FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > In recesiune, consumatorul este rege

In recesiune, consumatorul este rege

Titlul nu-mi apartine mie, ci unui articol recent din revista Time, care povesteste despre cum a devenit consumatorul cu adevarat rege, in vremurile grele pentru comertul american.

Autoarea constata cu umor ca si-a dat seama de „puterea” ei de consumator cand s-a dus la coafor unde, pe langa obisnuita cafea gratis, a primit in plus si un tratament pentru unghii. Marele castig al recesiunii, mai spune articolul, este dorinta brusca si ardenta a tuturor comerciantilor de a te trata ca pe un rege pentru o zi, in aceste vremuri in care „mallurile au capatat aura senina a unei salbaticii netulburate, din care rasare, arar, cate un cumparator”.

Lectia americana ne-ar putea servi de minune, daca suntem suficient de atenti sa ne-o insusim. Si asta pentru ca, desi speram sa nu intram intr-o criza economica severa, trebuie sa fim pregatiti pentru ea. Romanii spun ca sunt ingrijorati cu privire la viitorul lor personal, iar consecintele acestor temeri se vor concretiza intr-un portofel pazit mai bine ca oricand. Este adevarat ca nu produsele alimentare sunt sau vor fi vizate in primul rand, dar, cu siguranta, romanul va fi infinit mai atent cand se va decide sa cumpere ceva. Ca dovada, studiile „de criza”, care abunda in aceasta perioada, spun, in mare, ca alimentele se consuma ceva mai putin ca in urma cu trei luni.

Vestea buna, asa cum spunea editorialista americana citata mai sus, este ca a venit vremea ca sintagma „consumator rege“ sa capete consistenta si in realitate. Pentru ca, pana acum a fost doar o vorba goala.
Dar ca acest consumator sa devina cu adevarat rege nu e nevoie numai de o simpla criza. Este nevoie, in egala masura, de o schimbare dramatica de mentalitate a comerciantului roman. Cumparatorii nu vor mai veni in magazin pentru simplul motiv ca se afla in calea lor. De acum vor alege cu grija locul in care vor gasi produse de calitate si ieftine, in care vor fi tratati cu atentie si consideratie de vanzatori, in care vor primi discounturi si bonusuri de fidelitate, in care vor beneficia de promotii.

Ceea ce va obliga comerciantii la o imbunatatire considerabila a tratamentului pe care-l vor aplica clientilor lor. In timpurile bune, cumparatorul „isi cerea scuze” ca deranja vanzatoarea din conversatia telefonica sau manichiura. Acum, sau nu peste multa vreme, aceasta ii va multumi pentru simplul fapt ca a intrat in acel magazin.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content