
"Succes inseamna sa aduci in organizatie idei noi"
Edwin Deurloo, Director Operational in cadrul Metro Cash & Carry Romania, s-a alaturat companiei in 1996. Experienta sa in afara granitelor a inceput in 2002 cu Danemarca si a continuat, apoi, cu Rusia. In iunie 2007 devenea Manager Proiect Metro Cash & Carry International, inainte de a deveni Sef Departament Operatiuni Practici Comerciale Metro Cash & Carry International, in August 2008.
Magazinul Progresiv: V-ati inceput cariera in Grupul Metro. Care au fost cele mai importante momente ale traseului Dvs. profesional, pana acum?
Erwin Deurloo: Mi-am inceput cariera la Makro Cash&Carry Olanda, ca Management Trainee. Timp de cinci ani am lucrat in Danemarca, Rusia, Germania si, acum, Romania si toate experientele acumulate in aceste tari mi-au oferit posibilitatea sa cunosc toate departamentele organizatiei Metro.
MP: Ce provocari aduce actuala Dvs. pozitie in comparatie cu ce ati facut pana acum?
ED: Preluarea unei pozitii noi si, in acest caz, si sosirea intr-o tara noua, mi-au oferit atat oportunitatea, cat si provocarea sa cunosc comportamentul de consum local. De asemenea, sunt in plin proces de a-mi cunoaste noii colegi din Metro Cash&Carry Romania. In fiecare zi sunt din ce in ce mai impresionat de de spiritul de echipa si de toata dedicarea colegilor mei, in activitatea lor.
MP: Pe baza bogatei Dvs. experiente internationale, care considerati ca sunt domeniile in care Metro Cash&Carry ar trebui sa se adapteze mai bine la cultura locala?
ED: Cum fiecare tara in care Metro opereaza este diferita, si compania se adapteaza particularitatilor locale, prin programele speciale, Trade Support and Partnership Program, cardul co-branded realizat in parteneriat cu Unicredit Tiriac Bank sau, venind si mai aproape de clientii nostri, prin magazinele Metro Punct. Majoritatea serviciilor oferite de Metro exista in toate tarile, totusi, toate acestea sunt adaptate conditiilor din piata locala.
MP: Care sunt obiectivele Dvs. ca Director Operational la Metro Cash & Carry Romania?
ED: Trebuie sa le oferim clientilor nostri profesionisti exact ce au nevoie pentru a-si conduce propriul business si sa facem tot ce este posibil pentru a le depasi asteptarile, prin profesionalismul si implicarea tuturor angajatilor nostri. Aceasta inseamna ca lucram permanent la imbunatatirea conceptului nostru de cash&carry.
MP: Cum se integreaza Metro Punct in strategia companiei in Romania? Care sunt obiectivele acestui proiect?
ED: Conceptul magazinului Metro Punct este unul modern, adaptat cerintelor de afaceri ale clientilor nostri revanzatori, in acord cu standardele de calitate si profesionalism ce stau la baza parteneriatului nostru. Acest magazin difera de celelalte magazine, prin suprafata si sortiment, dar pastreaza toate celelalte beneficii acordate clientilor nostri profesionisti: ofertele promotionale, programele de loialitate, accesul pe baza legitimatiei de client, consultanta specializata. Prin aceasta noutate, compania doreste sa asigure, in continuare, dezvoltarea viitoare a afacerilor clientilor sai.
Cu o suprafata de vanzare de aproximativ 2.000 mp, Metro Punct ofera un sortiment de aproximativ 3.000 de produse alimentare si nealimentare, specifice categoriei de clienti revanzatori (alimente de baza, conserve, cafea si ceai, dulciuri, ulei, bauturi alcoolice, detergenti si cosmetice), in ambalaje corespunzatoare nevoilor de afaceri pentru aceasta categorie. Clientii revanzatori beneficiaza si de produsele marca proprie Metro: Aro, Fine Food si Sigma, dezvoltate si adaptate in acord cu solicitarile acestei categorii, urmarind tendintele si respectand cele mai inalte standarde de calitate.
