FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Reteaua Profi s-a vandut pentru 66 de milioane de euro

Reteaua Profi s-a vandut pentru 66 de milioane de euro

Reteaua de discount Profi a fost vanduta catre fondul de investitii Enterprise Investors (EI) pentru suma de 66 milioane de euro. Aceasta este a doua achizitie a fondului polonez in Romania, dupa Artima, in 2004.

Tranzactia s-a incheiat in noaptea de 17 spre 18 noiembrie, la Bruxelles, dupa negocieri intre reprezentantii fondului, ai Louis Delhaize Belgia si ai Profi Romania. Intentia Louis Delhaize de a vinde reteaua din Romania era publica de mai multa vreme, iar companiile interesate „au facut coada” la usa retelei romanesti pentru a o cumpara. În acest context s-a precipitat dorinta Enterprise Investors de a prelua Profi, astfel ca reprezentantii fondului si-au exprimat intentia de a nu pleca de la negocieri pana nu se ajunge la semnarea contractului.

Finalizarea acestuia cu suma de 66 de milioane de euro reprezinta un succes pentru Profi si directorul sau general, Caius Crisan, si o dovada a dezvoltarii solide si sanatoase pe care a condus-o in ultimii ani. Tranzactia a inclus strict activitatea comerciala.

Dupa cinci ani la conducerea Profi, Caius Crisan va pleca in real estate

Studii:

- Universitatea de Vest Timisoara,
Facultatea de Contabilitate
si Informatica de Gestiune
- Masterat in Management
Financiar Contabil
- Expert Contabil din anul 2001
Activitate la Profi:

- iunie 1999 Contabil Sef, primul angajat al Profi in Romania
- ianuarie 2001 Chief Financial Officer
- noiembrie 2004 CEO

„Am 40 de ani, asadar un sfert din viata de pana acum mi-am petrecut-o la Profi. M-am implicat 100% si este o mare satisfactie profesionala sa vad ca am preluat acum 5 ani o companie pe minus, iar acum obtine o rentabilitate excelenta pentru o cifra de afaceri de 5 ori mai mare. Cea mai mare satisfactie, insa, imi ofera echipa care a reusit sa se inchege. Ne face placere sa lucram impreuna si ma simt onorat in prezenta acestor profesionisti pur - sange. Pe de alta parte, chiar aveam mare nevoie de putina odihna si de posibilitatea sa imi petrec - nu pot sa spun „mai mult” - ci sa imi petrec „SI” timp alaturi de familie. Activitatea pe care voi continua sa o desfasor pentru business-ul pe real estate al actionarilor care au dezvoltat reteaua Profi imi va permite sa fac aceste lucruri”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reteaua Profi la momentul achizitiei

Ultimul magazin deschis de Profi inaintea preluarii de catre Enterprise Investors a fost cel de la Gaesti (jud. Dambovita), al 65-lea al retelei. Spatiul de vanzare este de 530 mp si comercializeaza circa 4.000 de articole. Gama relativ bogata de produse face din Profi un concept soft discount cu accente puternice de supermarket in cazul magazinelor din fosta retea Albinuta.

Pana la sfarsitul anului, compania a anuntat intentia de a deschide alte doua magazine, pe 10 decembrie, la Mioveni, si pe 17 decembrie, la Campeni. Suprafata medie de vanzare a magazinelor este de 500 mp, iar majoritatea sortimentatiei este formata din produse alimentare (96%), cele nealimentare detinand o pondere nesemnificativa.

Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a fost de circa 150 de milioane de euro (440 milioane lei), estimarea pentru 2009 fiind de 600 milioane lei (circa 140 milioane de euro la un curs mediu de 4,3 lei). Pe langa rentabilitatea business-ului, probabil ca un aspect care a cantarit greu in dorinta de a achizitiona reteaua a fost si cresterea organica de peste doua cifre realizata de magazinele Profi pe parcursul acestui an de recesiune.

„Enterprise Investors considera Profi ca fiind o oportunitate de investitii foarte atractiva, compania urmand sa fie dezvoltata prin continuarea imbunatatirii operatiunilor si, de asemenea, prin deschideri de noi magazine”, explica, de altfel, intr-un comunicat, Cristian Nacu, partener al Enterprise Investors.

Care vor fi schimbarile

În primul rand, una de management. Dupa perioada de tranzitie si aprobarea din partea Consiliului Concurentei, la conducerea retelei Profi va veni, in pozitia de director general executiv, Gunter Grieb.  „Am identificat un manager cu o experienta foarte valoroasa, Gunter Grieb, pentru a conduce echipa manageriala de «veterani» in retail, cu realizari anterioare excelente, care, impreuna, ne vor ajuta sa ne atingem obiectivele”, a adaugat Cristian Nacu.

Gunter Grieb a fost, printre altele, director general al Kaufland si Chief Operating Officer la Obi Romania. „Credem ca impreuna cu Enterprise Investors, care este un investitor experimentat atat pe piata romaneasca de retail, cat si pe cea a Europei Centrale si de Est, putem asigura performante excelente pentru Profi, in ciuda acestei perioade pline de provocari, si putem sa crestem valoarea companiei. Obiectivul nostru este sa dublam numarul de magazine in cativa ani”, a declarat Grieb.

Acesta va prelua efectiv conducerea Profi dupa ce tranzactia va primi aprobarea Consiliului Concurentei. În urma tranzactiei, Enterprise Investors detine toate actiunile Profi Rom Food, Albinuta Shops (magazine apartinand retailerului leton VP Market si achizitionate de Profi in primavara anului 2007) si DT Logistic. Toate aceste companii insumeaza 1.400 de angajati. „Angajatii au inteles faptul ca este o schimbare normala in viata unui business, ca, de acum inainte, expansiunea noastra va fi si mai agresiva, si este evident faptul ca reusita acestei tranzactii este, in primul rand, rezultatul activitatii lor si sper sa fie mandri de acest lucru”, a declarat Caius Crisan.

Enterprise Investors este activ din 1990, administrand sapte fonduri de private equity si venture capital ce totalizeaza 1,7 miliarde de euro. Compania are o experienta anterioara in retailul romanesc. În 2004 a achizitionat cel mai mare lant independent de supermarketuri, Artima, pentru 17 milioane de euro, iar in 2007 a vandut reteaua catre Carrefour pentru 55 de milioane de euro.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content