FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Pregatiti-va pentru un nou mediu concurential!

Pregatiti-va pentru un nou mediu concurential!

Ati recunoscut, desigur, titlul celui mai recent eveniment de retail si FMCG organizat de Magazinul Progresiv in aceasta toamna. Pe parcursul unei zile am incercat sa reconstituim, din puncte de vedere diferite, peisajul economic din 2010, si sa anticipam, pe cat posibil, „provocarile” lui 2011.

Am aflat, astfel, ca piata de FMCG per total, continua sa scada, desi cifrele negative de la inceputul toamnei sunt, parca, ceva mai aproape de zero decat in vara. De abia anul acesta consumatorul a inceput sa simta greul recesiunii asa ca s-a repliat pe a economisi, a renuntat la micile placeri ale vietii (si nu vorbesc aici neaparat de un baton de ciocolata, ci mai degraba de vacante, berea cu prietenii si creditul cu buletinul) si gandeste febril la modalitati de a-si tine familia pe linia de plutire pana trece furtuna.

Cat priveste producatorii si comerciantii, lait-motivul este acelasi: sa lucram mai bine impreuna. Sper doar ca acest refren sa capete din acest moment alte intelesuri, mai practice, caci, altfel, ramane o fraza repetata inutil. Acum contextul este total diferit. Nu numai ca piata se lupta pentru un consumator cu mai multi nori negri deasupra capului, ci piata insasi, in interiorul ei, a devenit mult mai dura, mai stransa, cu canale noi de vanzare aparute si pe meleagurile autohtone. De aceea, acum este momentul ca adevaratul inteles al cuvantului cooperare sa iasa la suprafata.

Pe acest fond, am auzit si despre un posibil model de reluare a cresterii economice in Romania, de aceasta data pe baze sustenabile, adica pe baza productiei si a valorii adaugate. Una dintre cai ar fi impulsionarea agriculturii si incurajarea productiei locale alimentare, in acelasi timp mult dorita oportunitate pentru retail, cat si modalitate de revenire pentru economia romaneasca. Ce lipseste? Dincolo de sprijinul statului, este nevoie si de o voce puternica si unitara a industriei de retail si FMCG, a sindicatelor si patronatelor, care sa propuna solutii si sa contribuie la atingerea lor.
Si, pe langa acestea, un mediu de afaceri stabil si o legislatie predictibila, conditii care, deocamdata, raman la capitolul mari sperante. In cateva cuvinte, cam acestea sunt apele in care inotam. Sunt suficient de tulburi astfel incat „colaborarea” sa impinga barca la mal?

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content