
Promotii/campanii/lansari
Pur Levantica
Gama Pur s-a imbogatit recent cu o noua varianta - Pur Levantica – cu formula unica F52 si o combinatie de agenti activi care atrag grasimile. Prin puterea sa de degresare, Pur Levantica ajuta la eliminarea particulelor de grasime cu minimum de efort si are un parfum puternic de flori de levantica.
Produsul este disponibil in gramaje de 500 ml, 1l si 1,5 l. Lansarea este insotita de o campanie TV si print, POSM, oferte promotionale pentru comercianti si consumatori.
Preturile recomandate de vanzare in functie de gramaj sunt urmatoarele: Pur Levantica 500 ml – 4.56 lei, Pur Levantica 1l – 7.08 lei, Pur Levantica 1,5l – 11.86 lei.
Nufar si Triumf – primii la curatenie
Gamele Nufar si Triumf de la Farmec au incheiat anul 2008 ca lideri de piata pe segmentul detartrantilor si al produselor de curatare pentru bucatarie
Produsele de curatat Nufar si Triumf au fost lideri de piata in 2008, atat cantitativ, cat si valoric. Pe segmentul detartrantilor, produsele Farmec au inregistrat o cota de piata cantitativa de 53,1% si o cota valorica de 41,2%, in timp ce pe segmentul produselor de curatat pentru bucatarie, cota cantitativa a fost de 53,3%, iar cota valorica de 63%.
Farmec detine in portofoliul de produse doua marci destinate curateniei din intreaga casa. Gama Triumf contine patru produse pentru curatarea diferitelor suprafete, de la obiectele sanitare si suprafetele din baie, la petele de grasime si murdarie din bucatarie: un degresant forte universal, doua solutii pentru curatat cuptoare, sobe de aragaz si vase emailate si un produs pentru curatat sobe de aragaz si vase emailate. Acestora li se adauga trei produse pentru cosmetica auto.
Gama Nufar contine noua produse, dintre care doi detartranti, un detergent gel cu multiple utilizari, doua produse pentru curatarea covoarelor si tapiteriei, o solutie pentru curatat geamuri, un produs pentru scos pete, o solutie pentru apretarea tesaturilor si un produs pentru
„Alexandrion” - numarul doi in Grecia
Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Nielsen, „Alexandrion” este a doua cea mai bauta marca de brandy din Grecia, dupa „Metaxa”. In raport cu anul 2007, vanzarile de brandy “Alexandrion” din Grecia au atins in 2008, 11,5% cota de piata, consolidandu-si astfel pozitia secunda pe piata de brandy.
In Romania, compania este lider de piata cu o cota de 35% pe piata brandy-ului. Cu mai mult de 10 mil. de sticle de brandy „Alexandrion” vandute, compania a inregistrat in 2008 vanzari brute de 83 mil. euro.
Cramele Halewood - Argint la „Le Chardonnay du Monde”
Prahova Valley Reserve Chardonnay 2008, marca a Cramelor Halewood, a castigat medalia de argint la cea de-a 16-a editie a concursului international „Le Chardonnay du Monde”, care s-a desfasurat in perioada 11-14 martie 2009, la Chateau des Ravatys, Franta.
La editia din acest an, au participat peste 37 de tari, cu 923 de probe inscrise in concurs. Pana in acest moment Cramele Halewood reunesc in portofoliu aproape 60 de medalii, din anul 2000 si pana in prezent. Cramele Halewood detin singura medalie de aur castigata vreodata de o companie romaneasca la Concursul International de Vinuri de la Bruxelles, editia 2002.
“Le Chardonnay du Monde” este unul dintre cele mai importante concursuri internationale de vinuri care se organizeaza anual in Franta, recompensand cele mai bune vinuri Chardonnay din lume. Urmatoarea editie va avea loc in perioada 10-13 martie 2010.
Benzi nazale impotriva sforaitului
Compania GlaxoSmithKline a lansat in Romania un produs impotriva sforaitului sub forma unor benzi nazale. Benzile nazale RespirUsor nu contin substante medicamentoase, prin urmare, nu au efecte secundare sistemice, nu trebuie cumparate cu reteta medicala si sunt usor de folosit.
RespirUsor este o banda nazala adeziva cu lamele flexibile, cu capacitatea de a ameliora congestia nazala si de a reduce sau elimina sforaitul in cazul a 75% dintre persoanele care au aceasta problema. Pentru reducerea sforaitului este recomandat ca produsul sa se foloseasca timp de sase nopti consecutiv.
