FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > TOP 10 tendinte de consum in 2012

TOP 10 tendinte de consum in 2012

Consumatorii anului 2012 trebuie sa se obisnuiasca sa fie chibzuiti, in conditiile in care recesiunea economica nu pare sa dispara prea curand. Ei insa stiu ca nu sunt singurii care trebuie sa-si croiasca viata in functie de buget, potrivit unei analize realizate de firma de cercetare Euromonitor International.

Ei pot lua legatura cu alti consumatori pentru a invata sau pot afla mai multe despre branduri cu ajutorul modalitatilor tot mai bune de comunicare, in special prin intermediul smartphone-urilor, astfel incat sa-si modeleze cat mai bine stilul de viata. Totodata, acum identitatea consumatorului este exprimata in moduri mult mai complexe decât prin consumul in sine. Astazi, identitatea cuprinde, de asemenea, greutatea, status-ul din lumea online sau importanta acordata protectiei mediului.


1. Dominatia metropolelor

Masele de „urbanizati” caracterizati de stil, tehnologie si pragmatism, care cresc incontinuu , absorb noile influente culturale, care se intrepatrund cu noile abordari legate de experienta de brand.
In 2012, Euromonitor International estimeaza ca vor fi de 3,7 miliarde de locuitori in mediul urban in intreaga lume.Numarul orasenilor la nivel global va continua sa creasca, atât in metropolele "traditionale"  precum New York, dar, si in noile conglomerate urbane, precum Chongqing (China) si Guadalajara (Mexic).
Intre timp, noi mase de nou-veniti in orase, care se incadreaza de multe ori in asa-numita "baza a piramidei urbane", ar putea avea la dispozitie venituri mai mici, desi ei aspira la un consum mai mare. Metropolele anului 2012 sunt marile orase ale grupurilor etnice si culturilor, ale studentilor , imigrantilor specialisti in domeniile lor de activitate, dar si a celor cu venituri reduse, a minoritatilor sexuale.

2. Consumatorii revoltati ies la rampa

Protestele online si offline sunt tot mai mult in centrul atentiei, punand presiune asupra marcilor pentru mai multa responsabilitate, dar si mai multa originalitate in relatia cu clientii atenti de diverse probleme.Asa cum lumea aratat  in ultimul an, consumatorii sunt nemultumiti si din ce in ce mai convingatori in protestele care se extind din cartiere, orase, tari spre mediul online.
Aceasta tendinta se vede mai ales la consumatorii care sunt acum mai putin loiali fata de branduri si care se adunapentru a  face petitii catre companii si institutii de stat. Nemultumirile sunt adesea alimentate de largirea inegalitatilor legate de venit, precum si de cresterea preturilor. Exista exemple la nivel mondial de "victorii” ale clientilor revoltati, alimentate de increderea consumatorilor, de retelele sociale si clipurile virale.

3. Viata croita in cunostinta de cauza

Consumatorii sunt multumiti de capacitatea lor de a urmari si de a-si controla obiceiurile de comunicare, de cumparare sau cele legate de sanatate si identitate. Milioane de consumatori se bucura de sentimentul ca pot controla lucruile, atât prin accesul la tot mai multe informatii despre ei insisi, cat si ca urmare a unui control, facilitat de noile tehnologii, asupra personalitatii lor din lumea virtuala. In 2012, statutul social inseamna mai mult decât ceea ce consumi. Are , de asemenea, legatura cu
personalitatea si mai ales cu modul in care brandul este asociat si valorizat de catre ceilaltii. Importanta unui control mai mare asupra stilului de viata

4. Cumparatorii in pietele emergente

In 2012, multimi de cumparatori din tarile in curs de dezvoltare aspira la un consum mai mare .Ei se bucura acum mall-uri si lanturi de magazine, atractive si pentru cei mai putin instariti. In cunoscuta suburbie a Johanesburg-ului, Soweto, s-au deschis cel putin sase mall-uri s din 2005.
Consumatorii din pietele emergente sunt invatati sa se bazeze pe credit, cardurile magazinelor fiind atractive in special pentru consumatorii cu venituri mai mici, cu acces redus la servicii bancare. In acelasi timp segmentul de convenience a devenit important pentru un numar in crestere de consumatori fara timp din clasa de mijloc.

