FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > TOPUL oficial al retelelor internationale de magazine pe 2010

TOPUL oficial al retelelor internationale de magazine pe 2010

Topul oficial al retelelor internationale de magazine din piata FMCG locala, realizat pe baza rezultatelor pe 2010 raportate de companii la Ministerul de Finante, arata ca retailerul cu discount Kaufland a devansat pentru prima data reteaua de hypermarketuri Carrefour, devenind al doilea mare lant de magazine din Romania.

Cu 13 magazine nou deschise, Kaufland a fost devansat anul trecut doar de reteaua Metro Cash & Carry. Cel mai expansiv lant de hypermarketuri a raportat o crestere a afacerilor de 26% fata de 2009, valoarea acestora ajungand la 3,7 miliarde de lei.

Rate de crestere a afacerilor de peste 25%, in intervalul mentionat, au fost realizate si de operatorii supermarketurilor Mega Image (+44%) si Profi (+26%), care au investit masiv anul trecut in deschideri de unitati noi. La polul opus, cea mai mare scadere a cifrei de afaceri a fost raportata de reteaua de supermarketuri Interex, operata de grupul francez Groupement des Mousquetaires, care s-a extins anul trecut cu o locatie in Drobeta Turnu-Severin.

Cora, cea mai profitabila retea

Retelele internationale au raportat profituri modeste, sub 5% din cifra de afaceri, iar cinci dintre acestea au finalizat anul financiar 2010 pe pierdere (Real Hypermarket, Auchan, LIDL, Carrefour Market si Interex), mai arata datele de la Ministerul de Finante.

In cazul companiilor pe profit, media ratelor de profitabilitate s-a situat anul trecut la 2,3%, in scadere fata de 3,2% in 2009. Cel mai profitabil retailer din clasament este Cora, operatorul retelei franceze de hypermarketuri inregistrand o rata a profitabilitatii (profit net/cifra de afaceri) de 4,8%. Rata este insa inferioara celei raportate pe 2009, de 6,1%.

Cea mai spectaculoasa crestere de profit a fost realizata insa de germanii de la Kaufland, cu un profit net de peste doua ori mai mare decat cel raportat pe 2009. Retailerul a ajuns la o rata a profitabilitatii de 3,7% in 2010.

Hypermarketurile, crestere modesta

In total, afacerile realizate de cele cinci lanturi internationale de hypermarketuri active pe piata au ajuns anul trecut la 14,74 miliarde de lei, in crestere cu 5,5% fata de 2009. Cu exceptia Kaufland, doar Auchan si Real au mai raportat cresteri, de 15%, respectiv 1,75%. Carrefour Romania, cel mai mare retailer de profil in 2009, a inregistrat un declin de 10% al cifrei de afaceri.

Supermarketurile: cresteri spectaculoase, profituri mici

Majoritatea supermarketurilor, in schimb, au raportat ritmuri mari de crestere a afacerilor, pe fondul investitiilor masive in expansiunea retelelor. La capitolul profituri, supermarketurile lanturilor internationale de comert au raportat cifre foarte modeste: ratele de profitabilitate nu trec de 1%, iar Carrefour Market si Interex au avut pierderi in 2010. Rezultatele reflecta miza puternica a supermarketurilor straine pe reduceri de preturi, promotii si produse marci proprii mai ieftine decat media preturilor la raft, in 2010. In ceea ce priveste ierarhia operatorilor de profil, anul 2010 nu a adus nicio rocada in topul supermarketurilor: Billa a ramas cea mai mare retea de supermarketuri, dupa cifra de afaceri raportata, desi si Mega Image si Profi detin un numar mai mare de unitati operationale decat liderul pietei.

Cash & Carry, singurul segment in declin

Singurul segment in declin a fost cel al magazinelor Cash& Carry: acesta a ajuns aproape de 8,5 miliarde de lei anul trecut, in scadere cu aproximativ 4% fata de 2009, pe fondul scaderii raportate de Metro, cea mai mare retea de magazine din Romania. De partea cealalta, atat retelele internationale de supermarketuri cat si cele de discountere au trecut pragul de vanzari de 3 miliarde de lei in 2010, avand in prezent valori similare ale afacerilor totale. Pe segmentul discounterelor, reteaua germana Penny Market si-a mentinut pozitia de lider de piata, insa a raportat o crestere a afacerilor mai mica decat competitorul Plus (retea rebranduita in acest de catre noul actionar, LIDL). Se va mentine pe primul loc?, este intrebarea-cheie pentru 2011, in conditiile in care LIDL urmeaza sa inaugureze, pana la final de an, cele cateva zeci de magazine construite de la zero in ultimii aproximativ doi ani.

[click pentru marire]

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content