FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Sfaturi pentru schimbarea design-ului de ambalaje

Sfaturi pentru schimbarea design-ului de ambalaje

Motivele pentru care o companie decide sa conceapa sau sa modifice design-ul ambalajului unui produs sunt numeroase; acestea variaza de la lansarea unui nou produs pana la revitalizarea unuia deja existent. In alte situatii, masura este luata pentru repozitionarea unui produs sau a unui brand sau pur si simplu din considerente tehnice sau juridice.

Indiferent de motiv, orice initiativa de desing trebuie precedata de o cercetare de piata, intrucat fara intelegerea contextului in care un ambalaj sau un brand trebuie sa comunice, orice astfel de demers prezinta un risc mai mare de esec.

Desigur, exista numeroase companii de cercetare specializate in analize de piata, insa uneori bugetul nu permite contractarea unei astfel de firme. In acest caz, una din cele mai la indemana solutii este vizitarea diferitelor magazine pentru a identifica anumite tendinte. Pentru cei care aleg aceasta varianta, consultantii Design Board au formulat o serie de indrumari care sa sprijine orice demers de acest tip.

Design Board este o companie europeana specializata in oferirea de consultanta pe probleme de design de brand si ambalaje, avand doua centre operationale, la Bruxelles (Belgia) si Sofia (Bulgaria)

Canalele de vanzare

Inainte de orice altceva, este foarte important de stiut unde se realizeaza cele mai mari vanzari si care sunt principalii competitori. Primul pas este intocmirea unei liste cu tipul si numele magazinelor care ar trebui vizitate pentru conturarea unei imagini cat mai relevante despre locurile in care consumatorii intra in contact cu produsele si ambalajele lor.

Un lucru important de retinut este faptul ca, de cele mai multe ori, in magazinele mici este de preferat sa fie ceruta aprobarea pentru a face acest lucru. In cazul supermarket-urilor insa, este necesara o abordare clandestina.

Momentul adevarului

In industria FMCG, cu totii sunt familiari cu “momentul adevarului”, secunda in care un consumator vede sau nu vede un produs, il intelege sau nu, decide sa cumpere sau nu. Pentru a face mecanismul sa lucreze in favoarea sa, un producator trebuie sa studieze piata pentru a intelege cum anume influenteaza un anumit ambalaj decizia de cumparare. In acest sens, este important sa-si noteze ce ambalaje s-au facut remarcate si cum au fost ele asezate pe raft pentru a fi gasite mai usor.

Localizarea produsului

In aceasta etapa a demersului se urmareste analizarea rafturilor: cum sunt ele umplute, daca sunt impartite pe categorii de produse sau grupate in functie de brandul carora apartin. Aici se observa cel mai bine pozitionarea propriului produs, atat pe raft, cat si in comparatie cu cele concurente.

Avantajele amabalajelor

Fiecare produs existent pe piata are un ambalaj diferit, astfel incat se recomanda analizarea caracteristicilor fizice ale acestora. Demersul ajuta la identificarea tendintelor de pe piata si poate contribui la formarea unei imagini despre cum ar trebui sa arate un ambalaj competitiv, atat din punct de vedere al atractivitatii pentru consumator, cat si al avantajelor care tin de usurinta in utilizare, transport sau depozitare.

Transferul senzatiilor

In anii ’30, Louis Cheskin a dezvoltat o teorie numita “Transferul senzatiilor”, conform careia perceptiile oamenilor despre produse si servicii sunt strans legate de aspectul estetic al ambalajului in care sunt oferite acestea. Tinand cont de aceasta idee, orice producator ar trebui sa urmareasca aluziile emotionale existente pe ambalajele produselor expuse si sa conceapa un mesaj care sa-si atraga cumparatorii.

Experienta cumparatorului

Modul in care oamenii iau decizia de cumparare este deosebit de importanta atunci cand se doreste schimbarea design-ului unui ambalaj. Cumparatorii fie analizeaza mai multe optiuni, fie achizitioneaza din impuls. De aceea, studierea modului in care acestia se comporta in fata unui raft care ofera mai multe produse de acelasi fel contribuie la conturarea unei imagini asupra elementelor care le atrag atentia.

Citirea etichetelor

Informarea corecta este valoroasa in orice moment, mai ales atunci cand un producator vrea sa-si mentina competitivitatea. Din acest motiv, el trebuie sa fie la curent cu produsele oferite de concurentii sai, putand face acest lucru si prin simpla cititre a etichetelor.

Preturile

Nu in ultimul rand, tinerea unei evidente a preturilor poate fi benefica pentru a putea compara tendintele din piata, mai ales in conditiile in care costul unui produs este, de foarte multe ori, un element-cheie in procesul de cumparare.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content