Acesta a fost lansat in tari europene precum Italia, Spania, Portugalia si Germania. In Romania, benzile nazale RespirUsor se gasesc in farmacii si pot fi eliberate fara prescriptie medicala. RespirUsor este promovat in cadrul unei campanii sustinute de comunicare TV derulata in perioada martie – noiembrie 2009. Campania TV include doua spoturi a cate 20 de secunde, respectiv 10 secunde. Incursul lunii martie a fost lansat si website-ul produsului, ce contine informatii despre produs, insotite de filme demonstrative despre cum actioneaza si cum se aplica acesta.
Jagermeister, crestere de 250% in 2008
Vanzarile in volum ale brandului Jagermeister in Romania au inregistrat o crestere de 250% in 2008, fata de anul 2007. Cea mai ridicata pondere din total - 14% - au avut-o vanzarile din luna noiembrie. Trendul ascendent a urmat tendinta resimtita la nivel international, unde Jagermeister ocupa primul loc in ceea ce priveste volumul de vanzari al categoriei sale, depasind branduri la fel de cunoscute, precum Branca Fernet si Ramazzotti Amari.
Tacticile de marketing folosite in Germania, tara de provenienta a Jagermeister, au fost regandite pentru Romania si au contribuit la obtinerea unor rezultate peste asteptari, potrivit reprezentantilor companiei.
Regiunile cu cel mai ridicat consum de Jagermeister continua sa fie si in 2008 Transilvania si Banatul, zone in care vanzarile au fost cu peste 50% mai mari decat in restul tarii. Planurile de business pentru anul 2009 se axeaza pe mentinerea actiunilor de marketing cu rezultate semnificative in 2008. Astfel, Jagermeister, bautura alcoolica preferata a germanilor, va continua sa fie promovata prin reprezentatiile Wild Cats ce vor avea loc peste tot in tara.
In Romania, Jagermeister face parte din portofoliul BDG Import alaturi de marci precum: Jack Daniel’s, Finlandia, Remy Martin, Cointreau, Louis XIII, Metaxa, Piper Heidsieck, Evian, Jagermeister, Corona Extra, Budweiser Budvar, Southern Comfort, Cutty Sark, Herradura, Laurent Perrier, Baron Philippe De Rothschild, Passoa, Borges.
Statii Nescafe
Nescafe a amplasat in centrele marilor orase din tara statii de autobuz personalizate, dotate cu canapele si un decor specific cafenelelor.
Timp de o saptamana, doritorii au putut servi o cafea preparata de catre Nescafe. Trecatorii au primit si pliculete de Nescafe Red Cup si Nescafe 3 in 1, pentru a-si prepara cafeaua singuri acasa.
„Prin derularea acestui proiect, dorim sa oferim o solutie diferita pentru eliminarea rutinei cotidiene. Statiile de autobuz reprezinta locatiile in care atat dimineata, cat si seara, rabdarea oamenilor este pusa la incercare”, declara Ana-Maria Stanca, Senior Brand Manager Beverages in cadrul Nestlé Romania.
Proiectul “Statiile de cafea” Nescafe s-a derulat in intervalul 1- 30 aprilie 2009, in Bucuresti, Brasov, Craiova, Cluj si Iasi.
Inovatie de la Palette
La aniversarea a 111 ani, Schwarzkopf lanseaza si in Romania ultima inovatie Palette, o vopsea permanenta ce actioneaza in 10 minute. Noua vopsea Palette se adreseaza consumatoarelor cu un stil de viata alert, care nu au timp sa isi vopseasca parul cu un produs clasic.
Cu o formula “Anti-Hair-Damage”, Palette 10 min. Color actioneaza impotriva deteriorarii si degradarii parului. Produsele Palette 10 min. Color contin aminoacizi identici cu cei din firul de par, cu rolul de a stabiliza structura firului de par chiar in timpul vopsirii, iar aminoacidul „Arginine” reface parul si amplifica intensitatea culorii.
Palette 10 min. Color este disponibil in kit complet ce include si un tratament intens care asigura hranirea in profunzime a parului dupa colorare.
Pretul recomandat al noilor produse este de 15,99 lei. Portofoliul Palette 10 min. Color ofera 12 nuante, dintre care patru nuante de blond si opt nuante “naturale”, de la saten deschis si caramel pana la saten ciocolatiu si saten inchis.
