FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > O piata dominata de brandurile multinationalelor

O piata dominata de brandurile multinationalelor

Desi vorbim de o categorie destul de tanara in piata romaneasca, bazele pentru mancaruri ocupa un loc important la rafturile retailerilor, constituind deja un segment bine conturat, de sine statator, in cadrul categoriei condimente. Acest lucru este confirmat si de valoarea lui, estimata de principalii jucatori la peste 30 de milioane de euro la nivelul anului trecut. In plus, criza economica a favorizat dezvoltarea categoriei ca urmare a mutarii consumului de la restaurant acasa.

Agentia de servicii de retail audit Retail Plus a realizat in luna iunie un studiu cantitativ pe principalele categorii de conum din piata bunurilor de larg consum, in urma vizitarii unui numar de 1.500 de magazine alimentare traditionale – supermarketuri locale si magazine alimentare de mari si mici dimensiuni. Din acest studiu, care a cuprins si categoria bazelor si adaosurilor pentru mancaruri, reiese ca 86,6% din spatiul alocat acestei categorii este ocupat de trei branduri: Maggi, Vegeta si Delikat. Celelalte branduri nationale ocupa circa 12,2% din spatiu, in timp ce diferenta de 1,2% este completata de produsele marca privata, dintre care cea mai mare expunere avand-o marca Aro dezvoltata de METRO Cash & Carry.

Principalele segmente si mercantizarea la raft

Din punct de vedere al naturii lor, bazele pentru mancare pot fi impartite in 3 mari categorii: baze cu gust de legume, baze cu gust de gaina si baze pentru bors. Bazele „traditionale”, cu gust de legume, au alocata cea mai mare parte din spatiul de raft, cu un procent de 43,7%, in timp ce bazele cu gust de gaina ocupa urmatoarea cea mai importanta pondere de 38,6% din spatiul destinat acestei categorii. Nu in ultimul rand, bazele pentru bors reprezinta 17,7%. In ceea ce priveste modalitatile preferate de promovare, se evidentiaza promotiile de tipul „2+1 gratis” si ambalajele cu gratuitate: ambalajele cu gramaj standard de 75 g s-au transformat in ambalaje de 86 g, iar cele de 250 g in ambalaje de 280 sau 288 g.

Mercantizarea bazelor si adaosurilor pentru mancare se face, de regula, in schema mare a categoriei din care face parte, condimente, sau a categoriilor cu care se invecineaza cel mai adesea, cum sunt supele instant. In multe magazine intalnim insa si situatii de cross-mechandising, prin plasarea bazelor si adaosurilor pentru mancaruri in vitrinele de carne, mezeluri si branzeturi.

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content