriza: fie ii rugati sa scrie o recomandare in caietul de sugestii, fie le oferiti un portret in carbune, realizat ad-hoc de un pictor prezent la eveniment si neobservat pana atunci, sau un DVD cu poze de la lansare si revista magazinului editata special pentru acest moment (vom vorbi si despre ea). Sunt oaspeti importanti, nu ii lasati sa plece doar cu amintirile inregistrate in minte.

Deschiderea pentru public

Si, asa cum spuneam, inapoi la munca, a doua sesiune a zilei inaugurale este deschiderea magazinului catre publicul larg. Pana sa le deschideti usile, i-ati anuntat ca veti fi acolo pentru ei, inca inainte cu vreo doua luni, nu-i asa? In primul rand v-au vazut ca va pregatiti intens, cand treceau pe strada! Numai ca nu este suficient. Daca doriti ca magazinul dumneavoastra sa se bucure de trafic intens din partea clientilor inca din prima zi, trebuie sa va ocupati din timp de acest obiectiv. Iata cum: Folositi exteriorul magazinului ca pe un spatiu de reclama pe tot parcursul amenajarii lui; daca inauntru este santier, in exterior trebuie sa se vada ca in curand acest loc isi asteapta clientii. Spuneti-le intr-un mod cat mai creativ ca munciti pentru ei, ca le pregatiti o surpriza placuta si ca va ocupati sa amenajati un spatiu care va face parte din viata lor cotidiana. Apelati la mijloace simple de promovare a magazinului: trimiteti fluturasi in zonele de proximitate, afisati postere si bannere, folosind acelasi mesaj ca si pe peretii exteriori.  Puteti folosi, daca bugetul va ingaduie, mascote care sa va promoveze magazinul pe strada in perioada pre-lansarii si care, evident, sa fie prezente in magazin in ziua inaugurarii. Aceasta modalitate de promovare este foarte recomandata, deoarece este umana, interactiva, pozitiva din punct de vedere emotional. E mult mai placut sa primesti revista magazinului din mana unui personaj simpatic, decat, neutru, prin intermediul cutiei postale. E la fel de placut sa primesti recomandari sau cupoane promotionale in magazin de la aceleasi personaje nostime pe care poate le-ai intalnit si pe strada decat sa le iei singur dintr-un display sau de la casa. ªi pentru ca am pomenit mai sus de reviste, e bine sa le mentionam si pe ele printre elementele care contribuie cu succes la momentul inaugurarii magazinului. In afara de faptul ca dispun de posibilitatea de a expune explicit oferta si detalii despre magazin, revistele de promovare sunt un mijloc prin care puteti organiza promotii pe baza de cupoane de reducere sau concursuri cu tombole. Va recomand calduros ca nu va limitati in a prezenta in revistele de autopromovare doar produsele si preturile cu care le comercializati, ci sa le folositi ca pe niste mijloace de a comunica permanent cu clientii dumneavoastra. Momente speciale – presarati ziua inaugurarii, cu prelungire chiar pentru prima saptamana din viata magazinului, cu happy hours, cu perioade de jumatate de ora sau o ora in care se pot castiga premii instant sau in care se fac reduceri substantiale la anumite produse. Intampinati-va clientii la usa, invitandu-i sa analizeze cu atentie oferta pregatita special pentru ei si multumindu-le la plecare pentru ca au intrat in magazin; le puteti oferi o bomboana impachetata intr-un ambalaj personalizat cu numele magazinului, iar copiilor le puteti oferi baloane tot cu numele magazinului. Va vor purta imaginea mai departe, dincolo de faptul ca vor aprecia gestul. Apropo de o mica atentie – tot prima zi este cea in care le puteti oferi clientilor care va viziteaza mici cadouri simbolice: calendare de buzunar, insigne, un cupon de reducere pentru ziua urmatoare sau pentru aceeasi zi a saptamanii viitoare. Ii va surprinde si ii va incuraja sa revina.

Un mesaj unic inca de la lansare

Produse si preturi bune sunt peste tot. Oamenii incep sa fie impresionati de alt gen de oferte: case de marcat care sa functioneze (nu doar sa existe ca sa impresioneze prin numar), ambalaje pe care nu sunt nevoiti sa le cumpere dupa ce au un cos plin ochi cu produse (incercati totusi sa includeti costurile ambalajelor in pretul produselor pentru ca achizitionarea pungilor, daca nu au nimic special!, de regula impresioneaza negativ), angajati care se comporta profesionist (si care nu fac in prezenta clientilor comentarii despre cat sunt de obositi, plangandu-se ca nu mai vine odata ora inchiderii), modalitati de comunicare prin care sa va poata spune ce doresc si prin care sa le demonstrati ca sunt auziti si ca se tine seama de ceea ce doresc. La inaugurare trebuie sa fiti constienti ca va afisati exact cu imaginea pe care ati decis sa vi-o asumati pe termen lung si sa pregatiti in cele mai mici detalii toate elementele care compun aceasta imagine: rafturi, etichete, uniforme ale angajatilor, semnalistica de magazin, sacosele, totul trebuie sa fie unitar cu imaginea si promisiunile pe care le declarati la momentul deschiderii, al inaugurarii. Desi in aparenta pare doar o grija ca totul sa arate cat mai bine, in esenta sincronizarea tuturor acestor detalii denota ca stiti cine sunteti, ca stiti ce vreti si ce oferiti si ca stiti incotro va indreptati. In perceptia clientilor, toate se traduc in siguranta si garantia ca noul magazin este o oferta de luat in seama, intr-o multitudine de oferte similare. Detasati-va prin ceea ce sunteti, printr-o identitate proprie si printr-un mesaj unic pe care sa le transmiteti inca de la lansare.  Faceti o sarbatoare din inaugurarea magazinului si nu va limitati numai la a deschide usile. Chiar daca presupune un efort financiar, este preferabil sa il luati in calcul atunci cand ati decis sa deschideti un magazin pentru ca el isi merita banii. Clientii vor veni mai repede decat daca lasati lucrurile sa evolueze din inertie, iar bugetul pe care l-ati investit pentru a le atrage atentia chiar din prima clipa se va intoarce repede in favoarea dumneavoastra.  Va spun un secret: cheia cu care deschideti magazinul este aceeasi cu care deschideti si inima clientilor!

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content