In Romania, noua gama Palette 10 Min. Color este promovata printr-o campanie integrata de ATL (TV si print) si BTL. Lansarea noului produs o componenta online, prin videoblogul www.Cele10minute.ro. Prin intermediul acestui blog, gazduit intr-o prima faza de Andressa, Palette a lansat utilizatoarelor de Internet provocarea de a vorbi deschis si de a povesti despre 10 minute speciale, care le-au schimbat viata.
„Henkel School of washing”
„School of washing”, campania de informare demarata de Henkel in aprilie 2008, a ajuns la cea de-a doua editie, dedicata de aceasta data detergentilor de vase.
Potrivit reprezentantilor Henkel, piata detergentilor si produselor de curatenie se mentine in topul celor mai competitive piete, atingand in 2008 aproximativ 350 de milioane euro (din care doua treimi reprezinta detergentii universali).
Consumul de detergenti universali in Romania se mentine insa la o valoare inca scazuta in comparatie cu statele vestice, de 4 kg pe cap de locuitor pe an, consum ce se situeaza pe locul sase dupa Austria, Franta, Germania, Italia si Spania. Aceasta valoare, potrivit lui Tiberiu Mercurian, Director de Marketing al Diviziei de Detergenti din cadrul Henkel, este pusa pe seama influentei manifestate de o serie de factori precum: gradul de penetrare al apei curente – mediul rural inca subdezvoltat, nivelul de penetrare al diverselor aparate electrocasnice (45 -50% nivelul de penetrare al masinilor de spalat automate), nivelul veniturilor si gradul de cunoastere al beneficiilor produselor.
In categoria detergentilor si produselor de curatenie, detergentii de vase formeaza categoria cu cea mai mare penetrare de piata (aproximativ 80%), dupa detergentii de rufe.
Ca tendinte pe aceasta categorie, Marianina Bosman, Senior Brand Manager Divizia de Detergenti din cadrul Henkel, aminteste in principal de orientarea consumatorilor catre volumele mari: “In acest moment, impachetarile de 1l si cele mai mari de 1 l sunt unul dintre motoarele care realizeaza cresterea pietei. In termeni de marketing, acest lucru inseamna o mai mare loialitate si incredere a consumatorilor in brandurile folosite si, in acelasi timp, o dovada a unei piete din ce in ce mai stabile”. Cu toate acestea, piata este inca dominata de impachetarile de 500 ml, care detin 50% din piata, procent in scadere de la un an la altul. Un alt factor de crestere a pietei detergentilor de vase, potrivit Marianinei Bosman, il reprezinta cresterea segmentului “Balsam”, caruia Henkel i-a acordat o atentie deosebita in ultimii ani prin lansarea de noi produse.
Pur, brandul lansat in Romania in urma cu 15 ani, este in continuare lider pe segmentul detergentilor de vase, cu aproximativ 35% cota de piata (cf. MEMRB/ ian- feb. 2009). Pur a trecut succesiv mai multe procese de extindere de gama, ultima varianta lansata fiind Pur Hands& Nails - primul detergent de vase care contine calciu (calcium panthotenat), ingredient care protejeaza pielea si previne exfolierea unghiilor.
Pur este la origine o marca slovaca, achizitionata de compania Henkel CEE in anul 1991, odata cu unitatea de productie de la Novo Mesto. Dupa includerea in portofoliul Henkel, marca Pur a avut o evolutie spectaculoasa in majoritatea tarilor Henkel CEE.
In cei 15 ani de existenta pe piata din Romania, Pur a acumulat vanzari totale de aproximativ 80 milioane litri (ceea ce inseamna aproximativ 574 miliarde de farfurii spalate cu Pur).
Lipton Ice Tea de Zmeura
Pepsi Lipton International a lansat in Romania Lipton Ice Tea de Zmeura – ceai rece cu aroma de zmeura. Noul produs se alatura gamei de ceaiuri Lipton Black – Lemon si Peach, si este disponibil deja in magazinele din tara, la urmatoarele preturi recomandate de vanzare: 2,3 lei pentru sticla de 0,25 l, 3,2 lei pentru PET-ul de 0,5 l si, respectiv, 5,4 lei pentru cel de 1,5 l.
Lansarea Lipton Ice Tea de Zmeura in Romania a debutat cu o campanie a cultivatorilor si fanilor zmeurei, intitulata "Sustin Zmeura!”. Prin aceasta actiune s-a dorit sa se atraga atentia asupra beneficiilor acestui fruct. Chiar si asa, reprezentantii PepsiCo International au precizat ca, pentru moment, produsul nu va folosi materie prima – zmeura – de origine autohtona pentru ca procesatorii romanii nu indeplinesc standardele de calitate impuse.
