FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Opt expozanti romani la cel mai mare targ de marci private din Europa

Opt expozanti romani la cel mai mare targ de marci private din Europa

Editia din acest an a targului international de marci private ale retailerilor PLMA "World of Private Label", organizat de Asociatia Producatorilor de Marci Private (PLMA) intre 22-23 mai la Amsterdam, a reunit 2.100 de companii expozante din 70 de tari. Romania a fost reprezentata la acest targ de doar 8 producatori: Asil Cosmetics, Sam Mills, European Drinks, European Food, Croco SRL, Golden Foods, Scandia Food si Deserta SRL. Ce spun reprezentantii expozantilor despre participarea la PLMA?

Expozantii romani au urmarit atat incheierea unor contracte noi de productie de marci private pentru marii retaileri internationali, cat si extinderea propriilor branduri pe piete noi de export si promovarea lor la nivel international. Spre deosebire de alte targuri alimentare mari, precum Alimentaria sau Anuga, costurile de participare la PLMA ale producatorilor romani nu sunt subventionate de catre stat. Astfel, companiile autohtone au trebuit sa investeasca sume cuprinse intre 10.000 si 20.000 de euro - in functie de dimensiunea standului - pentru a-si expune produsele la cel mai mare targ de marci private din Europa. Reprezentantii acestora sustin insa ca isi vor amortiza investitia datorita cresterii exporturilor in urmatoarea perioada.

"De cinci ani venim ca expozanti la PLMA, unul dintre cele mai bune targuri de bunuri de larg consum din Europa. Este un eveniment foarte concentrat pe business, in sensul ca vizitatorii sunt, in mare parte, in targetul pe care il urmarim. Produsele noastre sunt prezente in 45 de tari din intreaga lume, iar exporturile sunt in crestere de la an la an. In 2011 am inregistrat o crestere de 60-70% a vanzarilor pe pietele externe, comparativ cu 2010, iar anul acesta incercam chiar sa le dublam, atat datorita majorarii numarului de tari acoperite, cat si expansiunii retelelor de magazine partenere", a declarat Bogdan Barbulescu, Managing Director al reprezentantei Sam Mills in Romania.

Producatorul pastelor Arpis mizeaza pe produsele fara gluten si pe brandul Sam Mills la export. Exporturile au o pondere foarte mare in vanzarile de paste realizate anual de companie, de circa 70%, iar dintre acestea 30% reprezinta marci private ale retailerilor. Mai mult, compania va duce pe pietele externe si produsele nou lansate in portofoliul local - chipsurile Tortilla Sam Mills si sosurile preparate dupa retete mexicane pentru tortilla.

Expozantii si-au promovat si ultimele lansari de produse

Si compania Asil Cosmetics a anuntat la PLMA lansarea unei categorii noi de produse - bureti si lavete - pe care mizeaza puternic pentru cresterea exporturilor. Lansarea a fost posibila datorita finalizarii unei  investitii importante in cea de-a 5-a linie de productie din fabrica din Galati a grupului Asil. Compania are peste 40 de piete de export, printre cele mai recente fiind Libia, Angola, Banglades, Danemarca si Macedonia.
"La  targul de la PLMA ne concentram pe promovarea solutiilor pentru curatenia locuintei si a buretilor", a declarat Antoanela Dumitrache, Export Manager in cadrul Asil Group. Producatorul este la prima expunere  la acest targ, unde a urmarit atat atragerea unor parteneriate noi pentru fabricarea marcilor private, cat si cresterea livrarilor la export ale propriilor sale branduri, printre care Gala sau Senza.

"Am venit la Amsterdam cu agenda fixata dinainte, pentru ca eram in discutii cu mai multi buyeri de o perioada buna de timp. In plus, ne-au vizitat standul si cativa furnizori de-ai nostri. Cred ca pe parcursul celor doua zile de targ am avut in total un numar de 70-80 de contacte cu oameni din business", a mai spus Antoanela Dumitrache (Foto stanga). In prezent, Asil Cosmetics exporta circa 15% din productie, jumatate din volume fiind reprezentata de catre marcile private  ale retailerilor.

"Vrem sa avem o prezenta constanta la PLMA"

Pentru Golden Foods, 2012 reprezinta al doilea an de prezenta la targul PLMA cu un stand. "Trebuie sa fim aici si sa fim constanti in expunere pentru ca buyerii marilor retele internationale de retail sa ne vada si sa ne cunoasca. Exportam abia diin 2011, iar in acest an ne concenntram pe extinderea in regiunea Europei Centrale si de Est", a declarat Kostas Mitzalis, Directorul General al Golden Foods. El vede marcile private ca pe o modalitate de crestere a business-ului, care insa are dezavantajul instabilitatii. "Este un business care nu ne ofera siguranta pe termen lung, pentru ca nu exista loialitate in acest  tip de parteneriat". Din acest motiv, compania urmareste limitarea cresterii ponderii marcilor private pentru retaileri in cifra sa de afaceri anuala, care in prezent este de circa 15%.
Golden Foods a expus la targ si cele mai noi produse din portofoliu, care urmeaza sa fie lansate oficial si in Romania, in curand. Acestea sunt chipsurile Golden Chips, fabricate in Ucraina. 

