FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Serviciile asociate atrag clientii in magazin

Serviciile asociate atrag clientii in magazin

Angst mareste competitia la nivelul comertului de cartier prin introducerea unor servicii cu valoare adaugata pentru clienti la nivelul spatiului de vanzare.

Magazinul Angst din Drumul Taberei, nr. 90 reprezinta o revenire a retailerului local in aceasta zona. Pana in 2005, la numai 10 metri distanta de actualul spatiu a mai functionat un magazin care a fost inchis dupa sapte ani de operare.

Noul magazin a fost inaugurat in decembrie 2010 si are o suprafata totala de 160 mp, dintre care 140 mp reprezinta spatiul de vanzare iar restul de 20 mp anexele. Unitatea comerciala a fost amenajata intr-o luna de zile, in conditiile in care lucrarile in spatiul de functionare au pornit de la zero, iar mobilierul a fost achizitionat special pentru aceasta locatie. Magazinul, axat in special pe comercializarea carnii si a mezelurilor marca proprie, ofera spre vanzare o sortimentatie formata din 5.000 de SKU-uri. Pe langa specificul sau, in spatiul de vanzare se regasesc si alte game de produse nelipsite din alimentatia zilnica a consumatorilor.

O pondere insemnata, de aproximativ 30%, o ocupa branzeturile, in conditiile in care articolele marca proprie reprezinta 50% din totalul alimentelor. Angst se numara printre cei mai mari producatori autohtoni de carne, preparate din carne si semipreparate, fiind de altfel si un furnizor important al marilor lanturi internationale de magazine precum Carrefour, Kaufland si Metro.

In ceea ce priveste universul produselor nealimentare listate in magazinul Angst din Drumul Taberei, acesta se reduce la 10% din intreaga oferta a magazinului. „Am introdus produse nealimentare de stricta necesitate, cele pe care clientul le achizitioneaza de regula pe langa alimente tocmai pentru a ne plasa aproape de nevoile sale”, afirma Florina Ghinea, Manager Zona Angst.

Clientul, mai exigent

Intr-un magazin de specialitate, vanzarile se raporteaza la sezonalitate. Daca in perioada aferenta inaugurarii, in decembrie, s-au vandut in special carne de porc si preparate specifice sarbatorilor, incepand cu sfarsitul lunii ianuarie realitatea capata alte contururi. La nivelul magazinului recent inaugurat, s-a remarcat o cerere tot mai mare pentru carnea de pui in detrimentul altor tipuri de carne care au in general, un pret mai ridicat. „La nivelul acestei locatii, carnea de pui a inregistrat o crestere foarte mare a vanzarilor in ultimele doua saptamani, undeva la 20% din total vanzare carne”, afirma Florina Ghinea. Nu numai carnea de pui este tinta clientului din ultimul timp, ci si promotiile de pret.

Clientul apreciaza mai mult ca niciodata orice reducere de care un produs beneficiaza si se intampla sa il achizitioneze din acest considerent si nu neaparat din prisma necesitatii sale imediate. Cu scopul de a face cunoscute aceste promotii in randul clientilor, reteaua tipareste o brosura bilunara ce contine atat produse Angst cat si alimente conexe alese in functie de cererea existenta la un moment dat.

Cardul de fidelitate este o alta practica intalnita la nivelul magazinului, dar si al intregii retele Angst. Acesta se acorda la cumparaturi de 50 de lei, iar clientul trebuie sa il prezinte inaintea cumparaturilor la casa pentru a acumula puncte, discounturi si a primi diverse premii fara tragere la sorti, din activitati promotionale.

Instrumente de fidelizare

Clientii magazinului locuiesc in zona. Aproximativ jumatate dintre cei care viziteaza magazinul sunt persoane varstnice, potrivit datelor furnizate de reprezentantul companiei. Celalalt segment se refera  la persoanele active profesional care intra in magazin cu precadere seara, cand se intorc de la serviciu. Orele de varf in ceea ce priveste traficul din magazin sunt intre 17:00 si 20:00.

Cosul clasic de cumparaturi al clientilor contine produse precum carnea, mezelurile si branzeturile, acestea fiind de asemenea si articolele care inregistreaza cele mai mari vanzari valorice. In medie, valoarea cosului de cumparaturi in magazinul Angst din Drumul Taberei este de 20 - 25 de lei, iar in magazin intra zilnic 500 - 550 de clienti.

Magazinul pune la dispozitia clientilor o serie de instrumente utile, pentru nevoile lor. Astfel, in spatiul de vanzare au fost amplasate cu scopul de a deservi clientul, un cuptor electric pentru paine, masina de tocat, feliatoare si un cuptor cu microunde. In viitorul apropiat, dotarilor mentionate li se va adauga si un rotisor. „La nivel de magazin, toate aceste facilitati ating o parte sensibila a clientului si conteaza foarte mult pentru fidelizarea lui”, este de parere Florina Ghinea.

Investitii in procese de invatare

La nivelul magazinului lucreaza 10 angajati, dintre care cinci sunt persoane cu experienta in retea iar ceilalti au fost recrutati inainte de deschiderea magazinului. Aceasta este o politica a companiei menita sa integreze mai usor personalul nou venit. Din cei cinci angajati recrutati, doi au renuntat din motive de incompatibilitate cu domeniul. La baza sta un fapt ce caracterizeaza piata de munca din ultimii doi ani – lipsa de motivatie si dezinteresul oamenilor de a se implica intr-un proces de invatare. Trainingurile si activitatile de scolarizare sunt practici obisnuite la nivelul retelei. Ultimul, derulat chiar la mijlocul lunii februarie a.c., a avut ca subiect comportamentul vis-a-vis de client si a implicat nu numai vanzatorii, ci si pe ceilalti angajati ai magazinului.

Compania deruleaza trainiguri si pentru angajatii fara experienta prin care acestia obtin astfel o diploma. Un astfel de program dureaza 30 de zile si pe langa practica aferenta, la final are loc si sustinerea unui examen. O data la trei ani, personalul de la nivelul magazinului participa la cursuri de igiena, in cazul angajatilor noi acestea avand loc odata cu procesul de scolarizare.

Desi din luna decembrie si pana in prezent numarul clientilor si valoarea cumparaturilor a crescut, conducerea magazinului este in continuare atenta la programele menite sa atraga clientii in magazin. Recesiunea pune presiune nu doar pe buzunarele clientilor, ci si pe ale retailerilor care mizeaza in continuare pe investitii in promotii si utilaje cu valoare adaugata pentru clienti.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content