FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Specializarea, viitorul produselor pentru epilat

Specializarea, viitorul produselor pentru epilat

Ingrijirea personala este, de cativa ani, un subiect de interes, atat pentru consumatori, cat si pentru producatorii prezenti in Romania, care, simtind potentialul pietei autohtone, au reactionat rapid si si-au improspatat portofoliul de produse. Cu toate ca 2009 a fost usor atipic in comparatie cu anii anteriori, in sensul in care s-a produs un usor declin, aprecierile sunt optimiste vizavi de viitorul acestui segment.

Datele companiei Nielsen Romania pentru perioada ianuarie– aprilie 2010 reflecta fluctuatii ale vanzarilor inregistrate in aceasta categorie. Este vorba de o scadere de cinci procente in volum vanzari, de la 570 mii bucati in ianuarie – aprilie 2009, la 540 de bucati vandute in perioada similara din anul curent. Din perspectiva valorii, este notata o crestere de doua procente, de la 5.619,7 mii lei in primele patru luni din 2009, la o valoare de 5.746,1 mii lei in prima parte a acestui an.

Privind retrospectiv ultimii ani, vom observa ca la nivelul categoriei produselor pentru epilat, dincolo de fluctuatiile de natura financiara, schimbarile tin mai curand de o modificare interna, o diversificare a categoriei si, implicit, a metodelor folosite de consumatori: „Categoria de produse menite sa rezolve  nevoia de indepartare a pilozitatii atrage dupa sine o diversitate destul de mare a metodelor: de la cele mai avansate si tehnologizate cai, precum epilarea definitiva sau epilator electric, pana la cele cu o metoda mai putin dureroasa si cu alte beneficii cosmetice (crema, ceara, benzi epilatoare) sau lama de ras.

Tocmai diversitatea metodelor de epilare aparute pe piata romaneasca a facut ca numarul de consumatoare sa creasca, mai ales in mediul urban, tot mai multe femei renuntand la lama de ras in favoarea unor alte metode mai avantajoase pentru confortul pielii si modul de crestere a firului de par”, a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing al companiei Gerocossen.

Obisnuintele de consum din ultimii ani si timpul din ce in ce mai limitat conduc la concluzia ca este in continuare loc de crestere. Inovatia la nivel de produs si ambalaj va juca si in aceasta categorie, rolul principal in impulsionarea vanzarilor. Din perspectiva concurentei, segmentul este concentrat in zona primilor cinci jucatori, fiind necesara insa o distinctie intre topul in functie de volum si cel in functie de valoare in ceea ce priveste vanzarile acumulate.

Datele Nielsen Romania evidentiaza faptul ca din perspectiva volumului, cei cinci producatori care isi aronda 75,9% din volum, sunt: Farmec, Alix Avien, Reckitt Benckiser, Glaxo Smithkline si Gerocossen. Identic din punct de vedere al cifrelor, topul brandurilor cu performante deosebite are in componenta urmatoarele marci: Farmec, Sesu, Veet, Strep si Gerocossen, cu variatiuni in topul pe valoare inclus in cercetarea de piata mentionata.

Companiile, despre brandurile proprii
Daca in trecut categoriei produselor pentru epilat ii era alocata o zona destul de restransa la raft, in prezent, piata s-a schimbat vizibil. Consumatorii si-au schimbat stilul de viata, sunt mai bine informati si vin cu experiente noi, ceea ce incurajeaza producatorii sa-si imbunatateasca portofoliile de produse. Dincolo de eficienta, devin obligatorii beneficiile suplimentare, un loc prioritar revenind protejarii pielii sensibile.

Astfel, ca raspuns la solicitarile consumatorilor, producatorii au lansat noi produse si au adus imbunatatiri celor prezente deja in portofolii. Gama depilatoare Farmec, spre exemplu, care numara in acest moment opt produse, a castigat increderea romancelor de ani buni, anul trecut fiind lider de piata, in volum, in aceasta categorie. „Recent, am realizat o improspatare a gamei, din toate punctele de vedere – produse specializate noi, formula imbogatita pentru produsele deja existente si un design mai prietenos, care pune in valoare ingredientele naturale. Produsele din gama Farmec sunt usor de utilizat si aduc un raport foarte bun calitate-pret. Este vorba despre creme depilatoare adaptate tipului de piele, benzi cu ceara pentru corp si fata si produse cu utilizare dupa epilare – un balsam ultra-calmant si un gel cu inhibitor de crestere a parului”, explica reprezentantii companiei Farmec.

