FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Rio Bucovina isi intareste pozitia pe piata apei minerale (P)

Rio Bucovina isi intareste pozitia pe piata apei minerale (P)

Pe o piata in care Romania are o indelungata traditie, dar si o concurenta pe masura, Rio Bucovina a fost, anul acesta, cel mai dinamic jucator din sectorul imbutetelierii apelor minerale, compania investind peste patru milioane de euro in extinderea capacitatii de productie, dar si in implementarea unor noi tehnologii si in inovatii la nivel de ambalaj. Despre strategia si obiectivele de business ale Rio Bucovina vorbeste directorul general al companiei, Razvan Iancau.

Magazinul Progresiv: Care a fost valoarea totala a investitiilor Rio Bucovina in anul 2013?
Razvan Iancau: Obiectivul companiei pentru anul 2012 a fost consolidarea pozitiei in topul celor mai mari trei jucatori la nivel national din piata autohtona de profil, iar anul 2013 a reprezentat anul investitiilor majore in evolutia si dezvoltarea companiei. Prin urmare, Rio Bucovina a continuat si in 2013 investitiile in inovatie anuntate inca de la finele anului trecut. Acestea au vizat in primul rand fabrica Vatra Dornei si s-au ridicat la peste patru milioane de euro in modernizarea capacitatilor de productie si tehnologie precum si in dezvoltarea inovatiilor la nivel de produs.

M.P.: Care au fost cele mai importante investitii realizate anul acesta de Rio Bucovina?
R.I.: In acest moment, ca urmare a investitiilor realizate, Rio Bucovina este prima companie din Romania care a adoptat standardul european de dop 29/25, pentru apa minerala naturala plata Bucovina, ce asigura un consum redus de material de plastic in procesul de productie. Totodata  este singura companie care, prin introducerea acestui standard, s-a aliniat la recomandarile si directivele Uniunii Europene in vederea realizarii programului de prevenire a deseurilor de ambalaje.
Pe langa investitia in modernizarea liniei tehnologice, PET-ul apei minerale naturale plate Bucovina, inovator si unic pe piata din Romania,  este rezultatul  unor investitii de peste 200.000 de euro in studii si cercetari, in care s-au testat si analizat timp de un an de zile, atat ergonomia sa, cat si comportamentul acestuia in timpul folosirii. Ne-am dorit sa oferim consumatorilor nostri un produs unic, cu un design modern si prietenos cu mediul inconjurator.
Noile ambalaje, usor de recunoscut datorita design-ului unic si al formei speciale, aduc si o revitalizare a logo-ului adaptat si modernizat pentru noul PET.  In plus, pe eticheta apei plate Bucovina este bine evidentiat reziduul sec (total minerale dizolvate la 180°C), care este cel mai mic dintre toate apele din Romania, respectiv 74 mg/l. La nivelul etichetei apei carbogazificate, gradul de carbonatare este marcat prin denumirea „strasnica”, punand in evidenta si calitatea superioara a produsului.

M.P.: In 2013 investitiile Rio Bucovina s-au focusat pe apa minerala. Care sunt planurile de dezvoltarea ale companiei in 2014?
R.I.: In anul 2014 ne vom indrepta atentia si investitiile spre fabrica de la Giurgiu achizitionata anul acesta, unde vom investi 1,5 milioane euro in capacitatea de productie pentru imbutelierea apei de izvor. Intentionam sa dezvoltam categoria de bauturi racoritoare carbogazoase, atat cu indulcitori  cat si cu zahar, o alta categorie cu potential de crestere in Romania si sa diversificam portofoliul de bauturi energizante.

M.P.: Cum au evoluat vanzarile de apa minerala Rio Bucovina in 2013 fata de anul trecut, in contextul evolutiei pietei in acelasi interval de timp?
R.I.: Segmentul de apa imbuteliata are o dinamica aparte si o evolutie diferita in piata fata de alte segmente, indiferent de criza. Poate ca intr-adevar, odata cu criza s-au mai schimbat obiceiurile de consum: de exemplu, segmentul ambalajelor economice are un potential deosebit. Noi suntem lideri autoritari pe segmentul family pack, cu Bucovina plata 5 litri, iar prin cumpararea unei noi fabrici de imbuteliere langa Bucuresti, am intra si pe segmentul apelor de izvor cu un ambalaj mai mare pentru a iesi in intampinarea nevoilor consumatorilor de a cumpara eficient.  
Astfel, in conditiile in care piata de apa imbuteliata a scazut cu peste 3% in volum, in perioada decembrie/ianuarie 2012 – august/septembrie 2013 raportat la aceeasi perioada a anului 2012, Rio Bucovina a inregistrat o crestere  a volumului de circa 6%. Avansul vanzarilor se reflecta si in cota de piata in volum de 9,2%  in perioada decembrie/ianuarie 2012 – august/septembrie 2013, fata de 8.4% in aceeasi perioada a anului precedent, conform datelor furnizate de compania de cercetare Nielsen.

M.P.: Ce estimari aveti legate de vanzarile de apa minerala in 2014 si in ce masura vor contribui investitiile facute anul acesta la majorarea vanzarilor?
R.I.: Prin tot ceea ce facem, inclusiv prin produsele noastre inovatoare, demonstram ca Rio Bucovina investeste permanent in diversificarea portofoliului de produse si in calitatea acestora pentru a satisface toate exigentele consumatorilor sai. Ne adaptam tuturor tendintelor din piata, cu strategii diferite, in functie de target-ul caruia ne adresam si in functie de competitie, iar la nivel de comunicare de brand, continuam sub sloganul „Echilibrul suprem pentru corp si minte”.
Planul strategic de dezvoltare al Rio Bucovina pentru 2012-2015 pune in centru inovatia si dorinta noastra ca de a acoperi nevoile consumatorilor nostri care vor aprecia cu siguranta eforturile noastre de a le oferi produse de cea mai buna calitate.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content