FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Produse cu "pasaport international" la OK Supermarket Otopeni

Produse cu "pasaport international" la OK Supermarket Otopeni

Pentru magazinul OK Supermarket din Otopeni, apropierea de Aeroportul International Henri Coanda nu este o simpla coincidenta. Inspirati de stilul cosmopolit al pasagerilor care vin si pleaca de la Otopeni, proprietarii magazinului au mizat pe o oferta diversificata de produse provenite din intreaga lume, care sa ii multumeasca si pe clientii mai sofisticati

OK Supermarket, afacerea din retail a familiei de origine iordaniana Farr, este un business care a avut intotdeauna ca punct central vanzarea de produse premium. Cu un prim magazin deschis in 1997 in centrul Bucurestiului, in zona Gradina Icoanei – unde locuiesc oameni cu venituri peste medie – familia Farr a luat decizia de a deschide un nou magazin, in iulie 2010.

A fost ales orasul Otopeni, iar principalul motiv al alegerii pentru noua deschiderea a fost faptul ca imobilul in care a fost inaugurat magazinul se afla in proprietatea familiei Farr. In urma inchiderii magazinului de mobila Neoset, operat in aceasta locatie, Nazir Farr a decis sa nu mai inchirieze spatiul. „In conditiile in care piata imobiliara nu a mai mers, am decis sa facem magazinul, avand in vedere ca retailul este un business la care ne pricepem foarte bine”, spune Samer Farr, fiul lui Nazir Farr, care se ocupa de afacere impreuna cu tatal sau si cu fratele sau, Saleh.

Pe de alta parte parte, in cazul deschiderii noului magazinului din Otopeni au contat si apropierea de localitatile cu cartiere de vile din nordul Bucurestiului si vecinatatea aeroportului. Avantajul principal al locatiei il reprezinta zona intens circulata, aflata la intrarea in oras, care permite operarea magazinului cu program non-stop, mai ales ca in vecinatate este o benzinarie Mol si un restaurant McDonald’s, ambele avand, de asemenea, program non-stop.

„Nici aici si nici la celalalt magazin, inaugurat in 1997 in centrul Bucurestiului, nu am inchis niciodata. La celalalt magazin a fost nevoie sa facem si cateva revelioane, pentru a nu inchide. Inventarul este facut pe fiecare raion separat, timp de 24 de ore incontinuu, astfel incat magazinul sa functioneze permanent”, subliniaza Samer Farr.

Produse pentru cunoscatori

La fel ca in cazul magazinului din centrul Capitalei, sortimentatia OK Supermarket se bazeaza in primul rand pe produse premium, unele dintre ele fiind greu de gasit in alte magazine.

In schimb, daca magazinul de langa Gradina Icoanei are o suprafata de vanzare de 180 mp, cel de la Otopeni are un spatiu de vanzare de 500 mp, astfel ca gama de produse este mult mai mare, peste 10.000 de produse fiind expuse la raft.
O mare parte dintre alimentele si bauturile comercializate sunt aduse din import. „Ne bazam foarte mult pe o gama foarte variata de produse, iar segmentul de piata pe care ne situam este medium spre premium”, a precizat reprezentantul Farr Group, in conditiile in care cel mai scump produs din magazinul din Otopeni este sampania Dom Perignon, care costa 900 de lei sticla.

Exista si articole care se gasesc aproape exclusiv la OK Supermarket, cum ar fi bautura racoritoare cu continut de 50% de apa de cocos, adusa din Thailanda, nectaruri din fructe exotice la doza sau beri manastiresti belgiene. Exista, de asemenea, o gama importanta de vinuri din Lumea Noua, dar si din colectiile autohtone premium, destinate in general segmentului HoReCa si magazinelor specializate.

La raionul de sosuri si condimente se gasesc, printre altele, muguri de bambus si sos chutney de portocale, produsele fiind destinate prepararii unor mancaruri mai putin cunoscute in Romania. „Chiar daca nu avem un rulaj extraordinar cu aceste produse, avem clienti pe care ii targetam cu ele, care stiu cum sa le utilizeze si pe care vrem sa ii atragem in magazin”, a explicat Samer Farr.

