FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Premii la borcan

Premii la borcan

Toamna este prin excelenta sezonul prepararii conservelor. Si, implicit, al oamenilor gospodari. Atunci, de ce nu ar fi si sezonul unor actiuni inedite de marketing si comunicare pentru magazinul pe care il gestionati?
Oferiti-le consumatorilor ocazia sa isi pregateasca produsele preferate pentru camara pe care si-o aprovizioneaza pentru iarna, ajutandu-i sa isi procure tot ce le trebuie din magazinul dumneavoastra. Si pentru ca lucrurile sa devina memorabile, faceti din aceasta perioada un eveniment. De pe urma caruia sa aiba de castigat toata lumea, in aceeasi masura: magazinul, consumatorii si comunitatea.

Primul lucru pe care trebuie sa il aveti in vedere in aceasta perioada, daca va atrage ideea de a marsa pe o campanie care sa aiba ca obiectiv camara de iarna, este acela ca aveti in piata de legume si fructe un concurent aprig. Pe de alta parte, aveti fata de acest competitor principal un avantaj de necontestat: posibilitatea de a le furniza consumatorilor toate gamele de ingrediente si de materiale necesare pentru realizarea conservelor.

Sub acoperisul magazinului au loc nu doar produsele care urmeaza a fi conservate, ci si toate auxiliarele alimentare (conservantii, mirodeniile, oteturile, uleiurile, condimentele), si borcanele, si capacele si etichetele... In plus, aveti oportunitatea de a genera interes sustinut fata de vanzari si de a comunica eficient cu consumatorii, prin materiale promotionale clare si bine amplasate. Asadar, inainte de orice, asigurati-va ca asezati in rafturi tot ce este necesar pentru a transforma listele gospodinelor in simple foi de hartie pe care toate cele scrise acasa sa fie bifate la incheierea „excursiei” la cumparaturi.

Dupa ce asigurati toata logistica pe care o poate presupune actiunea „Camara 2010”, pregatiti cateva elemente de semnalizare sugestive prin care sa le comunicati clientilor ca sunteti sursa lor numarul unu in aprovizionarea pentru delicioasele viitoare zacusti, conserve, muraturi si dulceturi pe care le vor aseza gospodareste in rafturile camarilor. Zvonistica mediatica va avantajeaza deja de ceva vreme: se anunta o iarna crunta, lunga si geroasa, pentru care toata lumea trebuie sa isi faca griji. Media ii sperie zilnic pe oameni in legatura cu toate greutatile prin care urmeaza sa treaca in anotimpul ce vine si care numai alb nu mai e. Nu ii lasati pe consumatori sa vada doar partea neagra a situatiei si doar dezavantajele iernii; incercati sa le comunicati faptul ca oamenii gospodari trebuie sa se descurce in orice situatie, sa isi dramuiasca veniturile (cu atat mai mult cu cat sunt din ce in ce mai mici) cu grija si pricepere si sa se organizeze singuri atunci cand cei care au responsabilitatea destinelor lor bajbaie lamentabil si se dovedesc incapabili sa rezolve in mod decent situatia.

Mesaje in ton cu vremurile

Adaugati la rafturi materiale promotionale care sa le indice sugestii de achizitie si de preparare. Presiunea cu care se confrunta societatea va obliga la ajustarea mesajelor in consecinta. In plina criza, ar fi de-a dreptul o gafa sa mizati pe conceptele traditionale, gen „cornul abundentei”, „bogatia toamnei” sau „zilele recoltei”. Pe langa faptul ca sunt cliseizate de atata uz, sunt si penibile pentru situatia dramatica prin care trecem cu totii. Fiti realisti si mizati pe bunul simt pe care il asteapta consumatorii de la dumneavoastra. Adresati-le mesaje care sa faca apel la capacitatea lor de a discerne si oferiti-le posibilitatea de a se gospodari si cu ajutorul magazinului dumneavoastra.

Acum este, poate mai mult ca niciodata, perioada de glorie a promotiilor, a premiilor care sa rasplateasca frecventa de cumparare si fidelitatea, a reducerilor pentru produsele de sezon. Asta asteapta consumatorii care nu mai stiu cum sa isi imparta veniturile intre multele cheltuieli carora trebuie sa le faca fata. Organizati in magazin un raion dedicat acestei actiuni, o „camara” in care sa aduceti aproape unele de altele toate produsele implicate in pregatirile de toamna. Pe langa valoarea practica, utila, pe care o are un astfel de plasament, inclusiv estetica spatiului va avea de castigat. Puteti chiar sa combinati pachete prestabilite pentru pregatirea muraturilor, care sa contina cantitatea de legume pentru o portie de muraturi, plus condimentele necesare, poate chiar si vasul in care acestea sa fie puse la murat, totul cu un pret avantajos net fata de achizitia per bucata. Procedati la fel si pentru retetele de dulceturi sau diferite alte conserve.

