FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Promovarea pastelor

Promovarea pastelor

Pastele au avut, in 2008, o pondere de aparitie in cataloage de aproximativ 8%, inregistrand o usoara scadere, de un procent, fata de 2007. Desi pastele nu sunt niste produse sezoniere, in ultimii doi ani se poate inre­gistra si in cazul lor, o temporalitate a aparitiilor promotionale. Astfel, dupa ce luna ianuarie incepe cu un nivel destul de ridicat al promovarii, comparativ cu valorile din celelalte luni, se constata ca in luna februarie si in pri­mavara frecventa aparitiilor scade, pentru a inregistra o usoara crestere in lunile de vara. Desi in septembrie se constata o noua scadere a numarului de aparitii, luna octombrie este cea in care are loc cresterea cea mai semnificativa. In lunile noiembrie si decembrie promovarea pastelor in cataloagele promotionale scade din nou, lasand loc pentru alte produse de sezon. Cele mai promovate tipuri de paste sunt cele clasice, care apar sub denumirea generica de “paste”. Ele se mentin pe primul loc in ultimii doi ani, cu o crestere de opt procente. Acestea sunt urmate de spaghete, care cunosc o scadere a promovarii cu cinci procente, si apoi de macaroane, taitei si fidea.

Ca si pentru alte produse, magazinele cash&carry sunt liderii promovarii pas­telor prin intermediul cataloagelor promotionale. In 2008, comparativ cu 2007, observam o scadere de sapte unitati a procentului de aparitii in acest tip de canal. Supermarketurile, care se mentin in ultimii doi ani pe locul secund la acest capitol, inregistreaza si ele o usoara scadere, de doua procente. Hyper­marketurile si magazinele de tip discount castiga, in schimb, teren in promovarea pastelor, beneficiind de cresteri cu cinci respectiv patru procente.

Pastele sunt cel mai mult promovate la gramaj de 500 de grame, desi ponderea acestuia scade cu cinci procente in 2008, fata de 2007. Urmeaza pungile de 400, 200 si 250 de grame, constatandu-se o crestere pentru gramajele mici.

Marcile private au detinut un procent de 4% din pachetele de paste promovate in cataloage in 2008, in scadere fata de 2007, cand marcile private au fost prezente in 9% din aparitii. Numarul promotiilor la pachet ramane constant in ultimii doi ani, reprezentand mai mult de un sfert din toate inregistrarile. In ceea ce priveste includerea acestui tip de produse in cataloagele speciale, putem spune ca aproximativ o patrime din pastele promovate au aparut in cataloage speciale.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content