FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Pret sau Valoare, dilema industriei in 2011

Pret sau Valoare, dilema industriei in 2011

Schimbarile economice au creat noi tipologii de cumparare, noi topuri in randul retailerilor si noi preferinte in branduri.S-au schimbat si modalitatile de atragere a consumatorilor, acestia nu mai asculta doar ce au brandurile de spus, ci se bazeaza pe o varietate de surse, pe experti sau pe retele sociale.

Oamenii cer dialoguri cu producatorii si se asteapta sa aiba un rol in brandurile cu care interactioneaza sau in comunitatile in care traiesc.
Se defineste, astfel, un nou tip de consumator „Smart Shopper”. Intr-un raport al IGD Retail Analysis se mentioneaza ca mai mult de jumatate din consumatori au economisit in ultimele 6 luni, dar doar 10% simt ca au facut rabat la calitate. Acesta este talentul Smart Shopperului, de a cauta Valoare: Calitate buna la cel mai bun Pret.

Pentru retailer, Smart Shopperul reprezinta atat o oportunitate cat si o amenintare. Daca pe de o parte creste timpul petrecut in magazin cu aproximativ 25% (ceea ce ofera retailerului ocazia de a prezenta diverse oferte sau a se diferentia), pe de alta parte creste si tendinta de a cauta in mai multe magazine produsul ideal... ceea ce inseamna ca retailerii vor folosi probabil acest extra timp ca sa ii tina pur si simplu in magazinul lor. Comunicarea brandurilor si a retailerilor va trebui sa se schimbe si ea, sa promoveze (plus)valoare in cele mai relevante si credibile moduri si sa iasa din batalia preturilor.

Brandurile ar trebui sa ia partea buna a acestei perioade si sa isi mentina sau sa isi creasca statutul de brand, sa-si intareasca relatia cu consumatorii si sa ii faca pe acestia sa se simta parte din brand.

Nu spun ca trebuie sa creasca bugetele de comunicare sau sa uitam definitiv de promotiile de pret, ci ca trebuie schimbata directia low-price catre directia high-value care ajunge sa diferentieze si sa creasca brandurile. Trebuie sa cream proiecte care pretind inovatie la nivel de mix de marke­ting si de programe multi-channel sau media neutral care sa aduca plus valoarea dorita.

De exemplu, se poate vorbi de Valoare intr-un fel in care ii facem pe oameni sa se simta bine in aceste conditii economice (si nu saraci, speriati sau neputinciosi). Cu alte cuvinte, brandurile pot si trebuie sa ofere solutii creative, adecvate timpurilor economice in loc de simple justificari de pret.
Ceea ce conteaza in brand marketing, si a contat dintotdeauna, este relatia dintre brand si consumator, iar orice relatie de succes se bazeaza pe incredere.

Iar increderea este cu atat mai importanta acum cu cat totul este in schimbare si totul merge „pe repede inainte”. Oamenii sunt bombardati cu informatii pe care nu au timp sa le sorteze, sunt prea ocupati sa isi asume riscuri cu ceva nedovedit sau nevaloros. Oamenii au nevoie de produse bune, de branduri puternice, de povesti credibile, de business-uri puternice si de oameni in care sa creada.

Dupa un an de manifestari orientate catre pret, brandurile trebuie sa creasca increderea in consumatori cu mai mult de-atat. Un pas important este intelegerea si acceptarea faptului ca oamenii, consumatorii, sunt in control din ce in ce mai mult. Oamenii se implica! iar asta inseamna ca atat brandurile, cat si managerii acestora (producatori, agentii de comunicare, retaileri) trebuie sa socializeze mai mult cu consumatorii lor pentru a fi credibili, preferati si recomandati.

Al doilea pas important este acceptarea ca brandurile au nevoie de viziuni pe termen lung. Sacrificarea brandului pentru profit va trebui diminuata pentru ca asta inseamna business bun pe termen lung.
In aceasta perioada economica trebuie sa fim intelegatori si sa acceptam oamenii asa cum sunt, sa stam mai aproape de ceea ce conteaza cu adevarat si ce face diferenta in viata lor, in familia lor si in comunitatea lor.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content