FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Romania are doar o retea in TOP 20 retaileri regionali

Romania are doar o retea in TOP 20 retaileri regionali

Desi este a doua mare piata din regiune, Romania este slab reprezentata in clasamentul Top20 retaileri regionali in 2011, potrivit studiului Deloitte Central Europe Top 500, ajuns la a 6-a editie. Doar Kaufland Romania intra in acest clasament, compania inregistrand afaceri de 1,35 miliarde de euro in 2011, in crestere cu aproape 22% fata de anul anterior.

De asemenea, datele publicate de Deloitte confirma estimarile potrivit carora Kaufland a ajuns anul trecut liderul comertului romanesc, detronand subsidiara locala a retelei germane Metro Cash&Carry. Analiza Deloitte Central Europe Top 500 are ca sursa rezultatele financiare publicate de firme la Ministerul de Finante sau date furnizate chiar de catre companii.

Cea mai mare companie de comert din regiunea Europei Centrale este subsidiara poloneza a retailerului portughez Jeronimo Martins, compania pastrandu-si pozitia din 2010. Aceasta a inregistrat anul trecut venituri din vanzari de aproape 6,14 miliarde de euro, potrivit datelor oficiale citate de Deloitte. Pe locul al doilea se afla, ca si in editia anterioara a top-ului, Metro Group Polska, cu vanzari de aproape 4,3 mld. euro. Tesco Polonia ocupa pozitia a treia, fiind urmat la mica distanta de cel mai mare retailer din Slovenia, Mercator – ambele companii avand venituri din vanzari de aproape 3 miliarde de euro.

[Click pe imagine pentru marire]

Polonia are 8 companii de top

Polonia, cea mai mare piata din regiune, cu un PIB anual in jurul a 500 de miliarde de euro (de circa trei ori mai mare decat PIB-ul Romaniei), are aproape jumatate din companiile din Top20 retail regional.
Si Cehia are o pozitie buna in retailul regional, cu trei companii prezente in clasament: subsidiarele gigantilor Tesco, Kaufland si Ahold.

In Top 500 companii in Europa Centrala, Romania este reprezentata de 37 de companii, dintre care doar cinci retele de comert: Kaufland Romania, Metro Cash & Carry Romania, Carrefour Romania, Selgros Cash & Carry Romania si Real Hypermarket Romania. Doar Kaufland ocupa in acest an o pozitie mai buna in top, restul retelelor coborand mai multe pozitii in clasament.

Cea mai mare companie romaneasca din FMCG prezenta in Top 500 regional realizat de Deloitte este un jucator din industria producatoare, British American Tobacco Romania, cu vanzari de 1,42 miliarde de euro in 2011, raportand o crestere substantiala, de 42,6%, fata de valoarea din anul anterior.  Si producatorii JTI Romania si Philip Morris Romania se regasesc in clasament, ambele companii raportand, de asemenea, cresteri spectaculoase de vanzari in 2011 fata de anul anterior, de 21%, respectiv 16%.
“Cresterea medie a veniturilor din vanzari raportata de companiile din Top 500 a fost de 9-10%. Romania se situeaza pe locul al doilea dupa Letonia, in ceea ce priveste rata de crestere, avand o medie de 16% la nivelul celor 37 de companii incluse in clasament”, a declarat George Mucibabici. Presedintele Deloitte Romania.
Referindu-se la performantele tuturor jucatorilor care au intrat in editia a 6-a a Deloitte Central Europe Top 500, Mucibabici a mai comentat: “A fost o crestere per ansamblu a veniturilor din vanzari, insa cu un ritm mai mic, comparativ cu cel inregistrat in perioada 2009-2010, iar profiturile au fost in scadere”.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content