FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Peste 350 de retaileri si furnizori si-au dat intalnire la Conferinta Progresiv din Sinaia

Peste 350 de retaileri si furnizori si-au dat intalnire la Conferinta Progresiv din Sinaia

Marii retaileri si furnizorii lor s-au reunit la Sinaia intre 12-14 martie 2014 pentru a participa la conferinta Progresiv „Rethink Retail”, evenimentul anului din FMCG. Conferinta s-a bucurat de participarea a peste 350 de persoane din pozitii de middle si top management si din actionariatul companiilor active in piata.

Cea de-a 14-a editie a Conferintei Progresiv a adus pe scena nume mari din retail si din industria bunurilor de larg consum, precum si researcheri de top la nivel local si international. Invitatii speciali ai editiei din acest an au fost: Jean-Jacques Vandenheede, etail Insights Director Europe la Nielsen, Tim Eales - Director of Strategic Insights la IRI UK - si Josephine Green, speaker international, consultant si fondator al agentiei Beyond20:21st Century Stories.

Reprezentantul Nielsen i-a indemnat pe jucatorii din piata sa priveasca mai atent consumatorul si ceea ce se intampla la nivel micro, in propriile lor categorii, si sa nu se lase condusi de turbulentele de la nivel macro-economic. „Turbulentele din economie nu reprezinta un trend in sine. Voi, cei care activati in piata, sunteti responsabili de propriul vostru destin”, a atras atentia Jean-Jacques Vandenheede. El a trecut in revista si capcanele comertului online si ale tehnologiilor mult prea avansate pentru nevoile actuale ale consumatorului. „Business-ul are doar doua functii: marketingul si inovatia. Dar atentie, companiile confunda prea des inovatia cu noutatea: nu tot ceea ce este nou este acceptat de catre consumator ca fiind si inovatie. Idea mea de inovatie este “breaking habits” (schimbarea obisnuintelor – n.r.)”, a mai subliniat Vandenheede.

Participantii la Conferinta Progresiv “Rethink Retail” au gasit in discursul lui Tim Eales - Director of Strategic Insights la compania de cercetare de piata IRI UK - idei noi pentru eficientizarea promotiilor. El a comparat nivelurile actuale ale promotiilor in diferite piete europene si a adus date despre elasticitatea preturilor bunurilor de larg consum. Mai mult, reprezentantul IRI a vorbit si despre fenomenul  de dezescaladare a promotiilor (de-escalation) intalnit in Europa si despre eforturile producatorilor si ale retailerilor de a-si eficientiza vanzarile pe termen lung, in detrimentul castigurilor imediate de cota de piata care reprezinta de obicei miza promotiilor agresive.

La randul sau, Josephine Green s-a remarcat la Conferinta Progresiv “Rethink Retail” printr-un discurs inspirational iesit din tipare care a demontat multe paradigme legate de ierarhiile din societate si din marile corporatii. Ea a vorbit si despre inovatia sociala si a prezentat modelul “transformational leadership” ca alternativa la modelul clasic  de leadership prin dominatie care inca este adoptat in multe organizatii, fie ele private sau publice. In noua era, pe care Josephine Green o denumeste pe scurt “socio-ecological era”, modelul piramidal de ierarhizare este depasit, guest speaker-ul facand pledoarie pentru adoptarea unui model colaborativ reprezentat grafic printr-o forma circulara.

Editia 2014 s-a bucurat si de participarea unor speakeri prezenti pentru prima data la o conferinta a industriei locale, printre care: Gerard Chandran, General Manager la Mondelez Romania  (cu prezentarea “Piata de snacking - oportunitate semnificativa de crestere”), Vlad Ardeleanu, Director Formate de Crestere si Noi Directii de Dezvoltare la Carrefour Romania (“Comertul online: oportunitatea de accelerare a cresterii. Unde poate ajunge piata in 5 ani?”) si Christian Beck, CEO Rewe Romania - Penny Market si XXL Mega Discount - cu prezentarea “Rethink discount”.

Lista speakerilor de pe piata romaneasca a fost completata de catre: Pawel Musial, Director General Profi,  Alexandru Vlad, Director Executiv la Selgros Cash&Carry Romania, Mihaela Hoffman, Marketing Manager Beverages la Coca-Cola Hellenic Romania, Diana Scaunasu, Head of Client Service Consumer Panel Services la GfK Romania, Cristina Lungu, Director de Vanzari la Reckitt Benckiser Romania & Republica Moldova, Roxana Miu, Strategy & Insights Manager la Danone Romania, Cristina Craciun, Head of Qualitative Research la Ipsos Research Romania, si Manuela Guia, Partener D&B David si Baias.

O alta noutate in cadrul conferintei Progresiv din Sinaia a fost seminarul pe tema inovatiilor tehnologice din retail, care a prezentat participantilor solutii inovatoare de la Samsung, SAP, Transart, Motorola Solutions, Momobi si Geo Strategies.
De altfel, intregul eveniment a stat sub semnul noilor tehnologii, Conferinta Progresiv avand pentru prima data o aplicatie de conferinta pentru device-uri mobile.

Editia a 14-a a Conferintei Progresiv din Sinaia s-a bucurat de sustinerea unui numar foarte mare de parteneri si sponsori:

Parteneri : Fuchs, Sam Mills, FMCG Marketing & Distributie, HL Display, Toyota, Coca-Cola Hellenic
Sponsori : Zuzu, Maresi Foodbroker, Haagen Dazs, Agricola, Carrefour, Tabasco, Freixenet, Whiteland BTL Services, Monini, Antinori, Hochland, Vedda, Mercury 360, Mondelez, Transart, Alka, Nordic Group si Sollers PPD
Branding partner : Seed Consultants
Digital partners : momobi, Samsung
Solutions partner : AD Production

Intrati pe contul de Facebook al revistei Magazinul Progresiv - https://ro-ro.facebook.com/ProgressiveMagazine - pentru mai multe poze de la evenimentul anului in FMCG. Mai multe detalii legate de continutul evenimentului vor fi dezvaluite in editia de aprilie a revistei Magazinul Progresiv.

 

 

 

 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content