FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Quick Deli - Personalitatea unui magazin de cartier

Quick Deli - Personalitatea unui magazin de cartier

Supermarketul Quick Deli se gaseste in zona centrala a Bucurestiului, pe strada Tunari si exista la aceasta adresa de 14 ani. In momentul de fata se lauda cu o sortimentatie de 80% compusa din produse premium, un numar important de clienti fideli care isi fac aprovizionarea de la acest magazin de mai multi ani, iar in planurile pentru viitorul apropiat exista o serie de proiecte care urmaresc sa imbunatateasca experienta in magazin a vizitatorilor Quick Deli.

Acesta nu a fost insa profilul magazinului de la inceput, in 1994, atunci cand Quick Deli ocupa doar o treime din suprafata pe care o are azi, vanzarea era asistata, iar aprovizionarea se facea din depozite tip en-gross. In acest sens, evolutia magazinului poate fi vazuta si ca un exemplu reprezentativ pentru modul in care retailul a evoluat in Romania, in intervalul de timp mai sus mentionat, dar si pentru modul in care pozitionarea pe o nisa premium se dovedeste viabila.

 

 

Scurt istoric Quick Deli

 

Magazinul a fost infiintat in 1994, cand spatiul total de vanzare era de numai 30 mp. A functionat ca un mic magazin de cartier timp de patru ani, perioada in care Liliana Comaneci, managerul magazinului, se ocupa atat de aprovizionare, cat si de vanzare si gestionarea magazinului. In 1998 a aparut oportunitatea de a cumpara un spatiu vecin si de a largi suprafata magazinului. „A fost un moment in care m-am gandit mult la directia in care vreau sa-mi indrept afacerea si m-am decis sa extind si sa modific formatul magazinului, deoarece m-am gandit ca, daca nu achizitionez spatiul de langa ramas liber, este posibil ca altcineva sa infiinteze acolo un alt magazin si astfel afacerea mea era in pericol“, isi aduce aminte Liliana Comaneci. Modul in care a fost organizat noul spatiu a fost gandit dupa cerintele clientilor. „In timpul in care si vindeam in magazin, am avut ocazia sa intru in contact cu cei care veneau sa cumpere de aici. Astfel, am putut sa aflu cel mai bine ce isi doreau sa gaseasca intr-un magazin, ce fel de produse sunt apreciate, iar concluziile le-am aplicat in gestionarea noului magazin tip supermarket. Am aflat si ce anume nu le place cand intra in alte magazine si am cautat sa evit acele lucruri. Clientii sunt cei care m-au coordonat pe mine si astfel am stiut cum sa conduc aceasta afacere“, mai povesteste managerul Quick Deli.

 

In prezent, magazinul are o suprafata de vanzare de 100 mp. La aceasta se adauga alti 130 mp, spatiu de depozitare, care se afla la subsol si 30 mp dedicati birourilor. Magazinul are in total 20 de angajati si numara doua case de marcat. Quick Deli are program non-stop, schimbare operata tot la cererea cumparatorilor. „Cand magazinul avea program pana la ora 10 seara, nu reuseam sa inchid mai devreme de miezul noptii, deoarece exista un trafic considerabil la ora aceea. Am primit, de la mai multi clienti, sugestia de a tine magazinul deschis si toata noaptea, iar programul non-stop s-a dovedit a fi o miscare buna, judecand dupa vanzarile inregistrate“, explica Liliana Comaneci.

 

 

Produse premium in proportie de 80%

 

In prezent, in magazinul Quick Deli se gasesc aproximativ 8.000 de produse, iar dintre acestea 80% sunt premium. Proportia de food – non food este de 80%-20%. Magazinul are, in medie, 900 de vizitatori pe zi, iar majoritatea nu locuiesc in imediata apropiere a  supermarketului. „Desi Quick Deli este situat in centrul orasului, am fost surprinsa sa observ ca cel mai mare numar de cumparatori este compus din cei care locuiesc in alte cartiere din Bucuresti si vin special sa isi faca aprovizionarea aici. O parte dintre ei sunt persoane care au stat in zona si s-au mutat, dar si clienti fideli care isi fac cumparaturile la Quick Deli de cativa ani“, explica Liliana Comaneci. Pentru acesti cumparatori au fost eliberate carduri de fidelitate, prin intermediul carora ei beneficiaza de o reducere de 5% la toate produsele din magazin. „Deoarece interactionez cu persoanele care intra in magazin, i-am identificat pe cei care vin de ani buni sa cumpere de la Quick Deli si pe cei care fac cumparaturi insemnate in magazin si le-am oferit acest card de fidelitate“, explica Liliana Comaneci criteriile de sortare a clientilor.

 

 

Raionul de bauturi, in top

 

Cele mai bune vanzari sunt inregistrate de raionul de bauturi alcoolice. Acesta este urmat de raionul de mezeluri, a carui sortimentatie este formata preponderent din produse premium, iar pe locul trei se claseaza raionul de dulciuri, ce dispune de o sortimentatie diversificata indreptata atat catre copii, cat si spre adulti. „Clientii si cumparaturile pe care acestia le fac se impart in intervale pe tot parcursul zilei. Astfel, dimineata in magazin vin fie elevi, fie persoane care cumpara doar cateva produse pentru micul dejun. La pranz observ in magazin persoane care isi cumpara produse pentru masa de pranz, deoarece exista mai multe birouri de firme in zona. Seara, magazinul este vizitat de o categorie de clienti care fac cele mai insemnate cumparaturi, din punct de vedere valoric. Ei sunt cei care se orienteaza spre produse de lux, bauturi alcoolice scumpe sau alimente delicatese.

