FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > "Pur si simplu ne-am continuat strategia"

"Pur si simplu ne-am continuat strategia"

Aceasta este... strategia Henkel pentru perioada dificila prin care trece economia si consumatorul din Romania. Continua sustinere a bandurilor si accentul pe inovatii ce vin in intampinarea nevoilor consumatorilor inca dintr-o faza incipienta au asigurat Diviziei Cosmetice cresterea, cel putin la nivelul anului trecut. Detalii de la Martin Schittengruber, Business Unit Manager Cosmetice la Henkel Romania.

Magazinul Progresiv: Cum ati caracteriza evolutia pietei de cosmetice in Romania, in acest an?
Martin Schittengruber
: As putea spune ca sunt bucuros ca piata de produse cosmetice din Romania este inca in crestere, cu peste zece procente. Toate categoriile cresc, unele mai mult, altele putin, iar in ultimul timp am constatat un usor regres la unele produse, in special la produsele de ingrijire a corpului.
Categoria care se afla intr-o crestere sanatoasa este cea a produselor de ingrijire a parului.

Totusi, cand ne uitam la marimea pietei in general si la nivelul consumului comparativ cu tarile din Europa de Vest si chiar cu unele tari invecinate, este clar ca exista inca potential de crestere. Chiar si in aceasta perioada dificila oamenii se ingrijesc, stau mai mult acasa si vor sa faca ceva special pentru ei insisi. Oamenii apreciaza si mai mult marcile puternice, ceea ce este in favoarea noastra. Cat priveste comportamentul de consum, pot spune ca acesta nu s-a modificat semnificativ pe timp de criza, dar este adevarat ca oamenii analizeaza mult mai atent raportul calitate / pret, ceea ce este foarte bine pentru noi, pentru ca se potriveste strategiei noastre, de a oferi cea mai buna calitate la un pret corect.

MP: Cum explicati, in acest context, scaderile de volume consemnate de comercianti pe categoria produselor cosmetice si detergentilor, coroborat cu lansarile de marci proprii din ultima vreme?
MS
: Ceea ce pot spune este ca cifrele oficiale in categoria cosmetice confirma aceasta crestere, care, as putea adauga, nu este mai mica decat cea de anul trecut – cel putin in cazul nostru. In unele categorii, asa cum am spus, se pare ca asistam la un usor regres, dar atata vreme cat tendinta generala este de crestere nu putem spune ca piata este afectata negativ.

Marcile private au un impact limitat, in general. Exista, cu siguranta, o piata a marcilor proprii, inclusiv in Romania, ca si in Europa de Vest, dar pe piata produselor cosmetice nivelul acestora nu depaseste, de obicei, 4-5%, si nu afecteaza foarte mult marcile puternice. Din acest motiv este cu atat mai important ca marcile sa fie sustinute prin investitii, in cercetare si dezvoltare, in marketing, activitati de trade etc.

MP: Realitatile economice ale anului 2009 v-au determinat sa va schimbati strategia in vreun fel?
MS:
Nu, pur si simplu ne-am continuat strategia, iar rezultatele au demonstrat ca este cea corecta. Mai mult, in acest an celebram la nivelul grupului Henkel „Anul Clientului” si cautam sa oferim clientilor si consumatorilor nostri produsele si solutiile cele mai potrivite, de cele mai multe ori printr-o abordare proactiva. De asemenea, aniversam si cei 111 ani ai marcii-umbrela Schwartzkopf, printr-o multime de lansari de produse noi, inovatii si evenimente.

MP: Cum comentati rezultatele financiare ale diviziei Cosmetice a Henkel Romania in prima jumatate a acestui an?
MS:
Pana acum cresterea noastra o depaseste pe cea a pietei, ceea ce ne da motive de bucurie. Castigam cota de piata, construim branduri, lansam inovatii, ceea ce inseamna ca credem in piata romaneasca si investim continuu in ea. In acest an suntem singurul competitor international de pe piata cosmeticelor cu o prezenta mai intensa in mass-media in comparatie cu anul trecut.

