FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Retail IT Conference 2008

Retail IT Conference 2008

Furnizorii de servicii si echipamente IT pentru retail s-au reunit la mijlocul lunii mai, in organizarea Expo Varadinum, pentru a discuta si a propune solutii la problemele cu care se confrunta acest segment de activitate. Conferinta Retail IT a fost cu atat mai oportuna cu cat in 2008 se pregateste modificarea legislatiei fiscale in vederea introducerii jurnalului electronic si a semnaturii electronice.

Printre participanti s-au numarat reprezentanti ai Sintezis Oradea, IBM, Eutron, MB Distribution, RBC, Glykon, Bit Software, Multisoft, Donau Invest, Tamarin Imex, Nexus Media, UTI, Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat, precum si reprezentanti ai comerciantilor: Baumax, Hervis, Kaufland, Praktiker, si ai autoritatilor statului: Ministerul Economiei si Finantelor, ANAF, ANRCTI.

Cel mai dezbatut subiect al evenimentului a fost introducerea jurnalului electronic la aparatele fiscale (inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice), jurnal menit sa inlocuiasca rola de hartie. In Romania exista dificultati de implementare din cauza legislatiei evazive si a disputelor privind semnatura electronica, cu toate ca in tari precum Rusia el este obligatoriu, iar in multe state din UE este folosit cu succes. Legea 260 / 2007 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice nu are norme de aplicare, dar jurnalul electronic se foloseste in prezent in Romania in cazul aparatelor de taximetrie.

Participantii au concluzionat ca jurnalul electronic va fi implementat si folosit mai ales de comerciantii de mari dimensiuni, care vor scapa, in acest fel, macar de obligativitatea depozitarii rolelor hartie, dar nu va putea fi folosit de catre comerciantii mici, care nu pot suporta costurile necesare adoptarii lui. Refiscalizarea caselor de marcat a fost o alta problema dezbatuta de participantii la conferinta, care au acuzat faptul ca refiscalizarea este o procedura care costa si, mai ales, dureaza. Reprezentanta Institutului de Tehnica de Calcul Bucuresti, Elena Herisanu, responsabil cu avizarea caselor de marcat, a propus, ca solutie la aceasta problema, introducerea „suplimentarii de aviz“, propunere care va fi inaintata Ministerului Economiei si Finantelor.

Disciplina in activitatea firmelor de retail IT a fost un alt subiect pus in discutie. Reprezentantii companiilor care furnizeaza solutii IT pentru retail au acuzat faptul ca exista firme mici care comercializeaza case de marcat si apoi dispar, fara a-si indeplini obligatiile de a asigura service-ul aparatelor. Reprezentantul Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat, Marian Anghelescu, a promis implicarea organizatiei in remedierea acestei situatii. Anghelescu a explicat ca, in tarile din Europa de Vest, avizarea profesionala a comerciantilor de case de marcat cade in sarcina patronatului, care are autoritate totala si reprezinta toti jucatorii din acest domeniu. Participantii au propus ca solutii depunerea unor garantii financiare si elaborarea unui Cod de conduita pentru industrie.

 

Conferinta s-a incheiat cu o masa rotunda a administratorilor de sistem care au discutat problemele cu care se confrunta in activitatea zilnica.

 

 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content