Concurs de (pre)gatit camara

Pentru ca sezonul toamnei si pregatirea iernii sa nu fie active doar din punct de vedere al activitatilor gospodaresti, ci si in ceea ce priveste roadele pe care se cuvine sa le culeaga oricine e harnic si bun gospodar, incercati sa organizati o tombola sau chiar un eveniment cu scop caritabil, cu care sa incheiati un posibil concurs de (pre)gatit camara pentru sezonul rece. Se intelege ca cea mai la indemana tema este prepararea conservelor si a muraturilor pentru iarna. Incercati sa ii atrageti pe consumatori intr-o astfel de campanie si sa ii incurajati sa pregateasca produse pentru camara de iarna, cu care sa participe la un concurs rasplatit cu premii sau cu bucuria de a fi parte dintr-un proiect de responsabilitate sociala.

Premiile pentru cei care castiga un astfel de concurs se pot esalona gradual ca valoare si pot fi extrem de atractive, mai ales in circumstantele actuale; in definitiv, marea masa a consumatorilor dispusi sa raspunda invitatiei dumneavoastra de a participa la o astfel de competitie se regasesc in profilul celor multi, care pana nu demult cumparau frigidere si televizoare „doar cu buletinul”. Acum, cand cinismul si lipsa de sinceritate a abordarilor de acest fel isi arata consecintele drastice, e momentul sa le oferiti oamenilor lucruri de care au nevoie, dar pe care le pot dobandi fara sa isi bata singuri cuie in talpi: de la dotarea unei bucatarii, la aparatura casnica, premii in bani sau excursii in tari celebre pentru mirodenii sau gastronomie, puteti stabili un set de recompense pe cat de atractive, pe atat de utile, de concrete si de realiste. In definitiv, cei care participa la concurs de conserve aduc in „scena” lucruri concrete, asa ca vor fi bucurosi sa faca asta pentru a primi in schimb ceva de care au nevoie. Sunt satui de iluzii.

Gospodariti-va bine magazinul

Partea frumoasa a lucrurilor este ca o astfel de campanie poate beneficia de elemente interactive. Puteti dedica o pagina de internet pentru aceste sesiuni de gatit sau puteti organiza chiar in magazin o astfel de desfasurare de forte. Daca decideti sa realizati campania prin doua componente distincte – tombola si demonstratie de gatit – e indicat sa faceti mai intai tombola, prilej cu care faceti si selectia pentru cele mai interesante retete de muraturi, conserve si dulceturi.

Triate, astfel, pe spranceana, gospodinele selectate pentru demonstratia practica de asamblat rezerve de iarna si eligibile pentru premiile cele mari vor fi mai putine si mai relevante. Puteti gandi diverse categorii de manifestare a talentelor in acest domeniu: conserve bio, cele mai frumoase muraturi, cele mai surprinzatoare gusturi, cele mai dulci borcane etc.
Profitati de diversitatea fara limite a retetelor de muraturi, dulceturi, gemuri si conserve pentru a antrena creativitatea publicului si pentru a realiza o campanie inedita de toamna.

Si pentru ca sa incununati efortul – deloc mic – al unei astfel de provocari cu un succes care sa aduca multumire mai multa tuturor, magazinul dumneavoastra poate alege sa ofere o parte dintre muraturile, conservele si dulceturile fabricate cu ocazia acestui sezon unui azil de copii sau de batrani.
Pentru o tara ca Romania, care pastreaza in memoria colectiva experiente precum celebra Zi a Recoltei, in care se glorifica bogatia (saraca!) prin tablouri uriase, construite din legume si fructe, spre bucuria unui conducator care isi infometa poporul, sau ca cea a consumului mult peste limita veniturilor, o vreme in care oamenii sa invete sa daruiasca sincer din putinul pe care il au poate fi o lectie necesara.

Aveti sansa sa deveniti promotorul unei astfel de idei care, cu siguranta, a incoltit deja in mintea multora dintre noi sau exista latent in inima multora. Fiti printre primii care in loc sa se lamenteze si sa astepte sa treaca perioada crizei, cauta zi de zi solutii de a-si optimiza activitatea, de a se organiza in raport cu timpurile din ce in ce mai complicate si de a aduce valoare prin actiunile intreprinse. Cuvantul - cheie al acestei etape din evolutia noastra este: gospodar. Gospodariti-va bine magazinul si veti avea mereu tot ce va trebuie. 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content