FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Supermarketul Zanfir deschide calea comertului modern in Darmanesti

Supermarketul Zanfir deschide calea comertului modern in Darmanesti

Reteaua de supermarketuri Zanfir este un retailer cu reputatie in zona Vrancei. Inceputurile dezvoltarii sale sunt revendicate in Focsani, iar ambitia conducerii companiei face ca Zanfir sa devina un supermarket cunoscut si de locuitorii din alte zone ale tarii. Dupa o expansiune „aproape de casa”, in Panciu si Adjud, reteaua a pornit acum spre judetul Bacau, cu un prim magazin inaugurat de curand la Darmanesti.

Supermarketul Zanfir a fost inaugurat in localitatea Darmanesti din judetul Bacau pe 12 august anul acesta. Magazinul, cu numarul opt al retelei locale Zanfir, deserveste o zona putin acoperita de comertul modern, de unde si oportunitatea de a le oferi localnicilor un alt mod de a face cumparaturi. Reteaua cuprinde deja cinci locatii tip supermarket in Focsani, cate una in Panciu si Adjud si cea mai recenta, in Darmanesti, la care se adauga un bistro si un magazin specializat pe vanzarea de produse proaspete, ambele in Focsani. Lilieana Zanfir, directorul general al firmei, este increzatoare in potentialul zonei, mai ales ca magazinul este structurat dupa cerintele publicului-tinta: „Intotdeauna magazinele Zanfir sunt diferentiate, fiecare are personalitatea lui si niciodata nu am oferit o gama de produse identica in toate magazinele, ci una care s-a pretat la zona si la cerintele cumparatorilor”.

Magazinul reprezinta o investitie de 350.000 euro si se intinde pe o suprafata de 700 de mp, dintre care 500 mp sunt spatiu de vanzare si restul de 200 mp suprafata de depozitare. Suma a cuprins, cheltuieli legate de refacerea si amenajarea cladirii, amplasarea rafturilor neutre, a sistemului de supraveghere si alarmare la efractie si incendiu, a sistemului informatic, cheltuieli cu amenajarea spatiilor frigorifice precum si cele cu amenajarea spatiului administrativ. „Din experienta celorlalte magazine, investitia se amortizeaza in 3 pana la 5 ani, insa depinde si de vanzarea pe care o are magazinul respectiv”, afirma Lilieana Zanfir.

Produsele proaspete, pondere majoritara
Spre deosebire de celelalte locatii, magazinul din Darmanesti nu cunoaste agitatia urbana. Cu toate acestea, magazinul deserveste, o populatie de 14.700 de locuitori. Proiectarea layout-ului a fost conditionata de caracteristicile spatiului si de aceea desfasurarea raioanelor, comparativ cu celelalte magazine, este atipica – vitrina de produse proaspete in spate, raioanele de produse alimentare orientate catre aceasta si in apropierea caselor de marcat, produsele cosmetice si industriale.

La fel ca in cazul tuturor supermarketurilor Zanfir, gama de produse este alcatuita din aproximativ 15.000 de articole ale caror preturi sunt accesibile tuturor buzunarelor. „Ne-a preocupat intotdeauna raportul pret - calitate; nu am comercializat niciodata marci oarecare, ci am optat pentru branduri romanesti si straine, populare printre consumatorii de orice tip”, afirma Lilieana Zanfir.
In oferta magazinului o pondere semnificativa, de 50%, este reprezentata de produsele proaspete, mare parte dintre ele reprezentand brandul Policalita parte din grupul Zanfir, urmate de cele preambalate, bauturi si intr-o proportie mai mica, de 20%, de produsele industriale.

Un loc aparte in structura magazinului, ca spatiu dar si din punct de vedere sortimental, il ocupa raionul de peste. Oferta de 100 de articole cuprinde peste proaspat, congelat, fructe de mare, produse afumate, marinate si icre. Datorita spatiului generos, raionul de peste din locatia Darmanesti este cel mai bine individualizat din toata reteaua.

