
Sana si kefir in cataloagele promotionale
Conform studiului Leaflet Monitor al companiei de cercetare GfK, produsele lactate au reprezentat in ultimii doi ani aproximativ 12-13% din totalul alimentelor din cataloagele promotionale. Dintre acestea, bauturile din lapte fermentat (sana, kefir si lapte batut) reprezinta circa 5%. Sana este segmentul cel mai reprezentativ, cu circa jumatate din inregistrarile in cataloagele promotionale, procent in crestere in ultimul an, cu 6%.
Canalele de retail care promoveaza cel mai mult bauturile din lapte fermentat sunt hypermaketurile, avand 44% din inregistrari in perioada octombrie 2007 – septembrie 2008, procent care se afla in cre?tere pana la 52% in ultimele 12 luni. În ceea ce priveste evolutia pretului mediu, acesta a suferit cresteri usoare, intre 5 si 7 procente, pentru sana si lapte batut, in timp ce, pentru kefir, pretul a scazut usor, cu 4%.
De asemenea, marcile private si ofertele sub forma pachetelor promotionale reprezinta doar circa 1% din produsele lactate aparute in cataloagele promotionale ale retailerilor.
Adaugă comentariu nou