MP: Care au fost realizarile importante pe divizia cosmetice, pana acum?
MS:
In primele noua luni ale anului am lansat sapte inovatii pe piata romaneasca. Cronologic, acestea au fost: relansarea gamei-tratament Gliss cu formula „Total Repair”, noua varianta Shauma Q 10 – primul produs de ingrijire a parului cu coenzima Q10, vopseaua de par Palette 10 minutes Color, gama de styling Taft Ultra Silk&Touch – cu nivel de fixare 4 si formula „silk touch”, vopseaua de par premium Brillance, gama Fa Gelée Royal – prima gama de produse de ingrijire corporala cu ingredientul - minune Gelée Royal si Syoss, un nou brand pentru ingrijirea parului dezvoltat si testat de stilisti profesionisti dar disponibil in magazine la un pret accesibil.

Asa cum spuneam, inovatiile reprezinta principalul nostru motor de crestere. Cea mai recenta lansare este Syoss, primul brand cu o abordare profesionala, disponibil in retail la un pret accesibil. Syoss acopera o nevoie nesatisfacuta de oferta din piata din acest moment. Piata de sampoane este foarte fragmentata si sunt unul-doua branduri care acopera fiecare nevoie. Aceasta nisa, in particular, nu era acoperita de nimeni, pentru ca produsele profesionale sunt foarte scumpe si disponibile numai in saloane. Syoss are un pret competitiv, iar noi consideram consumatorul pregatit pentru aceasta lansare, chiar si in actualul context economic mai dificil. Syoss deschide practic o noua categorie, chiar si pentru retaileri, de a avea produse dezvoltate de profesionisti.

Gama are un pret special de lansare, pentru a incuraja incercarea, si va beneficia de materialele de sustinere normale in asemenea situatii, pentru consumatorul final si pentru magazine. Distributia este focusata pe comertul modern si magazinele de cosmetice, dar produsele sunt disponibile si in magazinele alimentare si supermarketurile locale. Evident, nu va patrunde pana in chioscuri sau magazinele foarte mici. Pretul de raft recomandat este de aproximativ 17 lei la un gramaj de 500 ml.

MP: Ce rol joaca inovatiile in strategia Henkel?
MS:
Circa o treime din vanzarile noastre sunt realizate de produse care nu sunt mai vechi de doi ani. Ele reprezinta motoarele noastre de crestere a vanzarilor si sunt inovatii importante, cu o mare contributie la cresterea pietei in general.

Consumatorilor romani le place sa incerce produse noi, cauta marci noi, iar noi le oferim exact aceste lucruri. Investim foarte mult in cercetare si dezvoltare, la nivel international, dezvoltam concepte noi, incercam sa identificam tendintele si nevoile in consum intr-o faza incipienta, pentru ca credem ca putem oferi cele mai bune concepte daca depistam foarte rapid directiile in care se indreapta consumatorii.

MP: Ce tendinte ati identificat, pentru consumatorul roman, pe segmentul cosmeticelor?
MS:
In completarea celor spuse mai devreme, convingerea mea este ca se va inregistra o crestere a consumului per capita, pentru ca aici Romania este departe de nivelul altor tari chiar si din Europa Centrala si de Est. In functie de categorie, Romania se situeaza la 30% - 70% din nivelul de consum din tarile Europei Centrale si de Est. Sigur, ritmul poate sa nu mai fie la fel de accelerat ca pana acum, dar suntem convinsi ca potentialul pietei este enorm si credem in el. Dovada cea mai buna este strategia noastra de a investi in piata romaneasca si in marcile noastre.

MP: Cum ati caracteriza relatia cu comerciantii, in acest an? S-a modificat in vreun fel?
MS:
Cred ca este important, nu numai pentru consumatori, ci si pentru comercianti, sa fim perceputi ca un partener excelent, de incredere, sa fim apreciati ca un furnizor care ofera cele mai potrivite solutii. Nu vorbim numai de concepte si produse, ci si de promotii. Retailerii cauta marci puternice, de aceea este important ca marcile noastre sa performeze. In piata, numai unele marci sunt castigatoare, iar marcile noastre intra in aceasta categorie si reprezinta modalitatea de a construi increderea si a asigura performanta menite sa consolideze cooperarea si relatia cu retailerii.

MP: Cum arata planurile diviziei Cosmetice Henkel pentru anul viitor?
MS:
Anul viitor pregatim noi lansari de produse inovatoare, activitati atractive pentru clienti si consumatorii finali. Nu ne asteptam la scaderi dramatice ale pietei si vom continua sa ne sustinem brandurile pentru ca, pe termen lung, castiga brandurile puternice.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content