Produsele multibeneficii orienteaza trendul in categoria deodorantelor | Progresiv

Cu un volum si o valoare a vanzarilor in continua crestere, categoria deodorantelor abunda in sortimentatii multiple adaptate nevoilor cotidiene. Produsele multibeneficii orienteaza trendul in categoria deodorantelor

Categoria deodorantelor se remarca printr-o consolidare accentuata a pozitiei de piata in cadrul comertului autohton, inregistrand in anul 2008, conform datelor furnizate de compania Nielsen, o crestere a volumului de vanzari de 16,5 % fata de anul 2007, atingand astfel 3.029,4 litri. In ceea ce priveste valoarea vanzarilor, in anul 2008 categoria deodorantelor a fost estimata la 251.956,3 lei, in crestere cu 22,6% fata de anul 2007.

Deodorantele dispuse la raftul magazinului prezinta o sortimentatie bogata din care fiecare consumator isi poate alege  produsul potrivit nevoilor. La nivelul ofertei se pot identifica deodorante sub forme diverse: crema, solid (stick), gel, deodorant cu bila (roll on) si spray. Pentru a face fata competitiei dar si din ideea de a se plia pe nevoile unui consumator exigent si educat,  producatorii au combinat caracteristicile mai multor tipuri de deodorante in produse unitare, multibeneficii. Se pot identifica asadar deodorantul crema solid, spray-ul aerosol si pulverizator.

Cinci producatori, 2/3 din vanzari
Producatorii cu cele mai insemnate cote de piata atat in volumul vanzarilor cat si in valoarea vanzarilor, conform datelor de monitorizare ale companiei Nielsen sunt: Unilever, Beiersdorf, Colgate Palmolive, Coty si Sarantis. In volumul vanzarilor, acestea au detinut in anul 2008 o cota de piata de 64,7% iar in ceea ce priveste valoarea vanzarilor de 76,1%.

Primele cinci marci de deodorante asa cum reiese din datele furnizate de compania de cercetare in ceea ce priveste volumul vanzarilor pe anul 2008, sunt: Nivea, Rexona, Dove, Adidas si STR 8. Acestea au detinut in anul 2008 o cota de piata de 38,8 %, ceea ce reflecta un grad de fragmentare al pietei destul de ridicat, la nivelul brandurilor. In ceea ce priveste valoarea vanzarilor, ierarhia realizata de compania Nielsen pe baza cercetarilor este usor schimbata, topul fiind compus din marci precum: Nivea, Rexona, Lady Speed Stick, Dove si Mennen. Cumulate, acestea ocupa o pondere in valoare de 48,7%.

Supermarketul, lider in vanzari
Pentru categoria de fata, cele mai reprezentative canale de vanzare in anul 2008 au fost supermarketurile, magazinele alimentare si magazinele de cosmetice. Dintre aceste locatii, cel mai mare volum al vanzarilor s-a inregistrat in cadrul supermarketurilor care au inregistrat, conform datelor Nielsen, o pondere de 55,7%. Pe locul secund din punct de vedere al vanzarilor in volum s-au situat magazinele alimentare cu 38,6% iar cel mai slab reprezentat canal din acest punct de vedere au fost magazinele de cosmetice care au generat 5,7% din procentul vanzarilor.

Din punct de vedere al valorii vanzarilor, in anul 2008 ponderea ridicata s-a mentinut tot la nivelul supermarketurilor, acestea cumuland 60,1%. Magazinele alimentare au cumulat 33,6% in cadrul vanzarilor in valoare pe cand  magazinele de cosmetice au inregistrat doar 6,3%, conform datelor provenite de la compania Nielsen.

Segmentarea in functie de sortimentatiile categoriei inregistreaza ponderi diferite din punct de vedere al vanzarilor. La acest nivel se remarca ponderea insemnata a spray-ului aerosol, urmat de alte doua sortimente, deodorantul solid si cel cu bila care inregistreaza ascensiuni de la an la an. Astfel, deodorantul sub forma de spray aerosol a inregistrat in anul 2008, conform datelor de audit furnizate de compania Nielsen, cel mai mare volum al vanzarilor, cumuland o pondere de 81,8%. Deodorantul solid (stick) a generat vanzari in volum de 10,1%  iar o pondere de 3,9% au cumulat deodorantele cu bila (roll on).

Ierarhia in valoarea vanzarilor pe anul 2008 debuteaza in mod evident cu segmentul spray-ului aerosol ce a cumulat o pondere de 60,1%, urmat fiind de stick cu 24,0% si de roll on cu 8,5%.
Cerintele tot mai sofisticate venite din partea consumatorilor cu privire la igiena personala i-au determinat pe producatori sa isi extinda portofoliile de produse. Daca in materie de producatori noi, singura noutate este intrarea Garnier pe segmentul deodorantelor, in ceea ce priveste sortimentatia putem afirma ca piata s-a aglomerat de produse menite sa satisfaca cele mai diverse necesitati.

Desi categoria deodorantelor este cat se poate de diversificata din acest punct de vedere, ponderea de piata a unor tipuri de produse este neinsemnata chiar inexistenta, semn ca acestea nu deservesc inca o categorie insemnata de populatie. Produsele mai putin reprezentative in aceasta categorie la nivelul comertului autohton sunt deodorantele crema si cele sub forma de servetel, precum si deodorantul solid crema sau deodorantul gel.

Accent pe produse multibeneficii

Avand in vedere stilul de viata al consumatorului autohton de pretutindeni, in viitor categoria deodorantelor multibeneficii isi va urma cursul ascendent. Consumatorul va fi orientat in alegerea sa de comoditatea de utilizare si transportare a produsului, dar si de avantajul prospetimii si protectiei de durata.

AAylex One restaurant Cocorico in parteneriat cu Auchan
AAylex ONE deschide primul restaurant Cocorico în parteneriat cu Auchan
Grupul AAylex ONE, producătorul brandului de carne de pui Cocorico, demarează un parteneriat cu Auchan Retail România și lansează un nou concept...
ATAC Galati Atac by Auchan hipermarket discounter hiperdiscounter deschidere magazin nou. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
ATAC by Auchan ajunge la cel de-al cincilea magazin
Auchan deschide un nou magazin ATAC Hiper Discount, formatul cu cele mai mici prețuri al rețelei, în Galați, după unitățile inaugurate în...
Logistica Supply chain colete transportatori firma de curierat. Colete trimise de la magazine si parteneri. Vezi pe revistaprogresiv.ro.
Packeta România ajunge la 1.800 magazine online și selleri parteneri
Packeta România, platformă digitală globală pentru ecommerce, parte din Packeta Group, anunță extinderea rețelei de magazine online și...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...