Deschiderea Metro Punct creeaza oportunitatea unui concept inovativ, prin care se ofera suport clientilor revanzatori in vederea eficientizarii afacerilor lor si, totodata, a consolidarii pe piata a acestui segment de clienti. Astfel, clientii revanzatori din aceasta zona beneficiaza de produsele si serviciile companiei, in mod rapid si eficient, optimizandu-si astfel consumul de timp si resurse.
MP: Cum apreciati primele rezultate ale Metro Punct fata de obiectivele stabilite initial?
ED: Este clar deja ca toti clientii Metro apreciaza noul concept Punct. Apropierea de clienti, inclusiv din punct de vedere geografic, este cruciala si mai mult decat binevenita. Prin reducerea costurilor sale de transport si economisindu-le timpul, clientii nostri pot fi mai competitivi.
MP: Ce programe de optimizare a elaborat Metro pentru depasirea perioadei de recesiune?
ED: Clientii profesionisti isi iau decizii proprii asupra fiecarui loc de achizitie de unde sa-si procure produsele. Provocarea noastra este sa ne asiguram ca se vor gandi intotdeauna la Metro ca prim loc de achizitie pentru nevoile lor de afaceri. Aceasta inseamna ca trebuie sa le asiguram un sortiment bogat si de calitate, angajati dedicati, un grad inalt de disponibilitate la raft si preturi excelente, concomitent cu un control strans asupra costurilor noastre.
Asadar, marea provocare este sa ne mentinem tot timpul ca prima optiune in preferintele clientilor nostri profesionisti.
MP: Care sunt elementele cheie care asigura succesul profesional intr-o companie globala?
ED: O minte deschisa si receptiva la alte culturi, mai mult, in cazul meu, sa ascult atat opiniile interne – ale colegilor si angajatilor – cat si pe cele externe – ale clientilor. Succes inseamna, de asemenea, sa aduci in organizatie idei noi, lucruri pe care le-ai vazut sau le-ai invatat in alte tari.
MP: Ce va tine motivat?
ED: Privesc pozitiv fiecare zi, plin de energie si optimism, ceea ce ma face sa abordez eficient toate provocarile zilnice. Cred in oameni, iar starea mea de bine vine din interactiunea cu oamenii, colegii, prietenii si, desigur, cu familia mea. In acelasi timp, o relatie profesionala de succes se asigura printr-un comportament impecabil de team player si fair-play. Fiecare persoana actioneaza in directia in care este impins de propriul sau sistem de valori. Fiecare moment din viata trebuie creat cu dedicare si incredere; de asemenea, foarte important este sa fii permanent creativ si curios si sa-ti pese de oameni. Optimismul pe care il impartasesc cu echipa mea, respectul reciproc, increderea aratata in activitatea lor – toate acestea sunt ingrediente esentiale pentru a avea succes in tot ceea ce dorim sa facem atat in viata profesionala, cat si in cea privata.
MP: Ce va ofera satisfactie in ceea ce faceti zilnic?
ED: Lucrand in Departamentul Operational, sunt foarte mandru si bucuros cand obtinem rezultatele scontate si, mai mult, am un sentiment extraordinar atunci cand ii vad pe clientii nostri profesionsti venind la cumparaturi in magazinele Metro. Ma simt minunat sa-mi vad colegii zi de zi, lucrand cu devotament si incercand sa se perfectioneze mereu, sa fie din ce in ce mai buni. Pe de alta parte, ma intristeaza cand oamenii spun ca ceva este imposibil de realizat. Totul este posibil. Depinde doar de cat de mult iti doresti acel lucru. Ce mi-as dori sa schimb peste noapte? Mi-as dori ca maine sa vorbesc fluent limba romana, chiar daca stiu ca, in realitate, asta ar lua ceva timp.
Adaugă comentariu nou