FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Primii trei jucatori sunt prezenti in 9 din 10 magazine

Primii trei jucatori sunt prezenti in 9 din 10 magazine

Tigaretele isi merita statutul de locomotiva a vanzarilor in canalul traditional, dovada fiind diversitatea brandurilor expuse spre comercializare. In ciuda prezentei puternice la raft, investitiile producatorilor in display-uri in interiorul magazinelor au fost reduse, tinand cont de numarul acestora.

Compania Instore Power Provider a realizat in exclusivitate pentru revista Magazinul Progresiv un studiu privind mercantizarea categoriei tigaretelor in comertul traditional din Bucuresti. In urma studiului au fost identificati producatorii de profil cu prezenta la raft, pe tipuri de magazine, precum si marcile de tigarete cu cea mai mare incidenta. De asemenea, studiul a evidentiat si aspectele particulare precum clasamentul producatorilor in functie de prezenta prin display-uri.

In realizarea acestui studiu, Instore Power Provider (IPP) a vizitat 100 de magazine cu vanzare asistata din comertul traditional din Bucuresti, care au comercializat tigarete in perioada 3-8 august. Au fost vizitate patru tipuri de magazine: alimentare mici (< 50 mp), alimentare mari (51-200 mp), chioscuri alimentare (cu vanzare la geam) si magazine specializate in vanzarea produselor din tutun.

British American Tobacco, prezent in aproape toate magazinele

Primele 10 branduri de tigarete identificate in locatiile vizitate au inregistrat un scor de incidenta ridicat, de peste 70%. Cu alte cuvinte, Viceroy, marca cu cea mai slaba incidenta din clasament, se regaseste in 7 din cele 10 locatii vizitate. In varful clasamentului se regasesc marcile Kent si Pall Mall, cu un nivel de prezenta de 99%, respectiv 92%, urmate de Marlboro, cu 89%. Din cele 10 marci prezente in top, cinci apartin producatorul BAT (Kent, Pall Mall, Dunhill, Vogue, Viceroy), trei revin lui Phillip Morris (Marlboro, L&M, Virginia), in timp ce JTI detine doua branduri (Camel, Winston).

[click pentru marire]

BAT (British American Tobacco) a fost producatorul cu cele mai multe display-uri prezente la nivelul suprafatei de vanzare (in numar de 14), urmat de Philip Morris, cu 10, si JTI (Japan Tobacco International) cu doua dispay-uri.
Ierarhia producatorilor in functie de prezenta in cadrul magazinelor traditionale are aceeasi configuratie – BAT, Philip Morris, JTI si Imperial Tobacco. In alimentarele mici (<50 mp) de exemplu, produsele BAT au fost regasite in toate magazinele, in timp ce marcile Philip Morris in 90% dintre locatii, iar cele ale JTI in 80% din unitatile vizitate. In ceea ce priveste ierarhia marcilor, Kent a fost prezenta la vanzare in toate alimentarele mici vizitate, iar Pall Mall si Marlboro in 90%, respectiv 87% dintre acestea.

Concomitent cu majorarea spatiului de vanzare, se observa si o diversificare a sortimentatiei prezente la raft. In alimentarele mari (51-200 mp) vizitate, produsele BAT au fost regasite in toate magazinele, in timp ce produsele Philip Morris si JTI au fost identificate in 95% dintre cazuri. Marcile Kent si Pall Mall au inregistrat o prezenta de 100% in locatiile vizitate, iar Winston, Marlboro, Virginia, L&M si Dunhill au fost prezente in peste 95% din locatiile vizitate.Winchester (JTI)  si Parliament (Philip Morris) sunt doua noi marci in clasament, a caror prezenta a fost identificata in alimentarele mari.

Winston si Marlboro, cea mai mare prezenta in canalul specializat

Si in chioscurile alimentare vizitate de reprezentantii Instore Power Provider in Bucuresti, produsele BAT au fost gasite in toate magazinele, in timp ce cele ale producatorilor Philip Morris si JTI au fost regasite in proportie de 91%, respectiv 78%. La nivelul acestui format de magazin, primele trei branduri in functie de rata de incidenta apartin producatorului BAT. Astfel, Kent a fost prezent in toate chioscurile alimentare, iar Dunhill si Pall Mall in 91% dintre acestea. Marci precum Marlboro, L&M si Vogue au fost gasite la vanzare in circa 8 din 10 din chioscuri alimentare vizitate.

In magazinele specializate in vanzarea de produse din tutun, JTI si Philip Morris au inregistrat o incidenta similara, de 94%, in timp ce BAT a avut o rata de prezenta de 89%. Imperial Tobacco a avut, in perioada analizata, o prezenta mult mai slaba in canalul specializat, producatorul regasindu-se in 3 din 10 locatii vizitate. In ceea ce priveste brandurile, Winston si Marlboro au inregistrat cea mai mare prezenta in canalul specializat, de 94%.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content