FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > PLMA 2009 â�� Marcile private, solutia succesului

PLMA 2009 � Marcile private, solutia succesului

De aproximativ 24 de ani, targul international de marci proprii organizat anual de PLMA (Asociatia Producatorilor de Marci Private) sub denumirea „World of Private Label” a adunat retalierii si producatorii din toata lumea in cautare de idei de noi produse, de noi contacte si de concepte inovatoare care sa ii ajute in cadrul propriilor programe de marci private.

Astazi, nevoia de noi produse, contacte si idei pare sa fi atins punctul maxim. Perioada de recesiune prin care trece Europa, cea mai dificila din ultimii 50 de ani, a obligat retailerii sa se prezinte cu pachete de strategii care de care mai inovatoare la editia de acest an a PLMA, eveniment care si-a deschis portile in data de 26 mai, in cadrul complexului expozitional RAI din Amsterdam.

Targul din acest an, desfasurat pe durata a doua zile, a fost, conform spuselor organizatorilor, cel mai mare de pana acum in ceea ce priveste atat numarul de standuri (3.200 reprezentand aproximativ 1.700 de companii), cat si din punctul de vedere al tarilor expozante, 100 la numar. De mentionat este prezenta a 39 de pavilioane nationale sau regionale, inregistrandu-se debuturi din partea unor tari precum Irlanda, China, Coreea de Sud, Turcia, Republica Ceha sau Letonia.

In ciuda cifrelor impresionante oferite de organizatori, s-a remarcat participarea mult redusa, fata de editia din 2008 a targului, a companiilor romanesti, care nu au putut expune in acest an sub un pavilion national. Companiile romanesti expozante la PLMA au fost Sam Mills, European Drinks si European Food.

Evenimentul din Amsterdam a fost gazda unor dezvoltari importante in segmentele produse noi si ambalaje, inovatiile din intreaga lume, in numar de cateva sute, fiind prezentate publicului in cadrul unei expozitii speciale, intitulate „PLMA’s Idea Supermarket”. Aici a fost prezenta, din nou, in sectiunea dedicata revistelor internationale dedicate pietei de FMCG si revista Magazinul Progresiv, alaturi de alte publicatii importante la nivel european, precum Food, Private Label UK, PLE sau Private Label International.

Sectorul marcilor private se dovedeste a fi, in prezent, unul deosebit de important, avand in vedere faptul ca marile lanturi de supermarketuri si de hypermarketuri isi extind oferta de produse pentru a atrage consumatori si a concura cu micile magazine de cartier, cele din urma cu un ritm crescut de dezvoltare. Retailerii traditionali se intrec in a face investitii semnificative in propriile programe de marcii private. Carrefour a inculs in oferta sa aproximativ 20.000 de produse sub propria marca, Real a lansat 850 de produse prin intermediul noii sale marci Real Quality, iar Albert Heijn a raportat ca marcile private insumeaza 50% din totalul vinzarilor sale din 2008.

Brian Sharoff, presedinte al PLMA, intareste datele prezentate mai sus, mentionand ca: „toata lumea este constienta de faptul ca detailistii si-au format o piata proprie si continua sa creasca in Europa. Supermarketurile si hypermarketurile traditionale dezvolta noi tehnicii de castigare de clienti”.
Este din ce in ce mai evident faptul ca, in aceste vremuri de dificultati economice, vanzarile de marci private cunosc o crestere semnificativa, acesta bucurandu-se de o atentie sporita atat din partea producatorilor, cat si a clientilor.

Piata se indreapta catre doua directii: segmentul premium si cel al produselor cu costuri reduse, cu un plus important pentru cea de a doua categorie, data fiind situatia la nivel mondial. Conform lui Brian Sharoff: „in 2009 observam cum majoritatea producatorilor ofera produse care reflecta conditiile economice. Acestea includ mai multe produse care sa ofere cel mai bun raport calitate/pret, precum si noi ambalaje care sa atraga atentia consumatorilor”.

In numarul din septembrie al revistei Magazinul Progresiv veti putea citi o analiza aprofundata a evolutiei marcilor private, atat in Romania, cat si in lume.

Alin Ciolac - Editor Frozen Food Europe

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content