FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Principalele tendinte care vor marca industria globala a bauturilor in acest an

Principalele tendinte care vor marca industria globala a bauturilor in acest an

Analizand evolutia industriei globale a bauturilor alcoolice si non-alcoolice in 2011 din perspectiva obiceiurilor de consum, Claire Pheonix, Managing Editor al revistei britanice “Beverage Innovation”, a trasat cele mai importante 15 de tendinte despre care considera ca vor marca industria de profil in acest an.

Asadar, ce s-a schimbat in 2011 si spre ce se indreapta lucrurile in 2012?

Cafeaua a fost in 2011 una din principalele categorii de produse in care s-au putut observa miscari strategice, in special in ceea ce priveste sectorul HoReCa, unde si-au facut aparitia variante cu diferite arome – caramel, vanilie, alune – aducand un plus de valoare ce se traduce prin loialitatea clientilor si marjele de profit. Aceasta tendinta, de diversificare a ofertei, se va mentine si in acest an mai ales in zona de inovatie, prin lansarea pe piata a produselor ready-to-drink (bauturi gata preparate) ambalate in cani de unica folosinta, sticle sau recipiente de carton. O alta directie spre care se vor indrepta producatorii de cafea in acest an este reprezentata de capsulele de cappuccino si espresso pentru acasa.

Berea si cidrul cu arome – doua categorii de bauturi care au inregistrat cresteri semnificative in ultimul an, in special in randul consumatorilor tineri, cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani. Astfel, pe langa variantele clasice – mar si para – portofoliile producatorilor au inceput sa fie imbogatite cu arome noi, precum zmeura si capsunile.

Stevia. Raspunzand cererilor venite din partea consumatorilor pentru bauturi naturale si cu continut redus de calorii, recenta autorizare a Comisiei Europene de utilizare a Steviei ca indulcitor in industria alimentara reprezinta o adevarata rampa pentru lansarea de noi bauturi.

Energia naturala, un concept care s-a nascut din dorinta consumatorilor de a beneficia de produse cu ingrediente cat mai naturale. Astfel, pe masura ce tot mai multi consumatori constientizeaza importanta acestor elemente si in vocabularul lor sunt tot mai prezente cuvinte sau sintagme precum “antioxidant” si “contine vitamina C”, o alta tendinta care se contureaza pentru acest an este dubla functionalitate a bauturilor. Un astfel de exemplu, cand o bautura face mai mult decat doar sa hidrateze, este cel al piureurilor de fructe, care in unele situatii inlocuiesc o masa.

Apa va ramane categoria de bauturi cu cele mai mari vanzari la nivel global, conform datelor centralizate de compania de cercetare Zenith International, existand perspective de continua crestere si pentru urmatorii ani.

Bauturile racoritoare carbonatate au cunoscut in ultimii ani o revenire a popularitatii, produsele din categorie fiind percepute ca un “moft accesibil”, mai ales de catre familiile afectate de contextul economic dificil.

Bauturile cu arome de citrice au inregistrat o evolutie pozitiva in ultimul an, portofoliile producatorilor ingloband tot mai multe arome exotice, precum lamaia, visina tropicala, nuca de cocos, ananas, grapefruit si soc, numarul acestora fiind asteptat sa creasca si in continuare.

Bauturile “curate” (clear beverages) devin din ce in ce mai populare, fiind vazute ca o alternativa hidratanta si naturala. Aceasta categorie include bauturile pentru cei care nu sofeaza, dar si cele care se adreseaza persoanelor care isi monitorizeaza greutatea.

Una dintre cele mai notabile miscari remarcate in industria bauturilor se refera la categoria de bauturi alcoolice, in zona produselor “ready-to-drink” (RDT - mixuri de bauturi alcoolice, gata preparate).

Ghimbirul, un ingredient devenit tot mai popular atat in cazul bauturilor plate, cat si al celor carbonatate.

Ovazul este un alt ingredient in tendinte la ora actuala, utilizat in produsele cu eliberare treptata de carbohidrati.

Ceaiurile “ready-to-drink” reprezinta o alta categorie care inregistreaza cresteri semnificative la nivel global, tendinta care se va mentine si in viitor, in special la variantele de 50cl.

Ambalajele aseptice, utilizate in special pentru bauturi lactate si sucuri, devine o norma pentru producatorii care doresc sa ofere produse premium, naturale, fara conservanti.

Bauturile speciale pentru copii reprezinta o alta categorie cu potential de crestere, in special datorita modului mai facil in care pot obtine “aprobarea” cumparatorilor – parintii.

Nu in ultimul rand, sustenabilitatea vizibila in obtinerea ambalajelor, care le demonstreaza consumatorilor ca un anumit producator este preocupat de mediu si investeste in tehnologii sau programe de reciclare.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content