
Pastele, un mare eveniment
Vine Pastele! V-ati pregatit magazinul pentru acest eveniment? Poate nu e tot planul gata, asa ca intervenim si noi cu cateva recomandari care speram sa va fie utile. Fata de sarbatoarea in sine, aveti avantajul ca in magazin tot ce tine de acest eveniment dureaza ceva mai mult. Inca din perioada postului, care ii pregateste pe consumatori sufleteste, dar nu numai, si pana la celebrarea marii sarbatori, Pastele reprezinta pentru magazin un sir de ocazii de a face ceva deosebit pentru clienti si pentru produsele pe care le comercializati.
Roxana Chis - Specialist In-Store Communication
|
Sunt convinsa ca va ganditi la modul in care sa organizati perioada Pastelui in magazin inca de la inceputul anului si ca nu va surprinde ca „Vine Pastele!” asa cum li se intampla oamenilor obisnuiti, care nu contenesc sa se mire „cum trece timpul; parca ieri a fost Craciunul!”.
In marketing si in retail nu ne putem permite sa fim surprinsi de viteza cu care se petrec lucrurile; experienta si dorinta de a fi tot timpul pregatiti trebuie sa ne plaseze cu un pas inainte. De aceea, nu intentionez sa va desfasor aici neaparat seria de activitati pe care trebuie sa le organizati in magazin in perioada sarbatorilor pascale, ci – mai degraba – as vrea sa insist pe modul in care e bine sa organizati acest sezon in asa fel incat el sa devina o adevarata experienta de retail, asa cum se cuvine, un mare eveniment.
Un punct de plecare inspirat ar putea fi masa de Paste, cu conditia sa aveti in vedere nu numai partea care tine strict de sarbatoarea Invierii, ci si pe cea care o pregateste, si anume, postul. Vazuta in ansamblul ei, „Masa de Paste” poate deveni un exemplu de umbrela de comunicare pentru suma promotiilor de sezon. Ca si concept, „Masa de Paste” propune intalnirea dintre produse si consumatori, dintre obiceiuri si oameni, dintre oameni… si oameni, asa ca va ofera o platforma de comunicare extrem de generoasa, de prietenoasa si de atractiva. Acestui concept ii puteti subsuma usor elemente pe care acesta le include in mod natural. Mielul, ouale, vinul, cozonacul se vor aseza de la sine pe masa consumatorilor, daca veti sti cum sa „asterneti“ aceasta „masa“, cum sa o „pregatiti“, mai exact, cum sa o comunicati.
Incepeti chiar din post
Va propun, asadar, sa ganditi perioada Pastelui ca pe un eveniment mare, caruia sa-i incredintati activitati, evenimente mai mici prin care sa isi atinga obiectivele de comunicare si de vanzare. Inca din perioada postului, puteti demara actiuni care sa se finalizeze odata cu sarbatoarea Pastelui, stabilind astfel un dialog cu consumatorii prin care sa atingeti doua obiective importante: incurajarea vanzarilor pe segmentul produselor de post si atragerea interesului pentru categoriile de produse care sunt obligatorii pentru masa de sarbatoare.
Modalitatile prin care puteti realiza, cu costuri rezonabile, campania de Paste sunt simple si eficiente. Important este sa corelati perioada postului cu cea a sarbatorii, in asa fel incat sa puteti sa-i incurajati in achizitii si pe cei care tin post si pe cei care nu o fac, acordandu-le atentie in mod egal, fara discriminare, si oferindu-le ocazia deopotriva de a participa la premiile oferite de „Masa de Paste”.
Sarbatoare a Luminii, a Invierii si a perspectivei optimiste, Pastele trebuie sa isi regaseasca si in magazinul dumneavoastra locul binemeritat de eveniment special pentru viata oamenilor. Prezentati ofertele speciale prin metode cat mai evidente, pentru a-i incuraja pe consumatori sa preia spiritul sarbatorii si din magazin, spatiul in care ati adus toate produsele de care au nevoie pentru Paste.
Folositi cele trei directii de consum pe care le manifesta consumatorii in aceasta perioada. Acestea sunt delimitate de obiceiurile alimentare (produse de post / produse regulare), de obiceiurile de comportament (produse pentru curatenia de primavara), de ambianta sarbatorii (decoratiuni interioare si produse specifice sarbatorii Pastelui).Pentru toate acestea puteti apela la modalitati de expunere simple, dar cat mai expresive. Pentru ca este sarbatoare! Iar anul acesta, ortodoxii si catolicii sarbatoresc Pastele in aceeasi zi!
Display-uri speciale
Display-urile speciale va pot ajuta extrem de mult in aceasta perioada. Apelati cu incredere la firme specializate care va pot oferi prin aceste display-uri nu doar un spatiu neconventional de expunere, cat mai ales solutii creative si eficiente de comunicare.
In acest an, in care oamenii stau mai prost ca altadata cu banii si cu moralul, apelati la mijloace mai vesele de comunicare. Va recomand display-urile in marime naturala – daca folositi ca vizual de promovare personaje sau persoane – ori in marime hiperbolizata, daca elementul vizual principal este un obiect: o sticla de vin, un ou, un cozonac, un miel sau un iepuras.
