FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Proximitatea, principalul criteriu in alegerea unui magazin

Proximitatea, principalul criteriu in alegerea unui magazin

Pentru jumatate dintre romani, proximitatea este cel mai important criteriu in functie de care isi aleg magazinul unde cheltuie cei mai multi bani pe produse alimentare si nealimentare de uz curent. La acesta se adauga si timpul necesar pentru a ajunge la magazin, potrivit studiului GfK Shopping Monitor.

Acest din urma factor are o influenta si mai pregnanta in randul persoanelor intre 45 si 55 de ani sau a celor cu educatie superioara, dar mai ales pentru persoanele din Capitala.

Nivelul preturilor este de asemenea un motiv destul de important in alegerea magazinului, mentionat de aproximativ 46% dintre romani, cu un impact mai mare in randul femeilor sau a persoanelor cu venituri mai mici de 1.500 de lei, dar mai putin luat in considerare de bucuresteni.

Varietatea gamei de produse alimentare si nealimentare se regaseste ca un criteriu important pentru romanii care prefera lanturile de magazine de tip hypermarket (43%), fara a aduce modificari in clasamentul final (locul 3 in top).
Prospetimea si calitatea produselor, desi ocupa locul 4 in clasamentul motivelor pentru care consumatorii aleg un magazin (16% din total populatie), este de o importanta relativ mica printre tinerii cu varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani, dar si a persoanelor care locuiesc in Bucuresti.

Alte criterii de o importanta relativa pentru cumparatori (sub 6%) sunt obisnuinta de a merge intr-un magazin anume (mai ales in randul romanilor care nu lucreaza), existenta promotiilor (cu un impact putin mai mare printre femei), personalul placut si posibilitatea cumpararii rapide (lipsa cozilor sau viteza achitarii la casa).

 

 

[click pentru marire]
 

Datele fac parte din studiul Shopping Monitor realizat in noiembrie 2010 pe un numar de 737 de respondenti de peste 15 ani, din mediul urban, responsabili de cumpararea produselor alimentare si nealimentare din gospodarie, esantion reprezentativ pe regiuni istorice si grad de urbanizare. Metoda de culegere a datelor a fost cea a interviurilor telefonice.

Institutul GfK Romania, fondat in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si Healthcare – cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content