FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Trenduri globale in consum pentru 2012

Trenduri globale in consum pentru 2012

Orizontul incert care se prefigureaza pentru economia mondiala in 2012 i-a transformat pe consumatori in persoane mult mai constiente de valoarea banilor in raport cu bunurile si serviciile pe care le achizitioneaza, i-a facut mai flexibili, dornici de noi experiente pe care sa le impartaseasca lumii si, nu in ultimul rand, le-a trezit interesul pentru stilul de viata eco.

Adaugand la toate acestea expansiunea formatelor de convenienta in comert, Euromonitor contureaza cele mai importante tendinte care au definit consumatorii si industria de retail si bunuri de larg consum in 2011, trasand principalele directii spre care se indreapta industria de profil in acest an:

•    Consumatorii cauta tot mai mult experientele sanatoase, indiferent ca este vorba despre bunuri sau servicii.
•    Locul in care oamenii isi fac cumparaturile devine la fel de important ca produsele pe care le achizitioneaza.
•    In 2012 se vor remarca consumul colaborativ si inchirierea bunurilor in locul cumpararii lor.
•    Respectul consumatorilor se va indrepta catre acele branduri care vor sti sa-si afiseze latura umana, atat in ceea ce priveste transparenta, cat si initiativele prin care isi arata preocuparea fata de consumatori si mediul inconjurator.
•    Consumatorii vigilenti isi vor face si mai auzita vocea, protestand atat in lumea fizica, cat si in mediul online.
•    Chiar daca lumea fizica si cea digitala sunt unite de accesul permanent la Internet, consumtorii isi doresc aceleasi avantaje ale mediului online – convenienta, controlul, puterea de a alege – si in lumea reala.
•    “Mai putin” va insemna “mai mult” in 2012: companiile isi vor ajuta clientii sa consume mai putine produse, facandu-i mai rationali in consum.
•    In 2012 se vor inmulti oportunitatile de a ajunge la consumatorii cu venituri reduse din mediile urbane.
•    Nevoia de rezolvare rapida a problemelor va declansa inovatia.
•    In ciuda faptului ca sunt inca multi consumatori care nu-si permit sa cumpere numai produse ecologice, acestia se asteapta ca brandurile sa fie deschizatoare de drumuri si sa “curete” locurile prin care au trecut. In acest sens, Euromonitor da ca exemplu brandul vestimentar Patagonia, care a lansat o campanie prin care colecteaza produsele folosite in schimbul unor recompense. Din acest motiv, in 2012 se asteapta o intensificare a campaniilor si actiunilor de reciclare.
•    Problemele economice actuale ii vor determina pe tot mai multi dintre consumatori sa caute noi forme “non-monetare” de afirmare, precum altruismul, conectivitatea sau militarea pentru un stil de viata eco.
•    Inegalitatea veniturilor va sta la baza a tot mai multe ingrijorari in acest an. Cele mai bogate gospodarii din 24 de tari cu o situatie economica puternica reprezinta 10% din totalul gospodariilor, insumand peste o treime din veniturile tarii respective. In SUA, veniturile gospodariilor care formeaza acelasi procent de 10% din total sunt de 37 de ori mai mari decat veniturile celor mai sarace dintre gospodariile americane.
•    Somajul, in special in randul tinerilor, va afecta economiile si in 2012. In Spania, spre exemplu, mai mult de jumatate dintre cei cu varste cuprinse intre 15 si 24 de ani nu au un loc de munca.
•    Pe termen scurt, vanzarile internationale realizate prin intermediul Internetului vor pune presiune pe retailerii traditionali din intreaga lume
•    Retailerii alimentari vor cunoaste o crestere mai accelerata decat magazinele specializate pe articole non-food.
•    Pana in 2016, Asia-Pacific va depasi Europa de Vest, devenind astfel cea mai mare piata regionala pentru alimentele ambalate.
•    Pe fondul cresterii populatiei globale, in termeni de volum, vanzarile din retail vor avea un ritm de crestere mai rapid decat cel raportat la valoarea acestora.
•    Nu in ultimul rand, cresterea segmentului formatelor de convenienta va face ca mancatul pe fuga, “din mers”, sa devina ceva normal.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content