FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Una dintre putinele categorii non-food care si-au castigat locul la casa de marcat

Una dintre putinele categorii non-food care si-au castigat locul la casa de marcat

Bateriile formeaza o categorie speciala care a crescut incet dar sigur in ultimii ani, ca urmare a vanzarilor de produse consumatoare de baterii – gadgeturi, jucarii, electronice mici, etc. – dar si pe fondul unei imbunatatiri a nivelului de informare in randul cumparatorilor, ceea ce a indreptat consumul spre produse cu valoare mai ridicata. La acest caracter „special” contribuie si faptul ca, in continuare, oferta de produse este una exclusiv de import, cu aproape toti marii jucatori mondiali prezenti in piata. Prin urmare, nu este nicio surpriza ca, in perioada ianuarie – decembrie 2011, Top 5 marci era ocupat de Toshiba, 777 (in portofoliul Mamer International), Duracell, Varta si produsele marci private ale retailerilor, care detineau o cota de piata volumica de aproape 76%.

Extrapoland, aceasta ierarhie reflecta si importanta inca destul de ridicata a pretului in decizia de achizitie, avand in vedere impartirea clara a vanzarilor intre produsele pozitionate pe segmentul mediu si marcile cu preturi mici.
Maturizarea categoriei este confirmata si de faptul ca, in ciuda perioadei de recesiune din ultimii ani, tendintele anticipate de producatori cu ocazia unei analize din 2007, dinainte de criza, se adeveresc. Segmentul cu valoare adaugata – baterii premium si superpremium, dar si acumulatorii – a continuat sa creasca, in ciuda conditiilor dificile din piata.

Pe viitor, categoria ar putea continua sa creasca si ca urmare a unei mai bune penetrari a comertului traditional care, potrivit datelor Nielsen, ramane un canal relevant pentru categorie, cu 76,2% din volumul si 64,5% din valoarea vanzarilor realizate aici.

De actualitate raman si sfaturile de mercantizare:

- este foarte important ca standul de baterii sa se afle in fluxul de cumparatori, cat se poate de vizibil, pentru a se exploata la maximum vanzarile de impuls – 70% din cumparatorii potentiali vor vedea bateriile si isi vor aminti ca au nevoie de ele;
- plasarea eficienta la casa de marcat poate face ca bateriile sa depaseasca profitabilitatea pe metru patrat a unor produse mult mai bine vandute, in special datorita spatiului foarte mic ocupat si a posibilitatii magazinelor de a lucra cu marje mari de adaos pe aceasta categorie;
- existenta a cel putin trei marci la raft: o marca premium, o marca de pret mediu si competitiva din punct de vedere pret/performanta si o marca de pret mic;
- separarea pe branduri;
- separarea pe niveluri de pret / niveluri de performanta (de preferat pe verticala) sus – cele mai scumpe / performante; jos – cele mai ieftine / putin performante;
- alocarea de spatiu la raft si ordonarea produselor in functie de ponderea in vanzari (de preferat pe orizontala; in cazul bateriilor, de la cea mai vanduta dimensiune: R6 – R3 – R20 – R22 (9V);
- indicarea preturilor corecte pentru fiecare produs in parte.

 

DEFINITIE: unitati de stocare a energiei electrice de joasa tensiune, folosite in general pentru electronice mici – radiouri, calculatoare, aparate foto, ceasuri, dispozitive auditive, etc. Sunt disponibile in diverse capacitati: AA, AAA, C, D, 9V, N. Cu exceptia 9V, care sunt dreptunghiulare, toate bateriile sunt de forma cilindrica variind doar grosimea. Sunt incluse in categorie atat bateriile, cat si acumulatorii, dar si pachetele care contin si incarcatoare. Nu sunt incluse: bateriile pentru automobile, acumulatori pentru baterii de masini, transformatoare sau incarcatoare pentru produse electronice (cum ar fi telefoanele mobile, jocurile video, etc.), incarcatoarele de acumulatori vandute separat.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content