FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Peste trei sferturi dintre romani consuma mai putin si mai ieftin

Peste trei sferturi dintre romani consuma mai putin si mai ieftin

Un studiul dat publicitatii de compania de cercetari MEDNET Marketing Research Center ilustreaza faptul ca 76,2% dintre locuitorii marilor orase sunt afectati in principal de cresterea preturilor.

Studiul arata ca efectele crizei sunt din ce in ce mai prezente in vietile romanilor, 47.6% dintre respondenti afirmand ca sunt afectati de criza in mare si foarte mare masura, comparativ cu 36,4% in anul 2009. 

Efectele pe care criza economica le-a avut asupra familiilor respondentilor (este avuta in vedere familia extinsa) se refera la:

• Cresterea preturilor (76,2%);
• Reducerea salariului sau a castigurilor salariale (47,5%);
• Pierderea locului de munca (17,4%);
• Pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (14,4%);
• Cresterea ratelor la credite datorita devalorizarii leului (14,4%).

De asemenea, nu trebuie omis faptul ca aceasta criza economica are in continuare impact si asupra comportamentului de consum al romanilor. In acest context, datele studiului releva faptul ca: 22,8% dintre respondenti nu si-au modificat comportamentul de consum, in timp ce 76,6% si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (45,0% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica; 11,8% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate; 19,8% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica).

 

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 23 – 30 noiembrie 2010. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este ±3,45%.

Compania MEDNET Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000, fiind membra ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice), fapt ce constituie o garantie in plus pentru calitatea serviciilor oferite.
MEDNET Marketing Research Center ajuta clientii sa gaseasca mai usor drumul catre succes si profit prin oferirea unor servicii de cercetare de marketing de o calitate ireprosabila si prin adaptarea continua a instrumentelor specifice cercetarii de piata la cerintele actuale ale economiei romanesti.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content