 5. La vanatoare de chilipiruri

In timp ce frugalitatea sarbatoreste toate inovatiile tehnologice aflate la dispozitia sa, mariajul sa cu sustenabilitatea prospera. Chibzuinta inseamna viata de zi cu zi chiar si pe pietele dezvoltate unde este un lucru obisnuit pentru oameni sa se laude cu cat de putin ii costa ceva. Pentru multi dorinta de aface economie nu este numai un mod de viata, vanatoarea de chilipiruri devenind  noua terapie de cumparaturi

6. Cultura de tip “reality” si consumatorii

Realitate “scenarizata” sau celebritatile care isi traiesc visul (viata in direct) – consumatorii sunt captivati de acestea, schimband viziuni si fiind incurajati sa isi schimbe comportamentul de cumparare.Cultura de tip “reality” a schimbat paradigma alegerii modelelor. Un studiu realizat de Euromonitor anul trecut a relevat ca respondentii apreciaza doar cu putin mai mult celebritatile decat liderii politici sau ai comunitatii in functie de cine sunt persoanele luate drept model.

7.  Universul telefoanelor inteligente

Inlocuind computerele din intreaga lume, si in 2012 smartphone-urile ajung si la capatul inferior al pietei. La nivel mondial, telefoanele inteligente sunt mijloacele de comunicare preferate, inclusiv pe pietele emergente unde consumatorii isi cumpara modele noi, dar mai simple, pe masura ce aceste dispozitive trec de la segmentul lux la cel de zi cu zi.
Pentru multi consumatori PC-urile si laptop-urile incep sa ocupe locurile din spate, pe masura ce majoritatea detinatorilor de smartphone-uri folosesc aceste dispozitive convenabile pentru a naviga pe internet si a se uita la TV de oriunde, de la parlamentele la autobuze.

8. Stil de viata hi-tech vs. stilul de viata “lent”

Unii consumatori adopta un stil de viata "mereu in priza", in timp ce altii incearca sa se decupleze.Pentru consumatorul anului 2012 - de la mic la mare - tehnologia este o parte a vietii, cu un consum simultan al mai multor tehnologii. Accesul la internet a fost extins pentru a insoti oamenii peste tot in viata lor de zi cu zi, la locul de munca si in vacanta. Ne miscam intr-un spatiu plin de tehnologii unde mobilitatea inseamna din ce in mai putin dispozitive si tot  mai mult norul de informatii pe care il generam cu fiecare interactiune pe care o avem cu internetul

Desigur exista o confruntare: un numar vocal de consumatori critica dependenta de tehnologie, de vietile virtuale si privitul in tot felul de ecrane. Exista, de asemenea, unele fuziuni interesante intre viata hi-tech si stilul de viata "lent", care au un impact asupra comportamentului de cumparare. De exemplu portalul chinez de e-commerce Taobao a lansat un magazin de mobilier de casa la Beijing pentru a satisface nevoia clientilor locali de a examina la fata locului achizitiile majore.

9. Tineretul – viitorul imperfect

Tinerii consumatori se confrunta cu o realitate diferita, mai putin previzibila, in ceea ce priveste aspiratiile de achizitionare, munca si modele.Milioane de tineri din intreaga lume   sunt preocupati de ce le rezerva  viitorul si de vise intrerupte. Acum nu mai vorbim de adulti, care au varsta pe care o simt ca au, ci despre o aversiune fata de risc perceputa de multi indivizi aflati in adolescenta, la douazeci sau treizeci de ani. Multi specialisti de marketing se concentreaza pe relatia tinerilor si modul lor de a se exprima prin tehnologiile de comunicare, in dorinta lor de a descifra acest segment de public.

10. Greutatea, un subiect fierbinte

Suntem ceea ce mancam? Tot mai multi consumatori, experti in nutritie si organisme guvernamentale tind sa creada acest lucru, desi multi consumatori “cu greutate” tind sa nege acest lucru. Ce fac consumatorii pentru a se mentine sanatosi?

In 2012 centrul atentiei pe greutate este doar o parte a gradului de constientizare a opiniei publice de ceea ce mancam, imaginea corpului, exercitiu si sanatatea generala. Intr-adevar studiu anual Euromonitor International pe 2011 constata ca respondentii indica sanatatea drept cel mai important factor pentru o viata fericita. Pe de alta parte,  respondentii tineri pretind ca sar peste mese de doua sau mai multe ori pe saptamâna - in special micul dejun. In 15 tari, o treime dintre copiii de 16-24 ani spun ca incearca sa slabeasca.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content