La randul lor, reprezentantii departamentului de export al Scandia Food prezenti la PLMA au subliniat faptul ca retailerii care au vizitat standul companiei au fost interesati in principal de calitatea produselor, capacitatea de productie si ambalare a fabricii, precum si capacitatea de livrare rapida in retail. "Noi avem avantajul de a fi foarte flexibili. De exemplu, pentru a fi eligibila, o comanda la noi trebuie sa fie de minim doi paleti. Un alt exemplu este ca produsele pe care le fabricam pentru Tesco din Marea Britanie sunt preparate dupa retete traditionale britanice, iar ambalajele sunt create tinand cont de faptul ca retailul de tip convenience este foarte puternic pe aceasta piata", a declarat Cristian Savin, Export Sales Representative in cadrul Scandia Food. In ultimii trei ani, exporturile companiei au crescut de la 300 de tone la 1.500 de tone, iar productia sub branduri private ale retailerilor a fost si ea pe un trend ascendent.

Producatorul a prezentat la PLMA si ambalajele inovatoare pentru piata romaneasca ale conservelor Velicia, fabricate dintr-un plastic termo-rezistent ce poate fi incalzit la cuptorul cu microunde, precum si gamele cu eticheta aniversara care marcheaza 90 de ani de existenta pe piata a Scandia Sibiu, incluzand produsele super premium Via sau sosurile cu carne Deli Cina. In Romania, Scandia Food este cel mai mare furnizor de pate-uri marci private pentru marile lanturi de magazine.

European Food & Drinks, cea mai mare suprafata de expunere

Compania European Food, un alt expozant roman la targul PLMA, mizeaza pe o crestere a vanzarilor la export in 2012 pana la valoarea de 10 mil. Euro. Producatorul din Oradea are filiale in cinci tari europene: Cehia, Ungaria, Slovacia, Polonia si Republica Moldova, dar realizeaza volume mari si pe pietele din Italia, Spania, Cipru, Grecia, Slovenia, Germania sau Franta.
La PLMA, compania a expus aproape toate produsele din portofoliu si a cumparat si reclama in catalogul expozantilor, pentru o mai mare vizibilitate. Dintre expozantii romani, grupul European Food & Drinks a avut cele mai mari standuri, contractand in total o suprafata de peste 80 mp.
"Cei care au venit la standul nostru au fost uimiti de varietatea produselor pe care le putem fabrica. Avem peste 300 de SKU-uri in portofoliu. La export mizam, in general, pe produsele cu cele mai mari vanzari in Romania", a afirmat Rares Drecin, Export Consultant in cadrul European Food.

La randul sau, Ioana Becsky, Responsabilul de Marci Private din cadrul companiei European Drinks, a declarat ca interesul retailerilor pentru standul companiei din acest an estte similar celui din 2011. "Anul trecut am avut in jur de 100-150 de vizitatori la stand cu care am purtat discutii. Speram sa incheiem cateva contracte pentru productia de marci private si, in plus, exista interes si pentru marcile noastre".

Un numar similar de vizitatori la standul de PLMA in acest an, comparativ cu 2011, a fost remarcat si de catre directorul general al companiei Croco din Onesti, Damian Mereu. Acesta a mai spus ca firma sa este prezenta de cinci ani la acest targ, insa in ultimii doi ani a resimtit efectelke crizei prin diminuarea numarului de contracte semnate cu retailerii. "Ne promovam propriile noastre marci in egala masura in care ne promovam si capacitatea de productie a marcilor private pentru retaileri", a afirmat Damian Mereu.

Despre PLMA Amsterdam

Aflat la cea de-a 27-a editie, targul PLMA targeteaza vizitatori din retail, comert engros, import si distributie si jucatori din industria ospitalitatii. In acest an, suprafata totala de expunere a produselor a fost de 34.000 mp, iar organizatorii au estimat un numar de circa 8.000 de vizitatori pe parcursul celor doua zile de desfasurare.
Printre atractiile targului se numara sectiunea Idea Supermarket, unde au fost expuse marci private inovatoare ale unor lanturi mari de talie internationala, atat din Europa cat si din Statele Unite. De asemenea, o alta sectiune dedicata inovatiilor in domeniul marcilor private a fost New Product Expo.
Asociatia Producatorilor de Marci Private (PLMA) a fost fondata in 1979 si are ca membri companii de dimensiuni diferite, de la IMM-uri si pana la giganti din FMCG. In prezent, PLMA reuneste peste 3.300 de membri din circa 70 de tari. Taxa anuala de membru este in jur de 1.000 de euro, fiind o conditie necesara pentru inscrierea ca expozant la targurile organizate de asociatie, potrivit datelor furnizate de companiile romanesti prezente la PLMA Amsterdam.

 

Cititi reportajul integral de la PLMA Amsterdam 2012 in revista Magazinul Progresiv de iunie.

 

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content