FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Produsele care ofera protectie solara ridicata sunt tot mai cautate

Produsele care ofera protectie solara ridicata sunt tot mai cautate

Si in 2012 se constata o continuare a tendintei conturate in anii precedenti - consumatorii sunt din ce in ce mai interesati de produsele cu factor de protectie mare si foarte mare, in contextul in care devin mai constienti de efectele nocive ale radiatiilor solare asupra pielii.

Educarea consumatorilor este principala parghie de crestere a categoriei utilizata de catre producatori. „In plus, numarul persoanelor cu pielea sensibila creste de la an la an, iar medicii dermatologi le recomanda pacientilor sa aleaga produse cu un factor de protectie ridicat”, afirma Ioana Borza, directorul de marketing al Farmec. Si Andreea Cremenescu, Brand Manager in cadrul Sarantis Romania, considera ca avansul consumului de produse cu factor de protectie solara ridicat este consecinta faptului ca romanii sunt din ce in ce mai educati in privinta riscurilor la care se supun in timp prin nefolosirea corespunzatoare a acestui tip de produse.

„Consumatorii romani sunt clar mult mai atenti si mult mai precauti in decizia lor de a alege, cumpara si consuma un produs de protectie solara. Sunt constienti de riscurile la care se expun neprotejandu-se in mod corespunzator si sunt dispusi sa investeasca in produse de calitate specifice fiecarei nevoi, fiecarui tip de ten, alegand cu atentie mai ales produsele de protectie pentru copii si bebelusi”, spune, la randul sau, Alina Soare - Brand Manager Nivea Sun in cadrul Beiersdorf Romania.

In interiorul categoriei, segmentul produselor de protectie solara cu SPF mare pentru copii si bebelusi este unul dintre cele mai dinamice si atractive pentru retaileri. Numarul mare de lansari de astfel de produse in 2012 confirma potentialul acestuia: brandurile Gerovital Sun (Farmec), Elmiplant (Sarantis) si Cosmetic Plant au anuntat recent extinderi de game prin lansarea unor produse concepute special pentru copii.

La capitolul noutati, trebuie mentionata si lansarea brandului american Hawaiian Tropic in Romania, distribuit de catre Elgeka-Ferfelis.

O alta tendinta, observata de altfel la nivelul intregii piete de produse pentru ingrijirea corpului, este orientarea consumatorilor catre produse cu formule cat mai sanatoase pentru piele. „Tendinta manifestata la nivelul tuturor produselor cosmetice si deci si in categorie este folosirea ingredientelor 100% organice sau 100% naturale in cadrul formulelor. Aceste ingrediente sunt obtinute prin metode blande, din culturi organice, strict controlate”, precizeaza Andreea Cremenescu.

Pe de alta parte, un pas important in consolidarea categoriei a fost facut prin unificarea la nivel european a metodelor de testare a factorului de protectie solara (SPF) declarat pe produse, precum si a informatiilor transmise catre consumatori pe ambalajele produselor. Acest lucru presupune o competitie corecta intre producatori si evitarea situatiilor in care SPF-ul declarat pe produse nu corespunde cu realitatea din cauza metodelor diferite de testare a formulelor.

„Desigur, in Romania mai exista inca producatori fantoma care comercializeaza la preturi ridicol de mici produse cu SPF declarat, necorespunzator normelor UE, insa noi speram ca autoritatile statului vor sanctiona aceste companii pentru a le descuraja pe termen lung”, atrage atentia Andreea Cremenescu.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content