Aprovizionarea in reteaua Zanfir este mixta: exista o serie de furnizori care livreaza direct la magazine dar volumele mari sunt aduse la depozitul central din Focsani, iar de aici sunt livrate la supermarketuri cu flota proprie de masini. Supermarketul Darmanesti este aprovizionat in proportie de 40% din centrul logistic Focsani, iar restul de marfa, este livrat direct de furnizori.

Cu o experienta comerciala de 20 de ani, conducerea lantului Zanfir a elaborat si aplicat o serie de programe privind fidelizarea clientilor. Acestora li se elibereaza card de fidelitate prin care beneficiaza de o reducere de 2% la momentul efectuarii cumparaturilor si de 5% la zi aniversara. In acelasi sens, promotiile au devenit un lucru obisnuit in reteaua Zanfir, tombolele fiind un instrument eficient de recompensare a clientilor fideli, cu diferite obiecte, bonuri valorice sau bani. Tombolele sunt realizate cu precadere la inaugurarea unei noi locatii, in preajma sarbatorilor, a zilelor speciale sau la aniversarea societatii. La casa de marcat a supermarketului din Darmanesti, clientii pot plati, pe langa bani numerar, si cu carduri si tichete de masa.

Training pentru noii angajati
Inaugurarea supermarketului din Darmanesti a creat 27 de locuri de munca pentru care s-au primit 170 de aplicatii. Angajatii au varste cuprinse intre 20 si 48 de ani, iar criteriul care a stat la baza alegerii lor nu a fost neaparat experienta, cat abilitatea de a invata. „Procesul de recrutare a fost foarte dificil. Dintre cei care au fost selectati si care lucreaza direct cu clientul nu au fost oameni cu experienta in mod neaparat. Unii dintre ei au lucrat in comertul traditional, dar munca intr-un supermarket e cu totul altfel, necesita invatare si disponibilitate”, afirma Lilieana Zanfir.

Avantajul existentei unui lant de supermarketuri s-a manifestat in cazul de fata prin posibilitatea derularii unor programe de training cu noii angajati selectati in locatiile deja operante. Trainingul dureaza intre 14 si 21 de zile, perioada in care participa activ la tot ce se petrece intr-un supermarket, intr-o zi de lucru.
Programele de motivare exista si la acest nivel fiind structurate pe doua niveluri. O parte sunt adresate tuturor angajatilor, indiferent de nivelul profesional la care se situeaza, si consta in prime acordate de doua ori pe an si doar in mod special femeilor, de 8 martie. Inafara acestor prime, angajatii din echipa de management sunt motivati suplimentar. „E foarte important sa constientizam ca oamenii sunt valorosi si ca fara ei nu putem sa functionam”, afirma directorul general al firmei Zanfir.

Structura specializata

De la inaugurarea primului supermarket si pana la cel cu numarul opt, problemele intampinate in piata au fost multe si complexe. Cea mai delicata problema in experienta retelei ramane cea privitoare la legislatie.
Ajungand la un grad ridicat de maturitate dupa 20 de ani de activitate comerciala, structura organizationala a companiei a necesitat instituirea unor compartimente specializate in protectia mediului, protectia muncii, calitate, imagine si in domeniul juridic. „Cu o structura complexa in care responsabilitatile sunt impartite, problemele nu s-au diminuat dar pot spune ca sunt mai usor depasite”, afirma Lilieana Zanfir.

Pana la sfarsitul anului, echipa de management a retelei are in plan inaugurarea unui supermarket Zanfir in judetul Galati. In 2011 extinderea retelei va continua cu un numar de supermarketuri estimat intre trei si cinci. Recent, au fost derulate actiuni de modernizare in cadrul a doua locatii mai vechi ale retelei, din Focsani, unde a fost reorganizat sectorul de fructe si legume, cel de paine precum si fluxul marfurilor de la raft.
 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content