Un alt producator, Elmiplant, are in portofoliu trei produse: doua creme depilatoare, una pentru piele normala cu ulei din samburi de struguri si Vitaminele A, E si una pentru piele sensibila cu ulei de migdale si Omega Oil, precum si un balsam dupa depilat cu proteine din iaurt si aloe vera.
„Anul trecut, odata cu relansarea intregii game pentru ingrijirea corpului, am relansat si gama noastra de produse depilatoare, introducand in portofoliu un nou tip de produs: crema depilatoare pentru piele sensibila. Desi ne asteptam ca vanzarile pe acest produs sa fie mai mici decat pentru cea destinata pielii normale, am avut surprinderea sa asistam la o evolutie excelenta a noului produs”, a declarat Andreea Iarca, Brand Manager in cadrul companiei Elmi Prodfarm (Elmiplant).

Gerocossen, un alt jucator important, a pus accentul in 2010  pe lansarea unor noi produse cu formule delicate, non-iritante si cu parfum placut sau hipoalergenice, care sa valorifice extractele naturale de plante si care sa fie pozitionate in zonele de pret mediu. Cele patru produse ale noii game sunt: trei benzi depilatoare pentru corp cu ceara naturala, imbogatite cu o varietate de parfumuri (mar verde, mure, piersica) si un produs hipoalergenic, dedicat fetei, cu Aloe vera si musetel. „Produsele completeaza portofoliul de baza pentru epilare Gerocossen format din crema depilatoare pentru piele sensibila cu ulei de jojoba, benzi depilatoare pentru corp si emulsia dupa epilare cu aloe vera si galbenele, produs dedicat rasfatului pielii dupa epilare, oferind o catifelare deosebita acesteia”, a declarat reprezentanta companiei.

Reckit Benckiser face un pas inainte pe drumul catre publicul tinta propunand un site dedicat, www.veet.ro, unde, pe langa prezentarea noutatilor, ofera si sfaturi sau instructiuni de utilizare a produselor. Noutatea acestui sezon este gama Veet Suprem’Essence, care contine produse de epilat sub forma de crema, spray si benzi de ceara rece, cu o formula speciala, imbogatita cu uleiuri esentiale si ingrediente hidratante si hranitoare.

Magazinele mari - dominante
Datele de piata pun in evidenta suprematia retailului modern (hyper si supermarketuri) in fata celorlalte tipuri de magazine. Desi usor in scadere fata de ianuarie – aprilie 2010, canalul hyper / supermarket a acumulat 68,2% din volumul total al vanzarilor si 63,9% din valoarea acestora. La mare distanta se situeaza magazinele alimentare, dar, care in prima parte a acestui an (ianuarie – aprilie) au castigat aproape doua puncte procentuale, fata de perioada similara din 2009.

Bineinteles, strategiile de comunicare sunt personalizate in functie de caracteristicile canalului de distributie, dar au in comun ofertele promotionale. „Comunicarea instore de care beneficiaza produsele noastre depilatoare este comuna cu cea a produselor Elmiplant in general: standuri, POP materials, pliante de prezentare. De asemenea, in timpul sezonului (aprilie-august) avem oferte speciale pentru consumatori”, confirma reprezentanta Elmiplant.
Pe langa materialele la locul de vanzare si ofertele speciale, Farmec desfasoara in aceasta perioada si o campanie de printuri in reviste, inclusiv insert de minimostre.

La ce ne putem astepta?
Consumatorii se orienteaza spre produse care ofera rezultate rapide si de durata, fie ca prefera cremele depilatoare sau ceara rece, dupa cum observa reprezentantii Farmec.

Mai mult, se remarca o tendinta de specializare, confirmata de reprezentantii companiei Gerocossen. „Suntem de parere ca evolutia categoriei de produse pentru epilat va sta in produse din ce in ce mai specializate pe tipuri de piele sau nevoi, pe produse care sa ofere multiple beneficii suplimentare consumatoarelor, atat la nivel functional, cat si emotional si, mai ales, pe evolutia ritualului de ingrjirire de baza catre unul specializat”.

Categoria va inregistra progrese si la nivel de vanzari. „Estimam o usoara crestere in volum a categoriei, in conditiile in care media de varsta a femeilor care folosesc aceste produse a scazut in ultimii ani, iar pe piata exista si produse accesibile consumatorilor cu venituri mici”, mai adauga reprezentantii Farmec.
In concluzie, directia segmentului este buna, cadenta cu care acesta va parcurge insa urmatoarele etape depinde mult de impulsurile transmise de consumatori.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content