FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Ruleta ruseasca intre operatorii de hypermarketuri

Ruleta ruseasca intre operatorii de hypermarketuri

Iese Carrefour de pe piata sau iese Real? Intra Tesco in Romania? Este interesat latul Auchan si de Cora Romania, dupa preluarea acelorasi hypermarketuri in Ungaria? Toate aceste intrebari, dincolo de faptul ca tot revin in actualitate in contextul implementarii planurilor de redresare ale grupurilor Carrefour si Metro la nivel global, scot la suprafata realitatea din retailul local: bula hypermarketurilor s-a spart.

Intr-un mod similar pietei imobiliare, insa la o amplitudine mai mica, acest segment de retail sufera acum din cauza optimismului prea mare de care au dat dovada majoritatea jucatorilor de profil in perioada de gratie 2006-2008. Au mizat pe Romania investind sute de milioane de euro anual in expansiune in acest interval, insa criza le-a dat peste cap planurile de recuperare a acestor investitii. Mai mult, situatia s-a inrautatit in 2011, an in care Real si-a majorat pierderile cu 33%, Cora (cea mai profitabila retea) si-a redus profitul net cu 40%, Carrefour a raportat -5% la nivelul profitului net, in timp ce Auchan a ramas pe pierdere. Singura necunoscuta este Kaufland, companie care nu a si-a facut publice rezultatele pe 2011, asa cum prevad reglementarile Ministerului de Finante.

Aparent, vanzarile hypermarketurilor, per ansamblu, au fost pe crestere anul trecut fata de 2010. Cat de reala este aceasta crestere nu putem afla decat calculand cota lor de piata in sectorul de retail modern. Or aici, d3aca ne uitam la restul segmentelor, supermarketurile si discounterele castiga clar teren. Apoi, la final, perspectivele de profit sunt cele care inclina balanta intr-un mod decisiv catre un exit sau, dimpotriva, catre continuarea activitatii pe o piata, indiferent ca este vorba de Romania, Polonia sau orice alta tara.

De aceea cred ca zvonurile despre un exit din piata locala a hypermarketurilor nu se vor opri aici, iar companiile vor fi fortate de contextul extern si de lipsa perspectivelor de crestere a puterii de cumparare a romanilor sa-si reanalizeze modelul de business sau sa ia masuri drastice precum inchiderea unor unitati neprofitabile. La nivelul pietei, toata aceasta situatie confuza nu poate lucra decat in detrimentul imaginii hypermarketurilor in randul consumatorilor, antrenand un cerc vicios: o stare de spirit proasta a angajatilor care devin nesiguri de locul lor de munca, confuzie in mintea cumparatorilor din cauza zvonurilor, cat si a numeroaselor repozitionari de raioane realizate in cadrul unor proiecte-pilot de imbunatatire a conceptului de retail.

Pe moment, solutia pare a fi o mai buna comunicare a hypermarketurilor cu publicul interesat (furnizorii, alti parteneri de business, consumatorii, presa). Vom vedea realizandu-se acest lucru?

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content