FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Romanii au cheltuit cu 11% mai multi bani anul trecut in magazinele de discount

Romanii au cheltuit cu 11% mai multi bani anul trecut in magazinele de discount

Comertului modern a crescut in 2012 cu un punct procentual fata de anul anterior, atragand 49% din valoarea totala a pietei romanesti de FMCG pentru consumul acasa, in vrem ce in ultimul trimestru al anului trecut, raportul dintre comertul modern si cel traditional a ajuns la 50/50 in valoare.

Unul dintre cele mai dinamice  segmente de retail a fost formatul de tip discount, care acopera 9% din cheltuielile gospodariilor din Romania pentru bunuri de larg consum. In comparatie cu anul precedent discounterii au inregistrat o crestere de 11% in valoare absoluta. Analiza ia in considerare evolutia Penny Market, XXL Mega Discount si Lidl, fara Profi care s-a repozitionat pe formatul supermarket incepand cu februarie 2012.

Totodata, in 6 din 10 gospodarii au fost facute cumparaturi cel putin o data dintr-un magazin de discount, iar frecventa medie de cumparare este de doua ori pe luna.

Alimentele, cele mai cautate produse in discounteri

Atunci cand merg la cumparaturi in magazinele de tip discount, categoriile preferate ale romanilor sunt din zona de mancare si bauturi (sucuri, cafea, bere, apa). Segmentul care inregistreaza cea mai mare crestere in valoare este cel al produselor alimentare, marcand un plus de 19% fata de 2011. Pentru bauturi, gospodariile au cheltuit cu 10% mai mult in magazinele de tip discount pentru aceeasi perioada analizata.

Marcile private, tot mai performante

Odata cu expansiunea formatelor comertului modern, marcile private au crescut puternic, ajungand in 2012 la o cota de piata de 12% in valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul intregii tari si a tuturor formatelor de retail.

In cazul formatelor de tip discount, marcile private acopera aproximativ jumatate din cheltuieli, in crestere cu 21 puncte procentuale fata de anul precedent. Astfel, in 9 din 10 gospodarii s-a cumparat cel putin un produs marca privata din magayinele de discount in decursul anului 2012.
Imaginea retailului din Romania continua sa se modifice si prin prisma modului in care consumatorii isi reajusteaza asteptarile fata de formatul in care isi fac cumparaturile.

“Printre elementele pe care le-am identificat in studiile GfK ca avand potential de diferentiere in termeni de satisfactie fata de tipurile de formate de retail se numara proximitatea, nivelul preturilor, atmosfera din magazin, programele de loializare, oferta din revistele promotionale precum si produsele marca privata si varietatea de produse romanesti. Castigatorii vor fi cei care reusesc sa intampine atat nevoile rationale, cat si pe cele emotionale, in timp ce continua sa investeasca in intelegerea acestor asteptari”, a declarat Gabriela Luca, Retail Specialist, Consumer Goods & Retail Division.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic in 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.
Incepand din ianuarie 2013, GfK Romania a inlocuit metoda clasica de colectare a datelor cu ajutorul jurnalului de cumparaturi cu o solutie care presupune scanarea codurilor de bare ale produselor de larg consum.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content