FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Studiu Mednet: Se va cheltui mai putin de sarbatori in acest an

Studiu Mednet: Se va cheltui mai putin de sarbatori in acest an

Bugetul alocat pentru sarbatorile de iarna este pentru 50% dintre respondenti mai mic comparativ cu cel de anul trecut, conform datelor celui mai recent studiu de piata realizat de MEDNET Marketing Research Center. Printre principalele categorii afectate se numara ornamentele pentru bradul de craciun, bauturile alcoolice, prajiturile si cozonacii, dar si electronicele/electrocasnicele, imbracamintea si incaltamintea, bijuteriile, cosmetice si parfumerie, excursii sau produse de lux.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 16 – 23 noiembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 854 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,35%.

Studiul de piata arata ca actuala criza financiara afecteaza si sarbatorile de iarna ale romanilor, bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion fiind de 1523,29 lei; 51,9% dintre respondenti afirmand ca acest buget este mai mic decat cel de anul trecut.

Pentru produse alimentare ocazionate de sarbatorile de iarna, respondentii vor sa aloce, in medie 556,13 lei, aceasta suma fiind pentru 47,6% dintre acestia mai mica comparativ cu cea alocata anul trecut pentru aceasta categorie de cheltuieli.

Produsele nealimentare specifice sarbatorilor de iarna (brad, ornamente, imbracaminte, incaltaminte) au o pondere mai mica in bugetul de cheltuieli, orasenii alocand, in medie 321,09 lei acestei categorii de produse. Ca si in cazul celorlalte tipuri de cheltuieli, comparativ cu anul trecut, bugetul alocat este mai mic pentru 45,3% dintre respondenti.

Reducerea cheltuielilor pentru sarbatorile de iarna se va face in doua directii:

  • vor renunta in totalitate la anumite produse, pe care anul trecut le-au cumparat, cum ar fi: ornamente pentru bradul de Craciun (70,4% dintre intervievati), bradul de Craciun (56,5%), bauturile alcoolice (40,9%), prajituri/cozonaci (32,7%), dar si alte tipuri de produse printre care enumeram: electronice/electrocasnice, imbracaminte/incaltaminte, bijuterii, cosmetice/parfumuri, excursii, produse de lux etc.
  • intentioneaza sa le cumpere in cantitate mai mica sau mai ieftine: carne (35,6%), legume, fructe (37,0%) etc.

In ceea ce priveste calatoriile/excursiile organizate in perioada sarbatorilor de iarna, in jur de 10% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.312,50 lei.

De asemenea, si bugetul alocat iesirilor in oras/la restaurant in perioada Craciunului si a Revelionului este pentru 47,3% dintre respondenti mai mic decat anul trecut, fiind, in medie, 346,28 lei.

Bugetul pentru cadouri a fost si el afectat de efectele crizei, avand o valoare medie de 526,82 lei, fiind pentru aproape 50% dintre participantii la studiu mai mic ca anul trecut.
Chiar daca suma pe care au alocat-o pentru acestea este mai mica sau cel mult egala cu cea de anul trecut, 81,4%  dintre persoanele intervievate intentioneaza sa cumpere totusi cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna.
Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt: articolele de imbracaminte/incaltaminte (54,5%), cosmetice/parfumuri (37,4%), jucarii (30,6%), ciocolata/cafea (20,4%), carti (17,4%), bijuterii/ceasuri (14,8%) etc.

Subiectii care au declarat ca nu vor cumpara cadouri (18,6%) sunt persoanele cu varsta peste 55 ani, care nu mai au copii sub 18 ani, au venituri mai mici de 2000 lei/familie si se declara afectati de criza in “foarte mare masura” si “in mare masura”.

Peste jumatate (52,6%) dintre participantii la studiu nu obisnuiesc sa stabileasca un buget pentru sarbatorile de iarna, in timp ce numai 33,4% fac acest lucru cu regularitate, iar 12,9% vor stabili unul pentru anul in curs. Totusi, procentul celor care economisesc bani pentru sarbatorile de iarna este ridicat – 45,4%. Exista si respondenti (numai 6,1%) care intentioneaza sa imprumute bani pentru sarbatorile de iarna din acest an.

MEDNET Marketing Research Center  activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000 si reuneste unii dintre cei mai buni specialisti in domeniile cercetarii de piata, statisticii si informaticii. MEDNET Marketing Research Center este membra ESOMAR si SORMA fapt ce constituie o garantie in plus pentru calitatea serviciilor oferite.

MEDNET Marketing Research Center desfasoara studii in diverse domenii de activitate: retail, DIY, banci si asigurari, telecomunicatii, medical & farmaceutic, media, agricultura, automobile, produse industriale etc.
Lista clientilor MEDNET Marketing Research Center cuprinde companii de renume: IKEA, Bricostore, Praktiker, OBI, real,- Hypermarket, Metro, Germanos, Cosmote, Allianz Tiriac, ING, Eureko, Signal Iduna, Groupama, Impact, Raiffeisen, BRD, Hyundai, Citroen, Land Rover, Happy Tour, Den Braven etc.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content