Produsul va fi promovat in continuare printr-o campanie integrata de comunicare, ce va include spoturi TV pe principalele posturi nationale, print si outdoor, dar si actiuni la punctul de vanzare, incepand cu data de 5 aprilie. In acest sens, 40% din bugetul alocat categoriei Lipton Ice Tea va fi dedicat noului produs. Prin actiunile intensificate de marketing, compania doreste ca „noul Lipton Ice Tea de Zmeura sa detina 10% din portofoliu din punct de vedere volumic”.
Lansarea noului Lipton Ice Tea nu este decat o reconfirmare a potentialului acestei categorii, care, la nivel mondial, reprezinta circa 36% din vanzarile din piata de bauturi, dar care in Romania este inca in stadiu incipient, cu un consum de numai doi litri per capita anual. Totusi, categoria are cea mai mare dinamica, inregistrand o crestere de 60% in ultimul an. Pentru perioada 2009 - 2011, Dana Iordache, Non-Carbonated Marketing Director PepsiCo International, vorbeste despre o ponderare a ratei de crestere in jurul procentului de 20%, citand compania de cercetari de piata Canadean.
Produsele Lipton Ice Tea sunt dezvoltate pe plan international sub umbrela Pepsi Lipton International Ltd., un joint venture intre PepsiCo si Unilever. Produsele Lipton Ice Tea sunt imbuteliate si distribuite in Romania si Republica Moldova de catre Quadrant Amroq Beverages, membra a Pepsi Americas, sub licenta Pepsi Lipton International Ltd. QAB este imbuteliatorul si distribuitorul autorizat al produselor sub marcile inregistrate PepsiCo (Pepsi, 7-UP, Mirinda, Mountain Dew, Evervess), precum si al propriilor produse, sub marcile Prigat si Roua Muntilor.
Gosser, promotie de primavara
In perioada 15 aprilie-mai 2009, Gosser va avea o promotie dedicata consumatorilor, prin care va oferi acestora sase doze a cate 0.5 litri si un pahar de 0.2 litri cadou. Six-pack-ul promotional va fi unul innovator pe piata de bere din Romania, avand o forma hexagonala, cu un sistem care permite o deschidere mai usoara a cutiei. Pe langa acest aspect de noutate al formei, Gosser ofera in continuare sase cutii si un cadou.
Berea Ciucas – intr-o noua infatisare
Ciucas isi reimprospateaza identitatea vizuala si lanseaza doua noi ambalaje pentru sticla de 0,5 si petul de 2 l. „Berea de la munte” comunica aceasta etapa noua a brandului printr-o campanie de ATL ce readuce in prim plan noi ipostaze in care se gasesc cele doua personaje reprezentative pentru marca Ciucas: Cerbul Cornel si prietenul sau, Mitica.
Campania de promovare a debutat pe 9 aprilie si va fi sustinuta de un spot TV ce va rula pe principalele posturi nationale, o campanie outdoor nationala, precum si prin actiuni si materiale informative la punctele de vanzare. Spotul TV ii surprinde pe cei doi prieteni, Cerbul Cornel si Mitica, impreuna cu amicii lor la pescuit, intr-o atmosfera de relaxare si buna dispozitie.
Sticla de 0,5l are de acum o noua forma, mai usor de utilizat si mai vizibila la raft. De asemenea, pet-ul de 2l are o forma unica, de culoare verde - elemente menite sa reflecte valorile berii de la munte.
Pe langa introducerea noilor ambalaje, atat logo-ul Ciucas, cat si etichetele sticlelor au fost redefinite.
„J&B Start a party” in Iasi
J&B a organizat, la inceputul lunii aprilie, un nou eveniment Start a party, de aceasta data la Iasi, pe terasa de pe acoperisul Moldova Mall. La eveniment au fost prezente aproximativ 1500 de persoane din Iasi, Bacau, Piatra Neamt si Suceava.
Panorama orasului si proiectiile desenate live de artistii J&B au constituit elementele de rezistenta ale J&B Start a Party in Iasi.
Muzica de la evenimentul din Iasi s-a auzit live pe internet (www.ibizasonica.com) pe tot parcursul serii, in prezent fiind disponibil pe www.startapartyhere.ro.
Evenimentul a fost insotit de cocktail-uriJ&B, Mirror Ball Man si accesorii disco-glam oferite invitatilor. Conceptul campaniei J&B „Start a Party!” are la baza ideea ca o petrecere poate incepe oriunde, oricand si mai ales cu orice motiv. Acesta se refera mai degraba la o stare de spirit decat la o locatie anume sau eveniment in sine si are la baza un mix de muzica, locatie deosebita si invitati dornici de a se distra.