Accent pe proximitate

Chiar daca accentul este pus pe produsele premium, nu sunt neglijati nici potentialii clienti din jurul magazinului. „Clientela am castigat-o in timp in special prin intermediul recomandarilor cumparatorilor si datorita programului de functionare care ofera posibilitatea clientilor sa vina la cumparaturi la orice ora”, a precizat Samer Farr. Astfel, una dintre categoriile de produse care se vand cel mai bine sunt lactatele, OK Supermarket si Mega Image Otopeni fiind singurele magazine mai mari din oras cu sortimentatie completa de produse proaspete.

In privinta preturilor, la SKU-urile cu rulaj mare in retailul modern, OK Supermarket nu poate concura cu lanturile mari de magazine, insa la produsele de nisa, cum sunt cele din import, preturile din magazinul din Otopeni se apropie destul de mult de cele practicate de marii retaileri. „Aici e concurenta. Multi dintre clientii nostri de aici ne compara cu Carrefour Baneasa si cu Mega Image Otopeni. Totodata, avand in vedere situatia actuala, nu mai poti merge cu adaosuri mari”, a afirmat Samer Farr.

Magazinul are si un raion de mancare calda, cu preparate traditionale si internationale, Farr Group avand propria divizie de catering pentru magazinele pe care le opereaza.

Un interes sporit este acordat produselor Bio si celor pentru o alimentatie sanatoasa, cum ar fi semintele sau cerealele. Exista si cativa producatori de profil prezenti cu toata gama de produse in magazinul OK Supermarket. Interesant este si modul de asezare al acestor produse, care nu au un raion propriu, ci sunt asezate la raioanele cu categoriile de produse din care fac parte. Astfel, clientii pot gasi varianta Bio a unui aliment alaturi de varianta clasica. „Am vazut ca vanzarea produselor Bio are un impact mai bun daca le punem langa cele obisnuite”, excplica Samer Farr.

Planuri de extindere

Farr Group, firma prin care sunt operate cele doua magazine OK Supermarket, este administrata de Nazir Farr impreuna cu cei doi fii ai sai – Samer si Saleh Farr – in timp ce sotia sa, Mihaela, se ocupa de activitatea de catering pentru cele doua magazine.

Afacerile Farr Group au crescut in 2011 la aproape 14 milioane de lei fata de rulajele de 12 milioane de lei inregistrate in 2010. La acest lucru a contribuit si faptul ca magazinul din Otopeni a fost deschis tot anul. Potrivit lui Samer Farr, al doilea an complet de functionare (iulie 2011- iunie 2012) a insemnat o crestere cu 50% a vanzarilor magazinului din Otopeni fata de primul an. El se asteapta ca avansul vanzarilor pe intregul an 2012 sa fie mai mare cu 30% fata de 2011.

Magazinul a ajuns la 800 de clienti pe zi in timpul saptamanii si aproximativ o mie in zilele de weekend. S-au conturat si anumite obiceiuri de cumparare: clientii vin sa cumpere din ce in ce mai mult seara, iar vanzarile merg mai bine in sezonul cald decat in cel rece. Familia Farr va mai deschide inca un magazin pana la sfarsitul acestui an, tot in nordul Capitalei. In prezent, magazinul se afla in constructie si va fi, la fel ca primele doua unitati, intr-o cladire aflata in proprietatea antreprenorilor. „Vrem pentru inceput sa deschidem cateva magazine proprii si apoi mai vedem daca ne mai extindem mai mult”, a incheiat Samer Farr.

Date esentiale:

- Adresa: Calea Bucurestilor,
nr. 16, Otopeni
- Suprafata de vanzare: 500 mp
- Suprafata totala: 800 mp
- Pondere produse alimentare (si tigari): 85%
- Numar SKU-uri: peste 10.000
- Numar angajati: 22
- Numar case de marcat: 2
- Trafic zilnic de clienti: 800

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content