FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Profi isi intareste pozitia de inovator prin inaugurarea unui magazin modular

Profi isi intareste pozitia de inovator prin inaugurarea unui magazin modular

Profi a inaugurat la Sighisoara un nou concept, magazinul modular, inovatia regasindu-se la nivelul tehnologiei de construire care permite amplasarea unui astfel de magazin in orice zona si redimensionarea lui dupa puterea de cumparare a clientilor.

“Este un format ideal pentru locurile pana acum inaccesibile retailului modern si care ne va permite o expansiune mai in profunzime, in zone care nu justificau costurile de constructie ale unui magazin traditional”, a declarat Pawel Musial, directorul general al Profi. Desi reprezentantii companiei nu au vrut sa divulge valoarea investitiei, ei au mentionat ca vorbim de “cateva sute de mii de euro, nu multe” si ca pretul de constructie pe metru patrat nu este diferit de cel al unui magazin normal.

“Avantajul sta in perioada mult mai scurta de constructie, de 2 pana la 4 saptamani versus 4-5 luni in cazul unui magazin standard, ceea ce duce inevitabil la costuri mult mai mici in aceasta faza. Practic tot ce avem nevoie ca sa construim un astfel de magazin este un camion si o macara”, mai completeaza executivul.

Musial a mai spus ca acest prototip unicat “ne mai rezolva si o alta problema pe care o aveam si anume achizitia de terenuri. Suntem intr-o perioada in care multi proprietari de terenuri considera ca nu este oportun sa vanda, iar acest model de magazin foarte flexibil si functional ne permite si lor si noua sa inchiriem”.

Noul magazinul este situat pe strada Rozelor, nr. 1, in cartierul cel mai populat al municipiului si va functiona sub banner-ul Profi City. El are o suprafata totala de 327mp, cu o sala de vanzari de  200 mp si este amplasat pe locul unei foste piete de cartier. Magazinul modular Profi este cea de a 227 unitate din tara si a doua pe care polonezii o opereaza in Sighisoara, despre celalalt magazin din acest oras, reprezentantii companiei spunand ca “este unul profitabil, cu o medie de 1.300 - 1.400 de clienti pe zi”.

Proiectul de la Sighisoara este primul de acest fel din Europa de Sud-Est. “Mai exista cateva initiative asemanatoare in Polonia, insa in niciun caz nu de dimensiunea acestuia, marimea lor nedepasind 50 mp. Adevarul este ca am spus primul din regiune, insa noi nu stim sa mai existe altundeva”, mai subliniaza managerul.

Cu toate aceste avantaje in minte, reprezentantii companiei preconizeaza ca “ca noul concept romanesc se va extinde puternic atat in cadrul retelei PROFI din tara, cat si in retelele altor retaileri din Romania si din strainatate”. De altfel, retailerul mai are deja o astfel de unitate in constructie, care va fi de o dimensiune si mai mare, si lucreaza si “la o noua tehnologie si mai ieftina”.

Planuri, dar nu de vanzare

Profi isi mentine pentru anul in curs planurile de expansiune, Pawel Musial vorbind de cel putin acelasi numar de deschideri ca si in 2013, adica 63. “Spun cel putin pentru ca pot fi si mai multe, insa eu am preferat intotdeauna sa fiu mai rezervat in declaratii si sa fac mai mult, spre deosebire de concurenta mea”, afirma executivul. Acesta a mai precizat ca expansiunea va fi finantata din profit si nu se ia in calcul o noua capitalizare.

“De patru ani avem crestere de doua cifre, iar pentru 2013 urmeaza sa anuntam rezultatele in curand. Ce pot sa va spun pentru moment este ca ele sunt peste asteptari”, completeaza Musial.

Referitor la zvonurile despre vanzarea retelei, managerul spune ca nu iau in calcul aceasta optiune, desi nu le lipsesc ofertele. “Am mai spus si repet: nu luam in calcul aceasta optiune. Nu pot sa nu observ ca a ramas aceasta mentalitate ca fondurile de investitii sunt grabite sa vanda, insa acest tip de comportament este specific unei perioade trecute. Suntem multumiti de performantele companiei si niemni nu este disperat sa vanda. Suntem o companie atractiva si avem constant oferte, cateva primite chiar la inceputul acestui an”, precizeaza Pawel Musial.

El a mai adaugat ca “Enterprise Investors este un fond de investitii care ne-a dat mana libera asa ca ce hotaram astazi putem incepe sa punem in aplicare de maine - fie ca vorbim de un nou format de magazin, de politica de pret sau sortimentati. Tocmai aceasta flexibilitate si viziune locala este si avantajul competitiv pe care il avem in fata retailerilor internationali, unde deciziile se iau de obicei la headquarters de catre oameni care nu cunosc cu adevarat piata. Imi place sa ma gandesc la Profi si competitia noastra ca la povestea din Biblie cu David si Goliat”, a mai spus Musial.

Cat despre inovatiile la care lucreaza retailerul, managerul spune ca acestea le vor da un avantaj competitiv suplimentar, “atat de necesar in acest moment al pietei in care toata lumea este in competitie cu toata lumea. Perioada in care lucrurile era diferentiate pe formate a trecut. Acum este razboi total.”

Pe termen mediu, conducerea Profi isi mai doreste sa ajunga la un numar de 400 de magazine si in top 5 retaileri din punct de vedere al cifrei de afaceri, de la pozitia 8 pe cat se afla in prezent.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content