Relansare Tomi
Tomi se relanseaza printr-o noua imagine, cu elemente vizuale noi ale etichetei puse in evidenta de un sistem modern de ambalare, respectiv folia sleeve. Acest tip de ambalare asigura vizibilitate mai buna, iar consumatorului ii confera, alaturi de confortul unui flacon sigilat pe exterior, si posibilitatea de a vedea nivelul de ketchup ramas in flacon.
Relansarea va fi insotita de o campanie de comunicare ce va include doua spoturi pe canalele TV cu cea mai mare afinitate pe target, materiale outdoor, indoor, online, radio. De asemenea, relansarea va fi sustinuta si prin actiuni la nivelul trade-ului: materiale promotionale de raft, plasari secundare, activari in diferite locatii.
Dove Heat Defense Therapy
Unilever a lansat gama de ingrijire a parului Dove Heat Defense Therapy. Noua gama de produse de ingrijire a parului Dove Heat Defense Therapy, lansata la inceputul lunii mai, protejeaza parul de agresiunea termica din timpul coafarii la temperaturi ridicate si se adreseaza consumatoarelor care isi coafeaza parul cu foenul, placa de intins sau ondulatorul.
Gama cuprinde patru produse - sampon, balsam, masca si spray - imbogatite cu un ser protector avansat, care protejeaza in mod activ fiecare tip de par in timpul coafarii la temperaturi ridicate si ii mentine nivelul de hidratare in timpul coafarii.
Samponul construieste, prin serul protector pe care-l contine, un strat de protectie in jurul firului de par, ajutandu-l sa-si pastreze nivelul de hidratare in timpul coafarii. Balsamul pastreaza cuticula de par intacta, pentru ca parul sa nu se electrizeze, si protejeaza parul in timpul uscarii cu foenul. Masca ofera un tratament intensiv care mentine bariera protectoare a firului de par impotriva deteriorarii cauzate de temperaturile ridicate. Spray-ul protejeaza structura interna a firului de par, prin activarea serului protector la temperaturi inalte.
Dove Heat Defense Therapy completeaza gama de ingrijire a parului Dove Therapy cu serum de reparare si protectie intensiva, care mai cuprinde alte sapte sub-game.
Davidoff Café, pachet special de primavara
Davidoff Café Rich Aroma a pregatit o editie speciala de primavara, 2 x 250 g.
Davidoff Café Rich Aroma - Special Edition 2 x 250 g este disponibil in hypermarketurile si supermarketurile din intreaga tara.
Conceputa de cei mai cunoscuti somelieri de cafea, Davidoff Café Grand Cuvée contine cele mai bune boabe de cafea, adunate din diferite zone muntoase subtropicale. Consistenta cafelei Davidoff Rich Aroma este data de boabe de cafea provenind din America de Sud in timp ce aroma intensa si savuroasa este data de cafeaua provenind din Africa de Est.
Marca Davidoff Café este distribuita de catre compania Tchibo Brands.
Unilever extinde gama Dove Firming cu doua produse specializate
Cele doua noi produse pentru ingrijirea pielii corpului, serul intensiv Dove Firming Perfect Curves si serul-crema Dove Firming pentru decolteu, sunt create special pentru ingrijirea pielii din zonele cu probleme sau foarte sensibile.
Serul intensiv Dove Perfect Curves este un produs specializat pentru ingrijirea pielii din zonele cu celulita: solduri, coapse si abdomen. Datorita complexului cu tripla actiune pe care-l contine, serul intensiv Dove Perfect Curves imbunatateste elasticitatea pielii dupa numai 24 de ore, reduce semnele vizibile ale celulitei si redefineste forma corpului in patru saptamani.
Crema-ser pentru decolteu Dove Firming contine un extract de alge si agenti de ingrijire, care actioneaza impreuna pentru a imbunatati elasticitatea pielii din zona delicata a decolteului si a pieptului, dupa numai 24 de ore de la prima folosire.
Gama Dove Firming mai cuprinde trei produse pentru fermitatea pielii corpului, care contin ¼ crema hidratanta: o lotiune de corp si un gel intensiv cu extract de alge marine, care hidrateaza pielea si ii imbunatatesc elasticitatea, precum si un gel de dus, care curata, hidrateaza si imbunatateste elasticitatea pielii.
Adaugă comentariu nou