Comunicare segmentata pe etape
Organizati perioada de comunicare segmentata pe etape: pre-sarbatoare si sarbatoare, ajutandu-va de carduri cu colectare de puncte. Puteti realiza o astfel de campanie de colectare de puncte fie prin cartonase pe care sa lipiti stickere pentru un anumit numar de achizitii, cu o anumita valoare, fie prin intermediul internetului, varianta mai ieftina si din ce in ce mai la indemana. Pentru aceasta din urma este important sa stabiliti niste premii atractive, dat fiind faptul ca nu profitati de contactul cu clientul pe loc. Stickerele de acumulare de puncte au avantajul ca se inmaneaza adhoc si aduc mai usor in atentia consumatorului promotia respectiva.
Pentru a-l aduce pe internet, riscati sa pierdeti momentul de contact, avand pretentia ca el sa va dedice timp suplimentar intrand ulterior pe site. Pe de alta parte, prin aceasta modalitate, eliminati costurile de tipar, aveti ocazia de a obtine date suplimentare despre profilul consumatorilor si, in plus, ii puteti antrena in tot felul de activitati: lectura regulata a ofertei magazinului, transmiterea de recomandari, jocuri, concursuri etc. Indiferent ca alegeti varianta de a desfasura aceasta campanie prin elemente printate sau pe internet, veti castiga interesul publicului, veti creste frecventa de achizitie a produselor din magazin si veti pregati nu numai masa de Paste pentru clientii dumneavoastra, ci si un eveniment memorabil, care se va incheia fie printr-o tombola cu tragere la sorti, fie printr-o zi dedicata Pastelui, la care puteti sarbatori impreuna cu consumatorii, cu distribuitorii si producatorii, cu presa si cu angajatii.
Cu alte cuvinte, creati toate premizele organizarii unui eveniment cu ocazia Pastelui, care sa fie la fel de relevant si de frumos pentru segmentele dumneavoastra de public precum este ritualul de a lua Lumina.
Nu doresc nicidecum sa compar aceste doua actiuni, ci doar sa le completez una prin cealalta, prin faptul ca aduc bucurie in sufletele si in casele oamenilor.
Premii instant
Premiile instant sunt si ele foarte binevenite in aceasta perioada. Fie ca oferiti produse sau reduceri la produse pe care le comercializati in magazin, fie ca oferiti stickere cadou, daca organizati o campanie de colectare de puncte, sau cupoane care sa ateste inscrierea din oficiu la tombola de Paste, oamenii vor fi foarte incantati sa le primeasca. De asemenea, puteti oferi cate un miel, premiu instant oferit la un anumit interval orar sau la un anumit numar de clienti, premiu pe care e usor sa il calculati in functie de incasari si pe care este si usor sa il oferiti. Efectul va fi maxim, fiecare client care va pleca acasa cu un miel pentru masa de Paste va deveni un promoter entuziast si sincer al magazinului dumneavoastra.
Tombola de Paste
Tombola de Paste se poate desfasura sub diverse teme si poate rasplati, contribuind mult la gradul in care va fidelizati clientii – frecventa cu care ei au cumparat din magazinul dumneavoastra in perioada premergatoare Pastelui si chiar cu ocazia sarbatorii. In functie de cum decideti sa temporizati pasii campaniei de Paste, puteti „ambala“ tombola sub forma „oului de aur“ sau a „mielulul de Paste“ care ofera, de exemplu, ingrediente pentru o masa completa de sarbatoare, o excursie sau reduceri intr-un anumit procent pana la sfarsitul anului.
Aminteam mai sus, printre elementele de comportament care marcheaza perioada din preajma Pastelui, obiceiurile legate de consumul de produse de ambianta. Si ele se pot traduce in premii instant: lumanari parfumate, servetele sau fete de masa de sezon, decoratiuni de Paste pot fi mici cadouri care ii vor incuraja pe consumatori sa repete vizitele si achizitiile in magazinul dumneavoastra. Toate acestea sunt detalii pe care le stabiliti in functie de cat va permite bugetul. Tot pentru tombola puteti corela un concurs de retete pe site si puteti premia cele mai inspirate retete specifice sarbatorii Pastelui cu ingredinte cu care cei care castiga sa prepare aceste mancaruri.
Promotii de vanzari si reduceri de pret
Pentru a da viata magazinului in aceasta perioada, incurajati-va colaboratorii – producatori si distributori - sa organizeze sesiuni de degustare in magazin sau chiar demonstratii de gatit. De asemenea, puteti organiza intr-un colt al magazinului o masa de Paste, asa cum trebuie sa arate ea in mod traditional. Nu trebuie sa exagerati, dat fiind momentul stramtorat la care se afla cei mai multi dintre consumatori, ci, dimpotriva, trebuie sa incercati sa le demonstrati ca in magazinul dumneavoastra gasesc tot ce trebuie pentru masa de Paste, la preturi accesibile.
Si, apropo de preturi accesibile, este limpede ca in aceasta perioada va trebui sa apelati si la promotiile de vanzari si la reducerile de pret pentru a incuraja consumul. Pentru a evidentia aceste oferte speciale, puteti apela la semnalizatoare de raft, care sa atraga atentia asupra produselor respective, dar care sa si dea culoare atmosferei din magazin, asigurand un decor adecvat perioadei sarbatorii de Paste.
Ideea este sa va concentrati sa transformati aceasta sarbatoare in evenimentul cartierului. In general, tombola va poate prilejui o astfel de ocazie, fiindca aveti oportunitatea de a invita un actor sau o oficialitate pentru inmarea premiilor.
Dati Pastelui importanta pe care o merita ca eveniment special si incercati sa il faceti cat mai Fericit pentru clientii dumneavoastra.
Adaugă comentariu nou