FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Unul din trei produse se vinde in hypermarket

Unul din trei produse se vinde in hypermarket

Detergentul de vase este o categorie aflata in mainile a sase producatori, care detin cumulat peste 90% din vanzarile realizate in retail. Cu o sortimentatie saraca la nivelul consistentei produselor, aceasta s-a remarcat in ultimul an doar datorita dinamicii in hypermarketuri.

Tendinta a fost insa una negativa la nivelul categoriei: datele de la compania de retail audit Nielsen Romania arata ca, in primele opt luni ale acestui an, volumul vanzarilor de detergenti de vase a fost de aproximativ 10,4 milioane de litri, in scadere cu 13% fata de perioada similara din 2009 (12 milioane de litri), cifre care nu includ si vanzarile discounterilor. Declinul valoric a fost de 9% in acelasi interval, vanzarile in retail ajungand de la aproximativ 86,6 milioane de lei la 78,4 milioane de lei.

Incluzand si datele din segmentul discounterilor, valoarea vanzarilor inregistrate in ianuarie-august 2010 a fost de 91,6 milioane de lei, la un volum de circa 12,4 milioane litri. Cele mai populare sunt produsele lichide, care reprezinta circa jumatate din vanzarile realizate in retail.

Sortimental, categoria este relativ saraca, cele trei subsegmente (lichid, gel si pasta) mentinandu-si valorile con­stante de la o perioada la alta. Deter­gentul de vase sub forma de gel a avut in primele opt luni din an o cota de piata de 22,5% in volum, fiind urmat de detergentul sub forma de pasta (cu 14,6%).

Detergentul de vase, categorie compacta

Topul primilor cinci producatori in functie de volumul vanzarilor in total retail (inclusiv discounterii) ii reuneste pe Henkel, Procter & Gamble, Colgate Palmolive, producatorii de marci private ale marilor retaileri si Pepa. Acestia acopera piata in proportie de 89,5%, astfel incat nu putem vorbi de o categorie fragmentata in cazul detergentilor de vase. Ierarhia, din punct de vedere valoric, este in mare masura aceeasi, exceptie facand ultimul clasat, care in acest caz este Ficosota Sintez (cu brandul Feya). Toti cei cinci producatori au acoperit in perioada ianuarie-august 2010 circa  94% din valoarea vanzarilor realizate la nivelul categoriei in total retail.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

La randul sau, topul primelor cinci marci dupa volumul vanzarilor in primele opt luni ale lui 2010, in total comert (inclusiv discounteri) debuteaza cu Pur, Fairy, Axion si continua cu Pepy si Top. Cota cumulata a acestora in perioada ianuarie-august 2010 a fost de 84,8%. Ierarhia valorica in primele opt luni ale anului include brandul Feya al Ficosota Sintez, companie care intra si in topul valoric al producatorilor in locul Pepa (brandul Pepy), care figureza doar in clasamentul vanzarilor in volume. Cumulat, primele cinci branduri detin aproximativ 92% din valoarea totala a vanzarilor de la nivelul categoriei.

Hypermarketurile castiga teren, magazinele mici pierd

Volumul vanzarilor in functie de canalele de distributie, excluzand discounterii, a inregistrat o majorare a cotei de piata la nivelul hypermarketurilor si a raportat scaderi in cazul celorlalte formate de magazine.
Astfel, in primele opt luni ale anului, hypermarketul si-a majorat cota de piata in volum vanzari cu 8,1pp fata de perioada similara a lui 2009. Scaderea cea mai mare, de 3,5pp, s-a resimtit la nivelul magazinelor alimentare cuprinse intre 21-40 mp: de la 20,6% in 2009, acestea au ajuns la 17,1% in 2010.
Schimbarile la nivelul canalelor de distributie au fost vizibile si in cazul vanzarilor valorice. Astfel, hypermarketurile si-au majorat cota de piata cu 7,6pp in ianuarie - august 2010 fata de perioada similara a anului trecut. Magazinele alimentare au inregistrat cele mai mari scaderi, mai abrupte in unitatile cu o suprafata cuprinsa intre 21-40 mp, a caror cota s-a diminuat cu 3,7pp, la 18,8%.

Discounterii vand volume mai mari decat supermarketurile

Daca includem si activitatea discounterilor in ierarhia vanzarilor de detergenti de vase in functie de canalele de distributie, vom observa ca acestia detin a doua pondere ca si importanta. In primele opt luni ale lui 2010, datele furnizate de compania de audit retail Nielsen arata ca volumul vanzarilor de detergent de vase pe canale de distributie a fost disputat de hypermarketuri cu o cota de 36,4%, si discounteri, cu 16,3%. Cele mai scazute vanzari in volum au fost inregistrate de supermarketuri (9,8% din total), care se afla cu mult in urma magazinelor alimentare intre 21-40 mp (14,3%).

Ierarhia canalelor de distributie in functie de valoarea vanzarilor a fost usor diferita, una dintre explicatii fiind diferentele de sortimentatie intre discounteri si restul magazinelor. Hypermarketurile detin in continuare primul loc cu 33,7%, in schimb magazinele alimentare, intre 21-40 mp, au surclasat discounterii cu o cota de 16,1% fata de 14,4%.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content