 

In timpul noptii, avem fie clienti care vin tot dupa aceste produse premium, fie cei care achizitioneaza produse de impuls, explica Liliana Comaneci.

 

 

Sortimentatia premium – cererea clientilor

 

Majoritatea produselor premium care se regaseste in prezent in sortimentatia supermarketului Quick Deli este de fapt un efort de a veni in intampinarea cererilor vizitatorilor magazinului. „Am fost coordonata de clienti in alegerea sortimentatiei. Ei au spus ce vor si am facut eforturile necesare pentru a aduce acele produse. Am incercat ca, in momentul in care pe piata a aparut un produs mai bun, sa il introduc pe rafturile magazinului. Pot spune ca o caracteristica a magazinului Quick Deli este aceea de a incerca produse noi, iar eu trebuie sa am grija ca vizitatorii magazinului sa le identifice cat mai repede, prin aranjarea lor in magazin“, spune Liliana Comaneci. Produsele care nu au rezultate extraordinare sunt delistate, iar locul lor este luat de lansari noi, considerate a fi de interes pentru clientii supermarketului. „Este important sa rulezi produsele pe care le ai in magazin, deoarece consider ca si gusturile si dorintele clientilor sunt in schimbare, iar ei sunt dornici sa incerce produse noi. Acest lucru se intampla si datorita faptului ca oamenii se educa in alegerile pe care le fac“, adauga managerul Quick Deli. Majoritatea produselor care intra pe rafturile magazinului se incadreaza in categoria premium, iar acest lucru este motivat si de convingerea ca obiceiurile de cumparare ale consumatorului s-au modificat, iar acesta este din ce in ce mai exigent la cumparaturi si citeste tot mai des etichetele produselor.

 

 

Relatia cu furnizorii

 

Sortimentatia magazinului Quick Deli este rezultatul unei incercari de a afla exact ce produse isi doresc clientii supermarketului, proces care a inceput acum aproximativ zece ani. Tot aceeasi vechime are si relatia pe care managerul magazinului si-a creat-o cu majoritatea distribuitorilor acestor produse. „In cele mai multe cazuri s-a intamplat ca furnizorii sa ma gaseasca pe mine si nu invers. Mi-am creat o relatie foarte buna cu ei, deoarece colaboram de peste zece ani. In plus, avem programate vizitele furnizorilor in care se face plata, se inregistreaza comanda si discutam daca apar probleme. Astfel de intalniri au loc saptamanal pentru a vedea ce produse noi apar si daca merita sa le introduc in magazin“, explica Liliana Comaneci.

 

Pe de alta parte, cheia succesului unei sortimentatii cat mai apropiate de nevoile clientilor se afla si in mainile angajatilor Qick Deli. „Colaborez foarte bine cu persoanele desemnate sa analizeze ofertele si sa selecteze produsele. Sunt oameni pe care-i am alaturi de 10-12 ani, care se pliaza permanent pe schimbarile din piata, iar, in lipsa mea, iau decizii la fel de indraznete pentru care isi asuma responsabilitatea“. O parte dintre produsele din Quick Deli reprezinta incercari de a introduce in retail produse care, in mod normal, sunt destinate canalului horeca. Fie ca este vorba de ceaiuri de lux sau bomboane de ciocolata cu un pret mult peste medie, acestea au starnit curiozitatea clientilor Quick Deli. „Exista produse pe care am ajuns sa le cunosc dupa ce le-am incercat la o terasa sau o cafenea. Am luat contact cu cei care le importau si, cu toate ca distribuiau numai spre horeca au facut o exceptie si, astfel, am reusit sa le introduc si pe rafturile Quick Deli.  Am facut aceasta miscare deoarece stiu ca am clienti pentru aceste produse scumpe“, afirma Liliana Comaneci, managerul magazinului.

 

 

Quick Deli, pe viitor

 

Daca supermarketul Quick Deli este recomandat drept un succes de catre managerul sau, de clientii sai si, nu in ultimul rand, de perioada indelungata in care a rezistat pe piata, Liliana Comaneci spune ca nu se gandeste la o retea de magazine. „Nu imi doresc sa ma extind la o retea de magazine. Vreau sa lucrez tot la magazinul acesta si am in plan o serie de imbunatatiri. Pe de o parte, vorbim de lucruri cum ar fi renovarea aspectului exterior al magazinului, iar, pe de alta parte, este vorba despre un proiect pentru a imbunatati experienta la cumparaturi a tuturor vizitatorilor magazinului, care va fi testat in aceasta toamna“, povesteste Liliana Comaneci.

 

In primul trimestru al anului 2008, vanzarile magazinului au crescut cu 16%, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

 

„Unde va fi magazinul Quick Deli peste trei ani? Numai clientul stie, deoarece el este cel la care suntem atenti si cel care poate decide asupra sortimentatiei magazinului. Cred ca vom deveni un magazin de lux pe masura ce vom miza din ce in ce mai mult numai pe produse premium“, estimeaza Liliana Comaneci.

 

 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content